کد مطلب: ۵۱۱۳۶۹

گزارش تجارت‌نیوز از پیام‌های مردم درباره بورس:

پذیره نویسی جدید برای رونق بورس یا کسری بودجه؟

پذیره نویسی جدید برای رونق بورس یا کسری بودجه؟

هر چند دست‌اندرکاران و مسئولان، وجود پذیره‌نویسی روز چهارشنبه را به مثابه خبری خوش برای سهامداران و عاملی برای رونق بازار سرمایه تلقی می‌کنند اما نگرانی سهامداران خروج سرمایه از نمادهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در این پذیره‌نویسی جدید است نه تزریق سرمایه جدید به بازار.

سارا صفاری- چهارشنبه پیش رو بعد از گذشت حدود دو ماه از آخرین پذیره‌نویسی بورس در نمادهای «نهال» و «سحرخیز» پذیره‌نویسی یک شرکت بزرگ ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی آغاز می‌شود. در حالی که کارشناسان این خبر را یکی از سیگنال‌های مثبت برای بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بودند اما امروز برخلاف روز آغازین هفته، شاخص بورس با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز، نمادهای کوچک‌تر وارد محدوده منفی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی کارشناسان نوسانات اخیر نرخ دلار در بازار بورس را عاملی برای افت شاخص بورس عنوان می‌کنند و معتقدند ثبات نرخ ارز به بهبود شرایط در بازار بورس کمک می‌کند.

این در حالی است که برخی سهامداران پذیره‌نویسی در بورس را فرصتی برای رشد شاخص و مثبت شدن بازار می‌دانند و برخی نیز آن را با عرضه اولیه‌های ارائه شده مقایسه می‌کنند و معتقدند نرخ عرضه‌های اولیه از قیمت اولیه‌شان هم پایین‌تر آمده و پذیره‌نویسی و عرضه اولیه راه مناسبی برای جذب مردم به بازار سرمایه و رونق بورس نیست.

هر چند دست‌اندرکاران و مسئولین وجود این پذیره‌نویسی را به مثابه خبری خوش برای سهامداران و عاملی برای رونق بازار سرمایه تلقی می‌کنند اما نگرانی سهامداران خروج سرمایه از نمادهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در این پذیره‌نویسی جدید است نه تزریق سرمایه جدید به بازار.

در ادامه نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز ، را می‌خوانیم:

« سابقه چند پذیره‌نویسی از سال‌های قبل تا الان اینه که در برخی هیچ خبری نشده و سودی نداشته، ولی دو یا سه پذیره‌نویسی هم طی این چند سال تا ۱۰ برابر بازدهی نصیب سرمایه‌گذار و سهامدار کرده است.»

به دولت کمک می‌کنیم

« دولت بورس رو مثبت کنه و با مردم خوب تا کنه ما هم با سودمون عرضه‌هارو می‌خریم و به دولت کمک می‌کنیم. اینطوری نه سیخ میسوزه و نه کباب»

« عرضه‌های اولیه قبلی از قیمت اولیه‌شون هم پایین‌تر آمدن. حتی خود قیمت عرضه اولیه شده یه مقاومت. »

«پنج که هیچ ۵۰۰ میلیون هم درخواست بدید بهت میدن چون این پذیره‌ها خریدار نداره هیچ‌کس بهتون اعتماد نداره عرضه اولیه به زور مردم خریدارن.»

«دام جدید جهت خالی کردن جیب ملت. نخرید تا ۲ سال دیگه دولت بعدی زیر تعهد دولت فعلی نمی‌ره.»

«یعنی دولت انتظار داره بازم ملت بهش اعتماد کند. این همه بی‌خیالی نسبت به مردم رو کجای دلم بزارم؟»

پذیره نویسی بخاطر صعود

«دوباره بوی صعود شنیدن عرضه اولیه‌ها و پذیره‌نویسی رو راه انداختن نمی‌ذارن بورس یه کم جون بگیره»

« هیچ وقت اعتماد بر نخواهد گشت پذیره‌نویسی ۱۵۰ هزار میلیارد دلاری هم باشه دیگر مردم اعتماد نمی‌کند و دیگر پولی هم ندارند.»

