کد مطلب: ۶۲۲۴۶۶

جزئیات جدید از وام بازنشستگان

جزئیات جدید از وام بازنشستگان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان این سازمان طی یک هفته‌ خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۰ هزار نفر دیگر این وام را دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا امروز که در ماه یازهم سال هستیم، هنوز تعدادی از بازنشستگان کارگریِ واجد شرایط، نتوانسته‌اند وام هفت میلیون تومانی دریافت کنند.

این در حالیست که مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان این سازمان طی یک هفته‌ خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۰ هزار نفر دیگر این وام را دریافت می‌کنند.

علی جهانی گفت: تاکنون ۸۰۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه را درخواست کرده و به بیش از ۹۰ درصد آنها تسهیلات پرداخت شده است.

وی درباره ثبت نام وام هفت میلیون تومانی افزود: درخواست وام بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و کاملاً غیرحضوری است.

با این حال، بازنشستگان متقاضی وام، خواستار «تسهیل‌گری در شرایط پرداخت» هستند و می‌گویند: امیدواریم دیگر پیامک‌های متوالی ارسال نکنند و به بازنشستگانی که با دشواری ثبت نام الکترونیک را به پایان می‌رسانند، وام پرداخت شود.

یک بازنشسته حداقل‌بگیر در این رابطه می‌گوید: من به اشتباه جواب پیامک را نادرست دادم و ماه‌ها عقب افتادم؛ بازنشسته‌ای که ثبت‌نام کرده حتما می‌خواهد که وام بگیرد لذا باید پرداخت وام ناچیز هفت میلیون تومانی با سرعت انجام شود.( ایلنا )

اعلام حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

به نقل از خبرآنلاین ، با تصمیم جدید اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده، رقم پیشنهادی حداقل حقوق کارمندان دولت، ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد و به ‌۵.۶ میلیون تومان رسید.

این در حالی است که دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد کرده بود حداقل حقوق پایه کارکنان خود را برای سال آینده به‌صورت پلکانی از ۵‌ تا ۲۹ درصد افزایش دهد، به‌گونه‌ای که حداقل حقوق کارمندی از حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال‌جاری، یک میلیون تومان افزایش پیدا کند و به ۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

در این فرایند به‌طور میانگین حقوق گروه‌های مختلف به‌طور متوسط ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما میزان این افزایش از پنج تا ۲۹ درصد برای درآمدهای بالا و پایین در نوسان بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در نشست خبری دیروز اعلام کرد: براساس مصوبه این کمیسیون، حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با ۶۰ درصد افزایش به پنج میلیون ‌و ۶۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

رحیم زارع همچنین از اعمال نظر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر پیشنهاد حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داد و گفت: کف حقوق بازنشستگان دولت ۵ میلیون تومان تعیین شده و حقوق پرداختی به کارکنانی که بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (حداقل حقوق مصوب در سال۱۴۰۱) دریافت کنند نیز «حداقل» ۱۰درصد افزایش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.