خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۱۳۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان عرضه ربع سکه در بورس کالا / فروش ربع سکه بانک مرکزی شکست خورد

پایان عرضه ربع سکه در بورس کالا / فروش ربع سکه بانک مرکزی شکست خورد

بانک مرکزی از ابتدای هفته جاری عرضه 500 هزار قطعه ربع سکه را در بورس کالا آغاز کرده بود که حالا مشخص شده است تنها 43 هزار قطعه از این سکه‌ها مشتری داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بود که بانک مرکزی اعلام کرد با هدف کاهش قیمت و حباب ربع سکه، به عرضه 500 هزار قطعه از این نوع سکه در بورس کالا اقدام خواهد کرد.

بانک مرکزی پیش‌بینی کرده بود با این عرضه‌ها قیمت ربع سکه را که آن زمان در کانال هشت میلیون تومانی قرار داشت کاهش خواهد داد. انتشار خبر عرضه بورسی سکه البته باعث افت قیمت این نوع سکه به کانال هفت میلیون تومانی و قرار گرفتن در سطح هفت میلیون و 700 هزار تومان شد.

اما در ادامه، این عرضه‌ها نتوانست در کاهش قیمت ربع سکه موفق عمل کند و امروز همزمان با پایان عرضه بورسی ربع سکه، قیمت این نوع سکه در بازار از 9 میلیون تومان هم عبور کرد.

چقدر سکه معامله شد؟

بررسی آمار عرضه‌ها که طی چهار روز معاملاتی بازار سرمایه در هفته جاری انجام شد نشان می‌دهد هر قطعه ربع سکه در بورس روز شنبه ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از بازار و با قیمت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شده است.

هر قطعه ربع سکه بهار آزادی روز سه‌شنبه هم هفت میلیون و ۵۰ هزار معامله شده است که نسبت به روز نخست ۱۵۰ هزار تومان ارزان‌تر بود.

مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی پیشتر در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز تاکید کرده بود که بانک مرکزی این اقدام را برای حذف حباب سکه و انتظارات تورمی ادامه خواهد داد.

او در مورد عرضه سکه و نیم‌سکه نیز هم گفته بود: «همان‌طور که اعلام شده است با توجه به حجم متقاضیان، عرضه انواع دیگر سکه ادامه پیدا می‌کند و این مورد متعاقبا در سایت بانک مرکزی اعلام می‌شود.»

حلا اما به نظر می‌رسد بانک مرکزی نتوانسته است اقبال خریداران را برای سکه بورسی جلب کند. طبق پیام ناظر بازار، آخرین روز معاملاتی نماد گواهی سپرده کالایی تمام سکه طرح جدید ۰۱۱۰ صادرات (سکه۰۱۱۰پ۰۴) امروز بوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید مثل قبل ودیعه خرید از بانک باشد . مردم عادی هنوز با فرهنگ بورس مأنوس نشدن .

  • ناشناس

    اگه قرار بود نرخ سکه در بورس تعیین بشه ،باید کل سکه ها رو عرضه میکردین،مردم رو مسخره کردین

  • ناشناس

    سر کاریم

  • ناشناس

    کارشناس شما گفت یارانه اشان به دهک پایین تر نزول پیدا می کند.ومالیات هم دارد…اینا بودن دلیش .کاش می گفتن ثبت نام کنن 3روز بعداز ثبت نام پیامک میدادن میرفتیم پول میدادیم دریافت می کردیم

  • ناشناس

    حالا سکه های دیگر که آوردید اسم اینهای که ربع سکه گرفتن شمارا بخدا به اینها ندید ندید..مگرشما سواد ندارید…اینهادوبارثبت نام می کنن.واز ما که ربع سکه نگرفتیم زودتر میگیرن

  • ناشناس

    حالا سکه های دیگر که آوردید اسم اینهای که ربع سکه گرفتن شمارا بخدا به اینها ندید ندید..مگرشما سواد ندارید…اینهادوبارثبت نام می کنن.واز ما که ربع سکه نگرفتیم زودتر میگیرن

  • ناشناس

    باید کسانی که بیش از5سکه دریافت میکنن حالاآزاد باشه یا هر چیز ودلار هم بیش از2000تا باید مشخص شود ومالیاتش هم بپردازن ..وهرچه سکه بیشتر خریدن دهک یارانه شان پاییتر بیاید

  • ناشناس

    فروش با قیمت بازار حباب کم نمیکنه . بایدسکه رو به قیمت طلاش یعنی ۴میلیون میفروخت تا حباب بازار بترکه . اونی که انجام دادن منفعت طلبی محض بود

  • ناشناس

    به دو دلیل ربع سکه استقبال نشد یکی تعدادش برای هر نفر کم بود دوم بانک مرکزی جلوی کاهش بیش از اندازه قیمت را گرفته بود

  • ناشناس

    علت استقبال کم از ربع سکه چند دلیل داشت ۱. تفاوت چند صدتومنی بازار و بورس که فاصله قیمتی زیاد نبود و حباب زیاد داشت ۲. ترس خریدار خرد از عواقب خرید دولتی مثل قطع شدن یارانه و مالیات بر حساب بانکی و … ۳. صرفا محل دریافتش خزانه بانک رفاه ونک تهرانه که بعد مسافت از شهرستان ها بالخص جنوب تا تهران و هزینه رفت و برگشت و بعضا وکالت و نماینده تحویل ربع سکه زیاده ۴. افت و خواب پول از روز خرید در بورس تا زمان تحویل بالای یک هفته بیشتر میشه ۵. سقف کم خرید که حداکثر ۵تا ربع برای هرکدملی اون هم بالای ۱۸سال که ریسک خریدار کلان رو کم میکنه و ارزش ریسکش به همه موارد فوق کلا نمی ارزه