خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۴۱۶۱

پشت پرده جهش ۳۰ درصدی بیت‌کوین در ۱۰ روز چیست؟

پشت پرده جهش ۳۰ درصدی بیت‌کوین در ۱۰ روز چیست؟

اقبال سرمایه‌گذاران جهانی نظیر موسسه تسلا، بانک نیویورک و مستر کارت از جمله دلایل رشد بیت‌کوین به شمار می‌رود.

قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر، جهش فوق‌العاده‌ای داشته است. این ارز که پرطرفدارترین ارز مجازی به شمار می‌رود، نسبت به رقم ۳۶٫۸ هزار دلار در ۱۵ بهمن، حدود ۳۰ درصد رشد قیمت داشته و به بیش از ۴۷٫۶ هزار دلار در روز گذشته رسیده است. اقبال سرمایه‌گذاران جهانی نظیر موسسه تسلا، بانک نیویورک و مستر کارت از جمله دلایل رشد این ارز مجازی به شمار می‌رود. موضوعی که از سوی دیگر احتمال سفته‌بازی از سوی این بازیگران کلان را نیز زنده نگه می‌دارد.

در این خصوص گزارش روزهای قبل خبرگزاری فارس به نقل از منابع بین‌المللی حاکی از این بود که دلیل رشد سنگین بیت‌کوین اعلام سرمایه‌گذاری شرکت تسلای آمریکا در این حوزه است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که در ماه گذشته ۱٫۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریده است، همچنین به مشتریان خود این امکان را می‌دهد تا خودروهای برقی تسلا را با استفاده از این سکه‌های دیجیتال خریداری کنند.

با این حال بعد از شرکت تسلا، اعلام شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران مشهور برای سرمایه‌گذاری در این ارز، دلیلی است که در پاسخ به چرایی ادامه صعود بیت‌کوین در روزهای اخیر بیان می‌شود. در این زمینه خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز گزارش داده که بانک نیویورک به دنبال تاسیس یک واحد جدید برای کمک به نگهداری، انتقال و انتشار ارزهای مجازی است. از سوی دیگر خبرها نشان می‌دهد شرکت بلک راک، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه دنیا، بیت‌کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطلوب قبول کرده است. شرکت مسترکارت نیز روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد از برخی ارزهای مجازی در شبکه خود حمایت کند. بیل میلر، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی نیز از طرح خود برای سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری در بیت‌کوین پرده برداشته است.

سرمایه‌گذار معروف: بیت‌کوین از ۱۰۰ هزار دلار عبور می‌کند

با این شرایط اگر اقبال سرمایه‌گذاران و صاحبان فناوری به بیت‌کوین را چه از منظر ارز قابل معامله و چه از منظر سرمایه‌گذاری در نظر بگیریم، برخی پیش‌بینی‌ها از روند صعودی ارزش این ارز مجازی در آینده خبر می‌دهد. در این زمینه راشاتودی به نقل از مایکل نووگراتز، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای رمزنگاری شده Galaxy Digital، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال می‌تواند بیش از دو برابر افزایش یابد چرا که شرکت‌های بیشتری به مشتریان خود اجازه می‌دهند از این ارز برای خرید استفاده کنند.

احتمال نوسانات شدید، ترمز سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

اما از سوی دیگر تحلیل گران درباره نوسانات بیت‌کوین هشدار می‌دهند. بازاری که در آن نبود دلیل بنیادین واضح برای اوج و صعود قیمت‌ها و همچنین ناظری برای بازار نوسانات بعضاً شدید نرخ را رقم می‌زند. به عنوان مثال در جریان صعود اخیر، این احتمال وجود دارد که ماسک خواسته با نوسان گرفتن از بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی و بالا و پایین کردن قیمت آن پول‌های هنگفتی به جیب بزند.