« پذیره نویسی در شرایط فعلی مثل پالایشی میشه که ۵۰ درصد ضرر دادیم بعد از ۵ ماه..»

پول پذیره‌نویسی دست آقازاده‌ها

« امثال من با ۸۰ درصد ضرر تو بورس بیایم پذیره نویسی برای دو سال دیگه!! پذیره‌نویسی که معلوم نیست قیمت واقعیش چنده! چقدر پول جمع می‌کنین و… تو این دو سال پول باید دست کدوم‌ آقازاده کدوم ‌گوشه دنیا باشه…»

« خیلی تو پالایشی سود کردیم،بعداز ۶ ماه تازه شده اصل پولمون بدون سود ! دیگه چه خوابی برامون دیدن ،هر جای دنیا مطرح کنیم سهام دولتی بهمون دادن بعد از دو ماه،اجازه فروختن دادن پول سهاممون نصف شده ،واقعا خون بحالمون گریه می‌کنند.»

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • توکل

    قیمت گذاری عرضه های اولیه غیر کارشناسی و گران تعیین میشه احتمالا روابط بر ضوابط میچربد،این باعث میشود بعد از کمی سود دهی به قیمت اولیه یا حتی پایین تر بر گردد، در این حالت بورس و کارگزاری و دولت سود و سهامداران ضرر میکنند.

  • راهنمایی صادقانه

    دوست عزیز بورس تمام شد و شاخص ۲ ملیون رفت تا ۴ سال دیگه
    سقوط ازاد بورس تبدیل به فرود ارام و پلکانی شده و ارام ارام شاخص به ۷۰۰ هزار میرسه .ولی تا چندماه اینده
    تا چند سال دیگه که مردم این سقوط تلخ فراموش کنن و باز شاخص رشد کنه که حداقل چندین سال زمان لازمه

  • ناشناس

    والله خجالت هم خوب چیزیه ملت در ضرر و بدبختی دست وپا میزنند اینها در فکر فروش عرضه اولیه و نابودی بیشتر ملت هستندمثلی میگه : بزه در فکر جونه قصاب در پی چربیه بیشتره

  • ناشناس

    من از عوض شما دولتیها از ملت خجالت می کشم
    مثلی میگه : رو نیست که سنگ پایه قزوینه

  • ناشناس

    لشگر یزید هم اینطور که شما بورس رو با عرضه اولیه قرمز میکنید، دشت کربلا رو قرمز نکرد

  • ناشناس

    پذیره نویسی؟
    کیلو چند؟

  • علی

    حسن روحانی جان من معذرت خواهی میکنم. دیگه پولم تموم شد. 5 میلیون آخرش را دادم پالایش که کشیدی بالا اگر داشتم پذیره نویسی ت را هم میخریدم. دیگه شما به بزرگواری خودتون ببخشید. میدونم وظیفه ما مردم هست. که هزینه دولت را بدیم. فقط میتونم بگم شرمنده.

  • ناشناس

    بخدا ما سهمداران حقیقی گروگان گرفته شده توسط این دولت هستیم /بورس ما نمیتونه یک هفته فقط یک هفته بدون افت و خیز شدید در یک روند معقولی ادامه مسیر بده/اصلا انگار عده ای کارشان همینه که بازار سرمایه رو هر طور شده فقط به نفع خودشان بچرخانن این عرضه اولیه هم مثل گذشته هاست اونا چه گلی به سرمان زدن که این بزنه /اکثر دوست های من پولشونو هدایت کردن به سمت بورس های بین الملل

  • ناشناس

    اول پالایش برادریش ثابت کنه بعد فکر شرکت 150هزار میلیاردی باش

  • ناشناس

    یاد جمله روحانی افتادم که خبرنگار بهش میگفت عیدی شما چیه به مردم ؟ اینم گفت عیدی ما اینه که مردم تلاش کنن تا ما به اهدافمون برسیم .