کد مطلب: ۳۰۸۱۱۸

پوتین حامی جدی کنار گذاشتن دلار از اقتصاد روسیه است

پوتین حامی جدی کنار گذاشتن دلار از اقتصاد روسیه است

دومین بانک بزرگ روسیه اعلام کرد: رییس‌جمهور ولادیمیر پوتین از کنار گذاشته شدن دلار از بخش مالی روسیه حمایت می‌کند.

«آندری کاستین» رییس دومین بانک بزرگ روسیه، «وی تی بی» گفت: رییس‌جمهور ولادیمیر پوتین از کنار گذاشتن دلار در بخش مالی روسیه حمایت می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: این حرکت به معنی حذف کامل دلار نیست.

ایده حذف دلار از اقتصاد روسیه به تازگی به دلیل بالا گرفتن تنش میان مسکو - واشنگتن بطور جدی در این کشور مورد بحث قرار گرفته است.

در ماه جولای، «کاستین» طرحی را برای کنار گذاشتن دلار و استفاده از روبل در تسویه حساب‌های بین‌المللی ارائه کرده بود که شامل ۴ مرحله است.

گام اول آن شامل انتقال سریع پرداخت‌ها به دیگر ارزها در زمان انجام مبادلات مرتبط با واردات - صادرات با دیگر ارزها است که ارزهای جایگزین شامل یورو، یوآن و روبل هستند.

روسیه بعداز وضع تحریم‌های واشنگتن و همپیمانان آن علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ میلادی به دنبال راه‌هایی برای کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا است.

در ماه می ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه گفت: از آجایی که آمریکا درحال وضع تحریم‌های یکجانبه و نقض قوانین سازمان تجارت جهانی است، روسیه دیگر نمی‌تواند به سیستم مالی متکی به دلار اعتماد کند؛ ضمن اینکه انحصاری بودن دلار برای اقتصاد جهانی خطرناک و ناامن است.

موضوع کنار گذاشتن دلار در اقتصاد روسیه بعداز آنکه لایحه‌ای به کنگره آمریکا در ماه اوت با هدف اعمال محدودیت بر روی موسسات مالی روسیه ارائه شد، جدی شده است.

پیش از این وزیر دارایی روسیه از طرح «کاستین» حمایت کرده و گفته بود نقش دلار آمریکا درحال حاضر به شدت رو به کاهش است.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه به دنبال سیاست دلار زدایی است و آن را ادامه خواهد داد.

منبع:راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.