موضوعی که برای هر بازیگر مهم دیگر بیت‌کوین نیز مطرح است. آنها به بیت‌کوین داران و کسانی که می‌خواهند به بازار ارزهای مجازی ورود کنند، تجربه سال ۲۰۱۷ را یادآوری می‌کنند. در دسامبر آن سال قیمت بیت‌کوین به یک باره به مرز ۲۰ هزار دلار رسید، اما پس از چند روز قیمت آن سقوط کرد و برای چند سال و تا همین اواخر در محدوده پنج تا هشت هزار دلار معامله شد.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انباشت سرمایه در بیت کوین صد در صد به ضرر اقتصاد کشور هست .بیت کوین همان دلار در غالب نامی جدید هست .ارزهای دیجیتال دیگر هم درست شدند برای رقابت ،ولی هرگز به اون نمیرسند .اصل موضوع اینه که فقط تولید بیت کوین و البته تبدیل اون به مواد با ارزش خصوصا در زمینه واردات با ارزش هست و باصرفه وگرنه خرید اون از استخراج کننده ضرر خالص هست .البته تولید ارز دیجیتال داخلی ایرانی فقط برای جمع آوری نقدینگی و امور مالی داخلی کاربرد خواهد داشت و به کار دیگری نمی اید .حتی به ضرر ما نیز هست در صورتیکه خارجیها در اون سرمایه گذاری کنند چون قدرت منابع داخلی بدست اونها میوفته .
    صحیحترین برنامه ریزی یا دوری از ارزهای دیجیتال هست و در حالت میانه روتر استخراج اون و واردات کالا و تکنولوژی .خرید بیت کویین استخراج شده چه توشگسط حقیقی ها و چه حقوقیها اشتباه هست و ضربه به اقتصاد کل کشور .البته سود جویان و بابانس گیران ممکنه با این نظر مخالف باشند چون ممکنه در کوتاه مدت سود کنند ولی وقتی صحبت از اقتصاد کلان میشود اونها هم ضرر کردند و خود خبر ندارند .همانطور که گفتم بیت کوین و رمز ارزها وسیله جدید استعمار اقتصادیست و جای دلار و یورو و ….را خواهد گرفت .باید سریع برنامه داشت وگرنه گرفتار گرداب خواهیم شد .همانطور که میبینید شواهد اون معلومه .این گرفتاری اقتصادی همه از تحریم و …‌نیست .با نگاه بازتر میبینیم که اکثر اقتصادهای دنیا گرفتار اون شدند .بعضی با خبر و برنامه دارند و بعضی بی خبر و فقط بدنبال سود روزانه و بعصی هم از هر دو غافل .

    • ناشناس

      اشخاصی نادان مانند شما در جامعه کم نیستند واقعا این طرز بیان شما باعث خجالت من شده است چگونه انسانی که عقل در سر اوست چنین نادان میشود که بخودش اسیب بزند؟
      کاملا واضح است سر سوزنی مفهوم بلاک چین را نشنیده ید و نفهمیده اید و اصلا روحتان خبر ندارد که ارز دیجیتال دیگر چیست فکر میکنید بازی کامپیوتری است لابد نمیدانم تصورات ذهنی شما چگونه شکل گرفته اند از ابزار گوگل استفاده کنید و از این جهل مرکب خودت را خارج کن.
      دنیای اینده دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود و ارزهای جاری بیا الملی نابود خواند شد و اقتصادی شکل خواهد گرفت کاملا در دست مردم و دیگر د لار و یورو بچشم نخواهید دید زمان طولانی تا این تحول بزرگ باقی نمانده هم اکنون اقتصاد کشورها و فساد های سیستمی بخاطر پول پر قدرت و کلانی که در اختیار دولت هاست در حال فلج شدن است و با کوچکترین بحرانی مردم بشدت فقیر میشوند و عده ای سرمایه دار کلان ملیاردها دلار به ثروتشان افزوده میگردد انهم فقط به یک دلیل دخالت دولتها با پول که از مردم گرفته اند با ابداع واحد پول رمز ارز مانند بیت کوین تمامی این مشکلات حل خواهند شد و هیچ دولتی هیچ زمانی نخواهد توانست پول از مردمش بدزدد البته د ولتها میتوانند مالیات برای مخارجشان از مردم با بیت کوین بعنوان مثال بگیرند ولی دیگر قادر نخواهند بود پول چاپ کنند و فساد و رانت ایجاد کنند و دولتها بشدت ضعیف خواهند شد و کارکرد دولتها به اندازه یک واحد مانند شهرداری خواهدشد که خدماتی را در قبال مقدار مختصری مالیات ارایه میکند و دیگر هیچ بانکی نخواهد بود و مفهوم بانک یک مسله تاریخی خواهد شد و گره بزرگی از زندگی مردم گشوده خواهد شد درباره اثار پول مجازی مطالب بسیاری هست که بگویم مجالی نیست در اینجا.
      و نکته اخر ماین کردن ارز دیجیتال یک راه میانبر برای اقتصاد نابسامان ماست و باید با حداکثر توان نیروگاهه های گازی و افتابی و بادی ایجاد کنیم و الباقی بیت کوین را استخراج کنیم والا فرصت طلایی بزرگی از دست خواهیم داد نفت در اینده همین بیت کوین خواهد بود و مداوم ارزش افزوده میشود چون تا چند سال دیگر بیت کوینی نخواهد بود و استخراج تمام میشود فرصت ها دارند از دست میروند و ما هنوز با اشخاص نادانی مانند شما درگیرو دار الفبای اقتصاد هستیم وای برما

  • ناشناس

    تمام رمز ارزها باید دولتی و زیر نظر بانک مرکزی باشه .استخراج رمز ارزها توسط مردم عادی مثل چاپ اسکناس توسط اونها هست ایا این قانونیه یا باعث هرج و مرج اقتصادی و در رفتن کلاف از دست بانک مرکزیست ..؟؟؟

  • ?

    ?

  • ناشناس

    تا جایی که میتونین بیت کوین بخرین

  • ناشناس

    شاید بتونیم خارج از محدوده ایران سودی ببریم

  • ناشناس

    سلام این نوسانات وبالا وپایین رفتن ها در ارزهای دیجیتال در بلند مدت چه تاثیری دارد؟؟