کد مطلب: ۵۱۷۴۵۰

بانک مرکزی موظف به پرداخت تنخواه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شد

بانک مرکزی موظف به پرداخت تنخواه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف کردند که برای پرداخت به موقع یارانه، تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز شنبه و در هشتمین جلسه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی با بند (الف) تبصره ۱۴ موافقت کردند.

بر اساس جزء یک بند الف تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه بودجه، در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب ۱۵ دیماه ۱۳۸۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی تمامی دریافتی‌ها (منابع) مندرج در این قانون به استثنای عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، منابع حاصل از فروش آب و برق، حق بیمه مشترکین گاز طبیعی و عوارض گاز رسانی (به ترتیب موضوع ماده(۱۲) و ماده (۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل ‌کشور واریز می‌شود.

نمایندگان با تصویب جزء ۴ بند الف تبصره ۱۴، بانک مرکزی را موظف کردند برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی و براساس درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور معادل یک درصد جمع مصارف جدول تبصره (۱۴) را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه ها قراردهد .

تنخواه مذکور باید حداکثر تا دو ماه پس از دریافت از محل منابع جدول مذکور تسویه گردد. شرط استفاده مجدد از این تنخواه، تسویه تنخواه قبلی است.

این حکم مشمول تنخواه خزانه‌داری کل کشور نمی‌شود. سازمان برنامه و بودجه مکلف است در صورت کسری منابع یارانه نقدی منابع را از سایر محل‌ها تامین و به حساب سازمان هدفمند سازی یارانه ها نزد خزانه واریز نماید و حداکثر تا دو ماه پس از آن تسویه کند. شرط استفاده مجدد از این محل تسویه منابع قبلی است.

منابع ارزی هدفمندی یارانه‌ها با نرخ سامانه معاملات الکترونیکی تسعیر می‌شود

در بند (د) تبصره ۱۴ لایحه بودجه که توسط نمایندگان تصویب شد نیز آمده است: منابع ارزی مندرج در بخش منابع جدول این تبصره با نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ets) تخصیص، تسعیر و مبادله به صورت کامل صرف مصارف جدول این تبصره می‌شود.

منابع ارزی در بخش منابع جدول این تبصره بلافاصله توسط وزارت نفت به حساب‌های معرفی شده بانک مرکزی واریز و به محض وصول توسط بانک مرکزی به نرخ (ets) تسعیر و مستقیما به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه داری کل واریز می‌شود و به صورت کامل صرف مصارف جدول این تبصره می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.