کد مطلب: ۲۹۹۷۳۹

پشت پرده رشد ۶/۴ هزار واحدی شاخص بورس

پشت پرده رشد 6/4 هزار واحدی شاخص بورس

امروز بورس تهران شاهد رشد 6483 واحدی شاخص کل شد. دلیل این رشد چیست و چرا نمادهای فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 21 شهریورماه 1397، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 10944 میلیارد ریال رسید و شاخص با رشد 6483 واحد در رقم 155061 جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 8756 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 75 واحد در رقم 1771 جای گرفت.

در معاملات امروز بازار سرمایه نماد‎های « فولاد، کگل، کچاد، فارس، پارس» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «آپ، خاهن، لبوتان، دکیمی، غشاذر» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

در روند معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای « خپارس، وخاور، چدن، شوینده، خزامیاد» بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند و بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای« فولاد، تاپیکو، ونیروح، وخارزم، ولساپا» بود.

به گفته معاملگران و کارشناسان بازار سرمایه، از روز دوشنبه صف سنگین خرید برای نمادهای فولاد و کگل به دلیل آزادسازی قیمت محصولات فولادی در بورس کالا تشکیل شد که آزادسازی قیمت فولاد در بورس کالا برروی سهام سنگ آهن نیز تاثیر مثبتی گذاشت. برداشتن سقف نوسان قیمتی مس، آلومینیوم، فولاد و محصولات ویژه پالایشگاهی این امید را در دل سهامداران بورس زنده کرده است که سقف نوسان قیمتی محصولات پتروشیمی هم در هفته پایانی شهریورماه برداشته شود. به لحاظ فنی و تکنیکال تمام گروه‌ها مقاومت‌های مهمی را شکسته‌اند، اما هنوز بسیاری از نمادها با قیمت دلار 3500،5000،7000 تومان معامله می‌شوند، بنابراین حتی اگر بازار رشد داشته باشد همچنان ظرفیت لازم و کافی برای رشدشاخص کل بورس وجود دارد.

محسن تقی‌نژاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد واحدی شاخص کل بورس در چهارمین روز معاملات هفته جاری، گفت: تنها دلیل اصلی رشد شاخص کل بورس تزریق نقدینگی به بازار سرمایه است.

تقی‌نژاد افزود: بازار سرمایه را همانند خودرویی در نظر بگیرید که تا بنزین به باک آن تزریق نشود نمی‌تواند خوب حرکت کند. شاخص کل بورس هم برای رشد نیازمند به سرازیر شدن نقدینگی به بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تزریق نقدینگی به بازار سرمایه در راستای آزادسازی نرخ فروش محصولات فولادی در بورس کالا باعث شد که برای سهم‌های دلاری از جمله صنایع فلزی، پتروشیمی و پالایشی صف خرید ایجاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منتظر ریزش شدید در بورس باشید. ترکیدن حبا ب در همین نزدیکها

    • یک بازنشسته

      40 ساله نه تنها حباب نترکیده بلکه بزرگ تر هم شده وفعلا شما بشین ومنتظر ترکیدن حباب باش