کد مطلب: ۱۳۵۵۶۰

پرونده مسکن مهر در زنجان بسته شد

پرونده مسکن مهر در زنجان بسته شد

با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان زنجان نخستین جشن اختتامیه مسکن مهر کشور در زنجان برگزار و پرونده مسکن مهر در این استان بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عملیات اجرایی پروژه مسکن مهر از سال 86 آغاز شد و مسئولان در سطح کشور برای ساخت 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی دست به کار شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این موفقیت دست‌یافتنی نبود مگر با استفاده از توان علمی، فنی و اجرایی استان که تمام مراحل طراحی، نظارت و اجرای پروژه مسکن مهر به دست نیروهای پرتلاش همین استان انجام شد.

کلیم‌الله وثوقی افزود: 28 هزار و 28 واحد مسکونی مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و چهار هزار و 2 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان زنجان احداث شد.

وی ادامه داد: در مرحله پایانی این پروژه 2 هزار و 362 واحد به بهره‌برداری می‌رسد و پرونده مسکن مهر کشور برای نخستین بار در زنجان بسته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: مسکن مهر طی چهار سال گذشته در سطح کشور تکمیل شده اما متاسفانه مسئولان اطلاع‌رسانی کافی را از چنین اقدام بزرگی نداشتند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی اضافه کرد: اصل احداث مسکن مهر بدون شک اقدام خوبی بود اما رعایت نکردن مباحث زیرساختی در آن حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشت.

وی یادآور شد: درست است که حکومت باید ساز و کارهایی را برای مدیریت سکونت مردم آن کشور بیاندیشد اما بدون شک این موضوع در بلندمدت محقق می‌شود و اجرای آن در کوتاه‌مدت و بدون پشتوانه کارشناسی اشتباه‌هایی به دنبال خواهد داشت.

تاسیس نشدن زیرساخت‌هایی همچون مدرسه، مسجد، کلانتری و فضای سبز از کمترین مشکلات مناطقی است که برای احداث مسکن مهر در سطح شهرها پیش‌بینی شده‌اند.

قائم‌مقام وزیر راه وشهرسازی در امور مسکن مهر در ادامه این مراسم گفت: پیش از دولت نهم در قوانین مصوب احداث سالانه نزدیک به 500 هزار واحد مسکونی در سطح کشور پیش‌بینی شده بود.

مهرآبادی اظهار کرد: با تصویب اجرای طرح مسکن مهر، برنامه‌ریزی برای احداث 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی بدون در نظر گرفتن مناطق مناسب در سطح شهرها و روند تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، پیش‌بینی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: اصل اجرای طرح مسکن مهر خوب بود اما نبود پشتوانه کارشناسی و اجرا نشدن تدریجی آن مشکلاتی را به دنبال داشت که هنوز هم بسیاری از آنها مرتفع نشده است.

مهرآبادی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی مسکن مهر به دولت دهم باز می‌گردد اما در عمل فقط 700 هزار واحد آن در این دوره به اتمام رسید.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: بیش از 880 هزار واحد مسکونی مهر در دولت یازدهم به اتمام و بهره‌برداری رسیده است و دولت اهتمام جدی برای تکمیل واحدهای مسکونی باقی مانده و تحویل آنها به مردم دارد.

وی افزود: به علت نبود پشتوانه کارشناسی و ساخت انبوه این واحدهای مسکونی، بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور بدون متقاضی رها شده‌اند.

استاندار زنجان نیز گفت: دولت یازدهم در کمال مظلومیت و سکوت به خدمت‌رسانی پرداخته است.

اسدالله درویش امیری یادآور شد: دولت یازدهم 56 درصد از مسکن مهر را در عمل اجرا و به بهره‌برداری رساند در حالی که از چنین اقدام بزرگی اطلاع‌رسانی خاصی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: در این استان 78 هزار میلیارد ریال یارانه و کمک بلاعوض برای مسکن مهر پرداخت شده است.

درویش امیری اظهار کرد: فقط در سال 95 بیش از یک هزار و 600 میلیارد ریال در زنجان برای احداث مسکن اجتماعی در دولت یازدهم پرداخت شده است.

استاندار زنجان گفت: دولت دوازدهم عزم خود را برای احداث مسکن اجتماعی برای اقشار کم‌درآمد جامعه پیش‌بینی کرده و در دستور کار قرار داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.