کد مطلب: ۲۱۹۰۸۱

پرواز مستقیم تهران به بلگراد برقرار شد

پرواز مستقیم تهران به بلگراد برقرار شد

روز سه‌شنبه، ماشین‌های آب‌پاش برای استقبال از ایرباس ۳۲۰ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در فرودگاه بلگارد روی سر این هواپیما آب پاشیدند.

روز سه شنبه، ماشین‌های آب پاش برای استقبال از ایرباس 320 شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه بلگارد روی سر این هواپیما آب پاشیدند. این اولین پرواز از تهران به بلگراد در طی 27 سال اخیر است و انجام آن نشان‌دهنده بهبود روابط بین ایران و صربستان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو کشور تا اوایل دهه 1990 میلادی یعنی زمانی که یوگسلواری در اثر یک جنگ خونین تجزیه شد روابط نزدیکی با یکدیگر داشتند.

اکنون و در شرایطی که بلگراد به دنبال تقویت گردشگری و افزایش رشد اقتصادی خود است، در تلاش برای دستیابی به بازارهای غیر اروپایی و جذب گردشگر از کشورهایی نظیر ایران و ترکیه است. بلگراد همچنین ایران را بازاری مستعد برای صادرات محصولات کشاورزی خود می‌بیند.

صربستان در اوت سال گذشته لزوم اخذ ویزا برای گردشگران ایرانی را لغو کرد و پس از آن بر اساس اعلام کمیساریای پناهجویان این کشور، تعداد مهاجران ایرانی به این کشور از 120 نفر در ماه اوت به 480 نفر در ماه فوریه افزایش یافت.

برخی هشدار داه اند که پروازها از تهران به بلگراد ممکن است مورد استفاده تعداد زیادی از مهاجرانی قرار گیرد که قصد دارند از ایران به غرب اروپا بروند.

راسیم لجاجیک، وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان گفت: طبیعی است که همه چیزهای مثبت ریسک‌هایی را نیز در پی دارند… ایرانی‌ها از بلگراد به عنوان یک مسیر ترانزیت برای سفر به اتحادیه اروپا استفاده کرده‌اند.

وی گفت، دو کشور توافق کرده‌اند اقداماتی را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اجرا بگذارند.

لجاجیک افزود: در طرف ایران، کنترل در سوار شدن به هواپیما افزایش خواهد یافت… ما نیز توافق کرده‌ایم که یک کمیته مشترک ایجاد کنیم تا بتوانیم مشکلاتمان را آسان‌تر حل‌و‌فصل کنیم.

لطیف شاهی، یک شهروند ایرانی که با استفاده از رژیم لغو روادید 6 ماه قبل از استانبول به بلگراد آمده اکنون در یک کمپ پناهجویان در جنوب صربستان زندگی می‌کند. وی می‌خواهد از صربستان به غرب اروپا مهاجرت کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.