کد مطلب: ۸۰۹۲۷۹

 وزیر بهداشت: کرونا پایان ندارد

 وزیر بهداشت: کرونا پایان ندارد

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرچند شیوع کرونا در کشور کاهش یافته است و از وضعیت اضطراری خارج شده ایم، اما دوره این بیماری همانند آنفلوانزا و دیگر بیماریهای کشنده هیچ وقت تمام نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون تخصصی دستیاری وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: دوره بیماری کرونا هیچگاه به پایان نخواهد رسید و باید برای جلوگیری از شیوع آن حداقل سالی یکبار واکسن زد.

وی ادامه داد: همزمان با کاهش مبتلایان، بسیاری از محدودیت ها کاهش یافته است، اما همچنان توجه به نکات ایمنی برای مبتلا به این بیماری مهم است تا مشکلی برای عموم جامعه ایجاد نشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برگزاری آزمون تخصصی دستیاری خاطر نشان کرد: این آزمون یکی از مهمترین آزمون‌های وزارت بهداشت است که در آن داوطلبان در ۲۵ رشته پزشکی پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ هزار نفر در آزمون تخصصی دستیاری شرکت کرده‌اند، افزود: هفت هزار نفر از این تعداد مرد و ۶ هزار نفر زن هستند که از میان آنان چهار هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

عین اللهی با اشاره به اجرایی شدن طرح پزشکی خانواده از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری افزود: برای هر کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل شده تا در صورت بروز بیماری خدمات سطح ۱، ۲ و ۳ متناسب با نیاز بیمار ارائه شود.

به گفته وی، در حوزه تامین انواع داروها از جمله داروی بیماران خاص و فاکتور ۸ هموفیلی‌ها اکنون مشکلی در کشور وجود ندارد، برای امسال هفت هزار میلیارد تومان جهت تامین دارو اختصاص یافته است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: این وزارت خانه موفق شد کمبود اقلام دارویی را از ۴۰۰ به ۷۰ قلم کاهش داد و تلاش می شود این کمبود به صفر برسد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.