کد مطلب: ۱۱۸۰۴۹

گلایه رییس سازمان صنعت تهران از بانک ها

گلایه رییس سازمان صنعت تهران از بانک ها

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: تاکنون از 2400 واحد صنعتی استان تهران که برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند،تنها به 290 واحد تسهیلات پرداخت شده است. به گزارش خبرنگار تجارت نیوز،محمد رضا مس فروش در هشتمین مراسم تجلیل و تقدیر از صادر کنندگان برگزیده استان تهران گفت:پس از 6 ماه از

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: تاکنون از 2400 واحد صنعتی استان تهران که برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند،تنها به 290 واحد

تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار تجارت نیوز،محمد رضا مس فروش در هشتمین مراسم تجلیل و تقدیر از صادر کنندگان برگزیده استان تهران گفت:پس از 6 ماه از تخصیص اعتبار به واحدهای صنعتی سراسر کشور،از مجموع 2400 واحد معرفی شده در استان تهران،تنها 290 واحد موفق به دریافت تهسهیلات از بانک های عامل شدند.

وی افزود:باوجود مشکلاتی که در بخش رونق تولید و صادرات کشور وجود دارد،استان تهران توانست با رشد 14 درصدی نسبت به اهداف پیش بینی شده برنامه سال 95، صادرات بسیار موفقی را در کالاهای تولیدی خود تا پایان 8 ماهه نخست سال جاری داشته باشد.

مس فروش با بیان اینکه ظبق برنامه،می بایست میزان صادرات غیرنفتی استان تهران تا پایان سال جاری به 8.8 میلیارد دلار برسد،اظهار داشت:تاکنون 99 درصد از اهداف پیش بینی شده در برنامه توسعه صادرات استان تهران محقق شده و این در حالی است که میزان صادرات خدمات فنی مهندسی در 5 ماهه نخست سال 95،از اهداف پیش بینی شده نیز فراتر رفت و به رشد 107 درصدی رسید.

وی ادامه داد: بیشترین کالاهای صادراتی استان تهران در سال جاری شامل رقیق کننده ها،مواد غذایی،قطعات خودرو،فرش،محصولات آهنی،پوست،پسته و… بوده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران،انواع مکمل های دارویی،لوازم پزشکی،گوشی ،کره و… بیشترین واردات به استان تهران در سال جاری بوده است.

وی همچنین به پروژه های در دست انجام برای تحقق اقتصاد مقاوتی در استان تهران اشاره کرد و گفت: در سال جاری 4 پزوژه از 7 پروژه مربوط به اقتصاد مقاوتی با موفقیت به اجرا رسیدو عملیاتی شد.

مس فروش همچنین مدیریت واردات و ارتقای کمی صادرات را از جمله برنامه های در دست انجام برای تحقق اقتصاد مقاوتی برشمرد و اظهار داشت:در بحث مدیریت واردات بر اساس تصمیماتی که در جلسات مختلف با مسئولین برگزار کردیم،تصمیم گرفته شد تا واردات کالاهای سرمایه ای و کالاهای واسطه ای که می تواند به عنوان ابزار و تسهیل کننده تولید کشور مورد استفاده قرار گیرد،بدون محدودیت خاصی انجام و ادامه یابد.

وی ادامه داد: ولی براساس تصمیمات اتخاذ شده ، از واردات کالاهای مصرفی به کشور با ممنوعیت و محدودیت بسیار سختگیرانه ای جلوگیری به عمل آمد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران با انتقاد از کندی دراعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی گفت: بارها در جلسات مختلف بیان کردیم که بزرگترین مشکل در بخش رونق تولید در واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی است که پرداخت به موقع تسهیلات به خوبی می تواند این مشکل را تا اندازه زیادی مرتفع و حل کند.

این گزارش می افزاید،در پایان این مراسم ،از 31 صادر کننده برگزیده استان تهران تقدیر و قدردانی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.