خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۹۱۸۵

پایان جنگ تجاری دو مدعی اقتصادی / توافق چین و آمریکا برای کاهش تدریجی تعرفه‌های تجاری

پایان جنگ تجاری دو مدعی اقتصادی / توافق چین و آمریکا برای کاهش تدریجی تعرفه‌های تجاری

درحالی که تجارت آمریکا و چین در 9 ماه ابتدایی سال میلادی جاری 67 میلیار دلار کاهش یافته بود امروز توافق چین و آمریکا برای کاهش تدریجی تعرفه‌های تجاری اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ماه‌ها تنش و جنگ تجاری میان آمریکا و چین و افزایش تعرفه کالاهای وارداتی دو کشور، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد قرار شده تعرفه‌های اضافه شده در این مدت به صورت تدریجی برداشته شوند.

در این مورد یورونیوز گزارش داده که انتظار می‌رود در همین زمینه توافق‌نامه موقتی میان آمریکا و چین امضا شود، توافقی که بر اساس آن آمریکا اعمال حقوق گمرکی اضافی به ارزش 156 میلیارد دلار را که برای واردات کالاهای چینی از تاریخ 24 آذر پیش‌بینی کرده بود، حذف کند. این کالاها به ویژه شامل گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و اسباب‌بازی می‌شود.

این درحالیست که پیش از این اعلام شده بود در ۹ ماه ابتدایی امسال تجارت بین آمریکا و چین با افت شدیدی مواجه شده است.

در این بازه، واردات آمریکا از چین ۵۳ میلیارد دلار افت کرده و به ۳۴۲ میلیارد دلار رسیده است. در ماه سپتامبر آمریکا تنها ۴۰ میلیارد دلار از چین کالا وارد کرده است که این در مقابل واردات ۴۸ میلیارد دلاری سال گذشته، سقوط قابل‌توجهی به حساب می‌آید.

صادرات به چین هم از حدود ۹۳.۳ میلیارد دلار در سال گذشته، به ۷۸.۷ میلیارد دلار در سال جاری سقوط کرد. به این ترتیب، در ۹ ماه ابتدایی امسال، کسری تجاری آمریکا با چین از ۳۰۲ میلیارد دلار ۹ ماه ابتدایی سال گذشته، به ۲۶۳ میلیارد دلار در ۹ ماه ابتدایی امسال رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.