کد مطلب: ۶۵۱۹۸۴

بیمه درمانی چه کسانی امروز فعال شد؟

بیمه درمانی چه کسانی امروز فعال شد؟

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه درمانی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه از امروز فعال می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیمه درمانی چه کسانی امروز فعال می‌شود؟

به نقل از ایرنا ، داود حاج قاسمعلی گفت: این افراد در لیست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند که این وزارتخانه برای دریافت خدمات بیمه درمانی به سازمان بیمه سلامت ارسال کرده است.

وی ادامه داد: افراد دیگری هم که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، با مراجعه به سایت « شهروندی بیمه سلامت » می‌توانند نسبت به درخواست پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند.

حاج قاسمعلی ادامه داد: اگر براساس استعلام از وزارت رفاه، افراد جزو سه دهک پایین جامعه باشند، بیمه سلامت آنها را رایگان بیمه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به پنل شهروندی بیمه سلامت به نشانی بیمه سلامت ایرانیان نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

با توجه به شرایط جغرافیایی یکی از پزشکان به عنوان پزشک خانواده انتخاب شود و از طریق نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

محمدمهدی ناصحب مدیرعامل بیمه سلامت ایران نیز پیشتر گفته بود که با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر پوشش بیمه‌ای سه دهک پایین کشور، اکنون فقط ۵۰۰ هزار نفر در ایران بدون بیمه سلامت هستند و بیش از پنج میلیون و ۷۹۲ هزار نفر بیمه سلامت رایگان شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.