کد مطلب: ۱۷۷۳۷۹

پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی‌های تجاری

پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی‌های تجاری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که این سازمان به خریداران کشتی‌های تجاری وام بدون بهره پرداخت خواهد کرد.

محمد راستاد با اعلام این خبر، تصریح کرد: در جریان بازدید از دانشگاه علوم دریایی چابهار مشخص شد که دانشجویان رشته علوم دریایی نیاز به حمایت‌های جدی برای حضور در عرصه‌های عملی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از این‌رو سازمان بنادر در هیات عامل خود تصویب کرد که شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی برای خرید کشتی‌های تجاری وام بدون بهره دریافت کنند.

به گفته وی، این سازمان در ایفای نقش محوری و زمینه‌سازی تمهیدات قانونی و اجرایی برای کارورزی دانشجویان رشته علوم دریایی آمادگی دارد و حتی در این زمینه سهمیه نظام وظیفه برای دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه چابهار برای بورسیه در شرکت کشتیرانی و شرکت ملی نفت‌کش اخذ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که این شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های مراکز آموزشی نهایت استفاده را ببرند، اظهار کرد: با بورسیه کردن دانشجویان این رشته‌ها انگیزه لازم برای ادامه فعالیت و توسعه این موضوعات آموزشی به وجود می‌آید و سازمان بنادر نیز با پرداخت وام بدون بهره از محل وجوه اداره شده خود به این مساله کمک خواهد کرد.

راستاد درباره مراحل اخذ این وام‌های جدید نیز توضیح داد: بخش‌های خصوصی متقاضی فعالیت در حمل و نقل دریایی می‌توانند از وجوه اداره شده این سازمان برای خرید شناور وام بدون بهره بگیرند و با استفاده از توان نیروهای آموزش یافته فعالیت خود را توسعه دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.