کد مطلب: ۴۴۸۵۰۵

پس‌لرزه‌ها در دماوند ادامه دارد

پس‌لرزه‌ها در دماوند ادامه دارد

به دنبال زمین‌لرزه ۵٫۱ ریشتری در حوالی دماوند در استان تهران، چندین پس‌لرزه به بزرگی ۲٫۵، ۲٫۷، ۳٫۵ و ۳٫۹ ریشتری در این منطقه به وقوع پیوسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بزرگترین پس‌لرزه در این منطقه به بزرگی ۳٫۹ ریشتر ساعت ۲ و ۱۹ دقیقه و ۱۲ ثانیه بامداد جمعه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد.

در ساعت ۲ و ۵۲ دقیقه و شش ثانیه بامداد هم زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳٫۵ ریشتر حوالی دماوند را لرزاند.

وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آنها خواسته است با سرعت نسبت به ارسال تیم‌های مجهز امدادی به منطقه اقدام نمایند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این دستور خواستار امدادرسانی سریع و بهینه به آسیب دیدگاه احتمالی، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد.

وی همچنین ارزیابی از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مشکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.

فرماندار دماوند نیز گفته است: تیم‌های هلال احمر برای بررسی آخرین وضعیت خسارت احتمالی به روستاهای منطقه اعزام شده‌اند.

مهدی حیدری اظهار داشت: با بررسی وضعیت منطقه تا یک ساعت دیگر می‌توانیم آمار دقیقی از وقوع خسارت احتمالی این زمین‌لرزه ارائه دهیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با ایسنا اظهار داشت که احتمال وقوع پس‌لرزه‌های دیگر نیز همچنان وجود دارد.

به دنبال وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری اوایل بامداد روز جمعه در استان تهران، تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله پایگاه‌های اورژانس و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمربه حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

زمین‌لرزه‌ای در ساعت ۴۸ دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۷ کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.