کد مطلب: ۶۵۴۸۲

پایان خام فروشی ۳ ماده معدنی در سال ۹۶

پایان خام فروشی ۳ ماده معدنی در سال ۹۶

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در سال ۹۶، خام فروشی در ۳ ماده معدنی استراتژیک پایان خواهد یافت. به گزارش  ایمیدرو، مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به راه اندازی 4 واحد احیای مستقیم طرح های فولاد استانی تا پایان امسال و نیز تکمیل کارخانه های فرآوری سنگ آهن در معادن

2069ada04ed0ed9521e61bc8871ea539_XL.jpg

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در سال ۹۶، خام فروشی در ۳ ماده معدنی استراتژیک پایان خواهد یافت.
به گزارش ایمیدرو، مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به راه اندازی 4 واحد احیای مستقیم طرح های فولاد استانی تا پایان امسال و نیز تکمیل کارخانه های فرآوری سنگ آهن در معادن سنگان، پیش بینی می شود در نیمه نخست سال 96، خام فروشی سنگ آهن نخواهیم داشت و سنگ آهن های تولیدی در کارخانه های داخل به مصرف خواهد رسید.
وی ادامه داد: موضوع دیگر اینکه در برنامه 1404، احداث کارخانه های گندله و کنسانتره پیش بینی شده و در نتیجه، کل سنگ آهن تولیدی کشور به جز سنگ آهن های با عیار بسیار پایین، مابقی سنگ اهن تولیدی در واحدهای فرآوری داخل به مصرف خواهد رسید.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در سال 96، در حوزه مس نیز خام فروشی نخواهیم داشت، گفت: اکنون در این حوزه، طرح های مختلفی در بخش ذوب، تغلیظ، کنسانتره، پالایشگاه، نیروگاه و طرح های زیرساختی در حال اجراست و با بهره برداری از این طرح های فرآوری، خام فروشی در مس نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: امیدواریم بخش خصوصی با ورود به صنایع پایین دستی معدنی، زمینه تکمیل زنجیره ارزش افزوده را در این حوزه فراهم کند.
کرباسیان با بیان اینکه در حوزه طلا علاوه بر توسعه اکتشاف، برای فرآوری این ماده معدنی استراتژیک سرمایه گذاری خواهد شد، تصریح کرد: اکنون در منطقه طلاخیز زرشوران، فاز دوم استحصال طلا وارد مرحله فراخوان مناقصه شده است و با انتخاب پیمانکار، اجرای کارخانه 2 تنی جدید در این منطقه عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر این، معادن جدید طلا شامل کوه دُم (شهرستان اردستان واقع در استان اصفهان)، معدن بزمان (استان سیستان و بلوچستان)، نیکوئیه (قزوین) و معادن طلای استان کردستان از قبیل داشکسن با ذخایر مناسب اکتشاف شده است که به دنبال سرمایه گذار برای استحصال آنها هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.