کد مطلب: ۲۰۴۴۶۳

سخنگوی دولت:

پرداخت یارانه با روند فعلی در سال آینده ادامه می‌یابد

پرداخت یارانه با روند فعلی در سال آینده ادامه می‌یابد

سخنگوی دولت گفت: سال آینده همه منابعی که تاکنون از افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شده را یارانه خواهیم داد و تغییری در پرداخت یارانه ایجاد نمی‌شود.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود گفت: بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و براساس همین گزارش ۹۴ هزار میلیارد دلار به تولیدات ناخالص آن اضافه شد و.بر اساس گزارش آی اس آی نوزدهمین کشور تولید کننده علم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات، بر اساس ضریب جینی وضعیت اقتصاد ما نسبت به کشورهای چین، آمریکا، ترکیه و روسیه بهتر است. هرچند مشکلاتی مانند ۳ میلیون بیکار و مشکلات اقتصادی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کمبود درآمد دولت در پرداخت یارانه در بودجه ۹۷ توضیح داد: سال آینده با منابعی که تا هم‌اکنون افزایش قیمت انرژی حامل‌های صورت گرفته همه آن‌ها را یارانه خواهیم داد و چیزی برای بودجه جاری و عمرانی از آن برداشت نخواهیم کرد و سال آینده هم این روند فعلی ادامه خواهد داشت.

نوبخت در ادامه به لزوم افزایش قیمت حامل‌های انرژی از سوی دولت طبق برنامه ششم اشاره کرد و افزود: بر همین اساس بود که ما پیشنهاد دادیم افزایش این قیمت‌ها برای ایجاد فرصت شغلی صرف شود که همچنین از دیگر بخش‌ها مانند سرمایه‌گذاری هم در این زمینه در نظر داشتیم که کمک بگیریم که نظر مجلس این است که به جای حامل‌های انرژی، ۳ هزار میلیارد تومان به ما کمک می‌کند تا در مورد اشتغال به کار بگیریم.

وی راجع به اقدامات دولت برای شب عید عنوان کرد: بانک مرکزی برای در اختیار گذاشتن پول نقد برای مردم در شب عید و وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای بازار شب عید همه تلاششان را می‌کنند تا عید خوبی داشته باشیم.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.