کد مطلب: ۲۱۸۳۷۷

پرتاخیرترین ایر‌لاین‌ها در بهمن را بشناسید

پرتاخیرترین ایر‌لاین‌ها در بهمن را بشناسید

شرکت هواپیمایی کارون با داشتن ۶۹ درصد تاخیر در پروازهای خود بیشترین تعویق پروازی نسبت به سایر ایرلاین‌ها را در بهمن‌ماه کسب کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری گزارش تاخیرات پروازهای داخلی شرکت‌های هواپیمایی در بهمن‌ماه را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی کارون با داشتن ۶۹ درصد تاخیر در پروازهای خود بالاترین میزان تاخیرها در ماه گذشته را کسب کرده است.

این شرکت در بهمن‌ماه از مجموع ۱۷۹ سورتی پرواز ۱۲۴ پرواز را با تاخیر و ۵۵ پرواز (۳۱ درصد) را به موقع انجام داده است.

همچنین پس از این شرکت، شرکت هواپیمایی زاگرس با داشتن ۶۱ درصد تاخیر در پروازها در رتبه دوم تاخیرات پروازی شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفته است.

زاگرس ایر در بهمن‌ماه مجموعا ۶۸۳ سورتی پرواز انجام داد که ۲۶۳ پرواز (۳۹ درصد) را به موقع و ۴۲۰ پرواز را به تاخیر به پایان رسانده است.

همچنین دو شرکت قشم ایر و ایران ایر با داشتن ۵۹ درصد تاخیر در پروازهای ماه گذشته مشترکا در رتبه سوم شرکت‌های هواپیمایی از نظر تعداد تاخیرها قرار گرفتند.

قشم ایر از مجموع ۳۹۷ سورتی پرواز انجام شده تنها ۱۶۲ پرواز (۴۱ درصد) را به موقع و در ۲۳۵ پرواز مسافران را با تاخیر به مقصد رسانده است.

هما نیز در ماه گذشته مجموعا ۶۸۴ پرواز به مبدا یا مقصد فرودگاه مهرآباد داشت که تنها ۲۷۹ سوتی پرواز (۴۱ درصد) به موقع بود و ۴۰۵ پرواز را با تاخیر به اتمام رسانده است.

در میان شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری معراج با داشتن ۲۹ درصد تاخیر رتبه نخست شرکت‌های هواپیمایی از نظر پروازهای به موقع را کسب کرده است، این درحالی است که این شرکت از مجموع ۵۵ پروازی که در بهمن‌ماه داشته است ۳۹ پرواز (۷۱ درصد) را در زمان مقرر و ۱۶ پرواز را با تاخیر به پایان رسانده است.

همچنین شرکت هواپیمایی ایران ایر تور که در سه ماه اخیر توانسته از میزان تاخیرات پروازی بکاهد با داشتن ۴۳ درصد تاخیر در پروازهای بهمن‌ماه خود رتبه دوم شرکت‌های هواپیمایی را از نظر کم تاخیرترین شرکت‌ها کسب کند.

این شرکت توانسته از ۲۹۰ پرواز انجام شده در بهمن‌ماه ۱۶۵ پرواز خود (۵۷ درصد) را به موقع و ۱۲۵ پرواز را دیرتر از زمان مقرر به انجام برساند.

گفتنی است؛ هواپیمایی ساها نیز در ماه گذشته ۴۳ درصد پروازهای خود را با تاخیر به پایان رساند با این تفاوت که تعداد پروازهای این شرکت در ماه گذشته در مجموع ۸۰ سورتی پرواز بود که ۴۶ پرواز (۵۷ درصد) به موقع و ۳۴ پرواز (۴۳ درصد) را با تاخیر به پایان رساند.

بر اساس گزارش اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی آسمان در بهمن‌ماه ۹۸۳ سورتی پرواز از مبدا یا به مقصد مهرآباد داشته است که ۴۵۲ پرواز آن (۴۶ درصد) به موقع و ۵۳۱ پرواز (۵۴ درصد) را با تاخیر انجام داده است که از این نظر در رتبه چهارم نسبت به ایرلاین‌ها قرار می گیرد.

با این حال هواپیمایی آسمان در مجموع با داشتن ۱۷ درصد پروازهای تاخیردار نسبت به کل پروازهای انجام شده در بهمن‌ماه در رتبه نخست تاخیرات پروازی قرار گرفته است.

یادآور می شود ماه گذشته به دلیل بارش ۲۴ ساعته برف در تهران و بسته شدن یک روزه فرودگاه مهرآباد بسیاری از شرکت های هواپیمایی نتوانستند پروازهای برنامه ریزی شده خود را در زمان مقرر انجام دهند.

ضمن اینکه مجموع پروازهای انجام شده در ماه گذشته، ۵ هزار و ۸۰۷ سورتی پرواز بود که بارش شدید برف در ماه گذشته و بسته شدن فرودگاه مهرآباد سبب شد تا نسبت به ماه قبل از آن (دی ماه) که ۶ هزار و ۱۱۰ سورتی پروازی بود، ۳۰۳ سورتی از کل پروازها کم شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.