کد مطلب: ۲۶۸۷۶۰

پرداخت ۸۱.۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

پرداخت 81.5 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

جهان‌ساز گفت: از مجموع 130 میلیارد تومان بهای برگ سبز چای، 81.5 میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان واریز شده است.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای ، اظهار کرد: براساس آخرین آمار تا روز گذشته، 59 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 130 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی از پرداخت 81.5 میلیارد تومان مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: مطالبات چایکاران تا نیمه خرداد به طور کامل پرداخت و مابقی نیز پس از دریافت قدرالسهم کارخانه ها و دولت به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

به گفته جهان ساز 58 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و 42 درصد درجه دو است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 140 کارخانه چای سازی مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای هستند،افزود: تاکنون از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده 13 هزارتن چای خشک استحصال شده است.

وی از افزایش 6 درصدی تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: اگرچه سرمازدگی دیررس بهاره تا حدودی بر کاهش عملکرد چین اول برگ سبز چای موثر بود اما با توجه به بهبود شرایط اقلیمی این کاهش تولید به مرور جبران شد.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه امکان پیش بینی دقیق تولید وجود ندارد،بیان کرد: با توجه به آنکه کشت چای به صورت دیم در ارتفاعات و اراضی شیب دار استان های گیلان و مازندران انجام می شود؛بنابراین میزان تولید به شدت متاثر از شرایط اقلیمی است و همواره تا پایان فصل برداشت نمی توان پیش بینی دقیقی از تولید برگ سبز چای داشت.

مردم نسبت به برند چای در سال حمایت از تولید داخل حساس باشند

وی در بخش دیگر سخنان خود سرانه مصرف چای در کشور را 1.4 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: طی سال های اخیر به طور متوسط سالانه 20 تا 25 هزارتن چای خشک در کشور تولید و مابقی نیاز کشور به صورت رسمی و غیر رسمی وارد شده است،ضمن آنکه همه ساله حدود 12 تا 13 هزارتن چای ایرانی نیز به بازارهای هدف صادر می شود.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال حمایت از تولید داخل تصریح کرد:در سال حمایت از کالای ایرانی به مردم و نهاده های دولتی توصیه می شود که نسبت به نام تجاری محصولات حساس باشند و هر نشان تجاری را انتخاب نکنند . سعی کنند از چای ارگانیک ایرانی با عطر و طعم طبیعی که فاقد اسانس است و قیمت آن ارزانتر از مشابه خارجی است، استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.