کد مطلب: ۱۴۷۲۸۲

پرداخت بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال در سال ۹۵

پرداخت بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال در سال ۹۵

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پرداخت بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال در سال ۹۵ محقق شده است.

پرویز فتاح شامگاه سه‌شنبه در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی پرداخت شده و این در حالی است که میزان مصوب آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه این میزان در سال جدید به ۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، افزود: ما در سال ۱۰۰۰ میلیارد به این مبلغ می‌افزاییم که میزان کل آن به ۳۰۰۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ۵۲۰ هزار نفر در کشور حامی محسنین هستند و ۱۷ هزار نفر حامی محسنین در این استان ثبت نام کرده‌اند که ۴ هزار نفر آنها جذب شده است.

فتاح تصریح کرد: کمیته امداد در استان به اهداف کامل سال ۹۵ رسیده و هدف‌گذاری سال جاری نیز انجام شده است. در کمیته امداد نگاه نزدیک با عدالت‌محوری توزیعی با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده است.

وی از تدوین برنامه پنج ساله خبر داد و عنوان کرد: مجلس کار و اقدام مناسبی در بودجه انجام داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: همکاری دولت و مجلس برای ما توفیق بزرگی است. طی چهارماهه سال جاری منحنی درآمدهای مردمی در کشور و این استان نیز بالاست.

فتاح با بیان اینکه ازدواج در جامعه هدف ما بالا و میزان طلاق پایین‌تر از بیرون است، بیان کرد: در دو سال گذشته ۱۰۰ هزار جهیزیه در صف بود که با ارائه خدمات ترخیص شده است.

وی همچنین از بهبود ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خبر داد و افزود: سال جدید در این استان تحولات مناسبی رقم خواهد خورد.

فتاح همچنین در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: در برنامه ششم توسعه مصوبه خوبی در راستای افزایش مستمری و افزایش وام خود اشتغالی مددجویان تصویب شد.

وی بیان کرد: مجلس در مصوبات برنامه ششم توسعه میزان مستمری مددجویان را افزایش داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در راستای ریشه کن کردن فقر یک همگرایی در سطح ملی وجود دارد، خاطرنشان کرد: منابع دولتی، بخش خصوصی، کمک‌های مردمی، منابع بانکی و همه مسئولان در تلاش هستند که چهره محرومیت از این استان برداشته شود.

فتاح تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰۰ نفر بدون مسکن هستند که با طرحی ضربتی و همت مسئولان می‌توان در این راستا تلاش کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته در راستای اشتغال مددجویان استان بیش از ۳۰۰۰ وام خودکفایی پرداخت شد. نگاه ما به کهگیلویه و بویراحمد ویژه است و در رده‌بندی کمیته امداد این استان جز ۱۰ رده اول کشور است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه عملکرد این چند ساله نشان داد به توفیقات زیادی رسیده‌ایم، عنوان کرد: می‌توانیم بر فقر فائق آمده و بر مشکلات و سختی‌ها غلبه کنیم.

فتاح تاکید کرد: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند محرومیت را ریشه‌کن کند و هر مسئولی در نظام اسلامی باید نسبت به مسئله محرومین حساس باشد.

وی با اشاره به افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد بیان کرد: کمک‌های مردمی دارد بهتر می‌شود و منحنی درآمدهای کمیته امداد رو به رشد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: همچنین در راستای افزایش اشتغال نیز از محل صندوق ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای کل کشور اختصاص یافته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.