کد مطلب: ۱۷۴۱۴۸

مطالبات چایکاران چه زمانی پرداخت می‌شود؟

مطالبات چایکاران چه زمانی پرداخت می‌شود؟

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به دستور فوری رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان هفته ۲۵ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای از حساب خزانه به چایکاران پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به دستور فوری رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان هفته ۲۵ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای از حساب خزانه به چایکاران پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدولی روزبهان از پرداخت 65 درصد بهای برگ سبز خریداری شده خبر داد و گفت: امسال 108 هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 203 میلیارد تومان خریداری شد که تا کنون 135 میلیارد تومان آن به حساب چایکاران واریز شده است.

وی با اشاره به دستور فوری رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت فوری 25 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران افزود: با پیگیری سازمان چای و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور پرداخت فوری 25 میلیارد تومان از بهای برگ سبز به خزانه کل کشور صادر شد که تا پایان هفته به حساب چایکاران واریز می‌شود.

روزبهان ادامه داد: با احتساب واریز 25 میلیارد تومان حساب چایکاران بیش از 80 درصد بهای برگ سبز چای پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول، 44 میلیارد تومان باقیمانده مطالبات چایکاران به زودی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه 75 درصد از میزان باقیمانده مطالبات مربوط به قدرالسهم کارخانه‌های چای است، بیان کرد: با توجه به بهبود شرایط فروش چای در فصل سرما انتظار می‌رود که در هفته‌های آتی بهای کارخانه‌های چای‌سازی هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

آغاز پرداخت تسهیلات به‌زراعی از اول آذر

وی از آغاز اعطای تسهیلات به‌زراعی از ابتدای آذر خبر داد و گفت: با وجود استقبال چایکاران پیش‌بینی می‌شود که حدود 30 تا 40 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 درصد به آنها پرداخت شود.

روزبهان ادامه داد: صندوق حمایت از چای در جهت عملیات مختلف باغات به ازای هر هکتار، تسهیلات 2 میلیون تومانی به چایکاران پرداخت می‌کند.

بیمه فراگیر باغ‌های چای اقدامی مهم در جهت حمایت از چایکاران

رئیس سازمان چای بیمه فراگیر باغ‌های چای را یکی از اقدامات مهم سازمان برشمرد و گفت: بسیاری از باغ‌های چای به دلیل کوچک بودن قطعات و کمبود منابع آبی نتوانستند به آبیاری تحت فشار مجهز شوند که بدین منظور بیمه فراگیر باغات چای در مقابل خشکسالی اجرا خواهد شد تا چایکاران نگران شرایط جوی و زیان ناشی از کاهش تولید نباشند.

وی در خاتمه تصریح کرد: سازمان چای برای توسعه و تجهیز سایر عملیات به زراعی به چایکاران دو استان در صدد است تا با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار چایکاران قرار دهد که بدین منظور پیش‌بینی می‌شود در کنار تسهیلات صندوق حمایت از چای 10 تا 15 میلیارد تومان وام کم‌بهره از طریق منابع بانکی در اختیار چایکاران دو استان قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.