کد مطلب: ۴۷۲۸۷۹

پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریورماه ادامه دارد

پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریورماه ادامه دارد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بانک‌ها بر اساس دستورالعمل‌هایی که اعلام شده است از ابتدای هفته اقدام به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن کرده‌اند، افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات تشکیل شده است و بیش از ۲۵ نفر تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه پرداخت تسهیلات به متقاضیان ادامه دارد و باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم از جمله بارگذاری اطلاعات و مدارک در سایت‌ها انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: متقاضیانی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند که در ابتدا واجد شرایط بوده و بعد از تایید اطلاعات، مدارک خود را در سایت بارگذاری کرده باشند.

محمودزاده با اشاره به اینکه برای حدود ۶۰۰ هزار نفر متقاضی تسهیلات در نظر گرفته شده است، افزود: حدود دو میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از طریق پیامک برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ثبت‌نام پیامکی کد ملی معتبر و قابل پیگیری ارسال کردند.

محمودزاده تصریح کرد: هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ تسهیلات ودیعه مسکن نداریم و همچنان نرخ تسهیلات در شهر تهران ۵۰ میلیون تومان، در کلان شهرها ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای کوچک هم ۱۵ میلیون تومان است.

او اضافه کرد: میزان منابعی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: براساس شاخص‌های مصوبه از جمله افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، زنان سرپرست خانوار، کارگران، زوج‌های سال ۹۹، خانوار دارای سه فرزند و بیشتر، برای دریافت وام رتبه‌بندی و اولویت‌بندی شده اند.

او ادامه داد: باید متقاضیان هرچه سریعتر برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند چرا که هنوز به صورت کامل اطلاعات و مدارک برخی از متقاضیان برای تشکیل پرونده در بانک ها ارسال نشده است.

محمود زاده بیان کرد: شهر تهران بیشترین درخواست برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن را داشته اما شهرهای دیگری از جمله یاسوج و قم هم در رتبه‌های بعدی برای دریافت تسهیلات و افزایش نرخ اجاره قرار دارند.

او در پایان با اشاره به اینکه ارسال پیامک برای شناسایی خانه‌های خالی به اتمام رسیده است، گفت: این پیامک‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی تبدیل به یک برنامه روتین شده است و در حال رفت و برگشت و ارائه مستندات لازم توسط مالکان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من مستاجر هستم و تا حالا نه خونه ای داشتم نه وام مسکنی گرفتم. یک سال بیشتر هم نیست که رفتم سر زندگی و خونه ولی زده فرم جیم من قرمزه! شماره تلفنایی که گذاشتن برای رفع اشکال رو سه هفته است دارم تماس میگیرم که فقط دو مرتبه آزاد شد و اون دو بار هم کسی گوشی رو برنداشت… میتونین این موضوعو پیگیری کنین برام؟ با اجاره خونه امسال، قسطها و اجاره خونم مجموعا از حقوقم بیشتر میشه.. البته خدا رو شکر، اضافه کاری میکنم روزی میرسه ولی یه مقداری فشار میاد راستش..

    • ناشناس

      داستان تعریف میکنی ؟

  • رضا

    سلام آقااین سایتش که بسته هست چون مامیخوایم اطلاعات روکامل کنیم نمیشه واردبشیم لطفا پیگیرباشین

  • ميلاد

    با سلام و خسته نباشید خدمت تجارت نیوز
    بنده تا اکمروز پنجشنبه به بانک مراجعه کردم گفنن شرایط به ما ابلاغ نشده خواهشمندم از معاون وزیر بخواهید پیگیری کنند و چرا بانک ها تشکیل پرونده نمیدهند
    راجب سهام عدالتم هم کارکزاری اردیبهشت ایرانیان 60درصد شو بدون اجازه فروخته سند هم دارم در سامانشون نوشتن لطفا پیگیری کنید تلفناشون پاسخگو نیستند خدا خیرتان بده فقط شمایید کمکمون میکنید

  • محمدمهدی

    سلام امروز ۱۰ شهریور رفتم بانک ملی شعبه مشهد خیابان نخریسی فداییان اسلام ۱۸ کد ۸۵۶۷ سرپرستی حوزه جنوب شرق مشهد ، و مدیریت اقای حسینی گفتند هنوز دستور العمل و بخشنامه ای نیامده است ، اما پس از تکمیل مدارک در سایت فقط پیامی گذرا مبنی بر مراجعه به بانک انتخابی امد و تمام . حال همچنان در پیچ و خم وام قرض الحسنه ۱۳ درصدی دولت محترم ، علی برکت لله و من الله توفیق .???

  • ناشناس

    خواهشمندم تجارت نیوز منعکس کن . امروز ۱۰ شهریور بعد از تمام مراحل و بارگزاری اطلاعات در سایت پیام مراجعه به بانک جهت وام ودیعه مسکن طبق پیام مراجعه که بانک سپه حتی شعبه مرکزی ش هم گفتند که هیچگونه دستورعملی واسه ما نیومده ، پس این آمار و ارقام رو که چطور معاون وزیر شهرسازی میده؟!