کد مطلب: ۳۰۴۸۱۵

پول فیلیپین سقوط کرد

پول فیلیپین سقوط کرد

ارزش پزو فیلیپین به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور و آمریکا در برابر دلار به کمترین رقم از سال ۲۰۰۵ میلادی به بعد رسید.

پزو واحد پول فیلیپین در هفته جاری میلادی به کمترین سطح خود در تقریبا ۱۳ سال اخیر در برابر دلار آمریکا رسید و پزو در برابر دلار آمریکا ۱۹ واحد خود را از دست داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این کاهش ارزش پزو در آستانه تصمیم بانک مرکزی فیلیپین برای افزایش نرخ بهره بانکی، تصمیم فدرال رزرو برای بالابردن نرخ بهره و نیز وخیم‌تر شدن تنش بین ایالات متحده و چین رقم خورده است.

بر همین اساس در ۲۴ ساعت گذشته هر ۵۴.۲۳ پزو در برابر یک دلار رسید که کمترین ارزش پزو در برابر دلار آمریکا از بیست‌وچهارم نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی به بعد محسوب می‌شود که در آن زمان هر ۵۴.۳۰ پزو به یک دلار رسیده بود.

در حال حاضر بازارها نسبت به اقدامات پرحرارت از سوی فدارل رزرو نگران هستند؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذاران منتظر پاسخ پولی قدرتمند از سوی بانک مرکزی فیلیپین در روز پنج‌شنبه برای کنترل تورم این کشور است.

بر پایه این گزارش، ارز بازارهای نوظهور در سال جاری میلادی به دنبال یکسری از حوادث از قبیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تقویت دلار، تنش تجاری میان آمریکا و چین و بالا رفتن قیمت نفت کاهش پیدا کرده است و اکنون بیم آن می‌رود که خروج سرمایه از این بازارها کلید بخورد.

همچنین رویپه هند، رویپه اندونزی و پزو فیلیپین در برابر دلار آمریکا با کاهش ارزش قابل توجهی در سال جاری میلادی روبرو شده‌اند.

منبع:فیل استار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.