کد مطلب: ۵۳۲۸۸۰

ابهام در آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق

ابهام در آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه هنوز هیچ مقام رسمی از ایران و عراق در مورد آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در عراق اظهار نظر نکرده است، گفت: لذا در مورد آزادسازی پول های ایران در عراق ابهام وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی شریعتی در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق گفت: اگرچه در روزهای اخیر، اخباری در رسانه ها در این باره مطرح شده است اما تاکنون مقامات ذیصلاح دو کشور در این رابطه اظهار نظری نکرده اند.

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اهمیت آزادسازی ۶ میلیارد دلار پول های بلوکه شدن ایران در عراق بیان داشت: همانطور که خبرهای بد و ناراحت کننده مردم را ناامید می‌کند خبرهای خوبی هم که اتفاق نیفتد باعث بی‌اعتمادی می‌شود و از طرفی باعث ایجاد تکانه‌هایی در بازار می‌شود.

وی افزود: براساس آمار صندوق پول ذخایر ارزی ما به دلیل تحریم های ناجوانمردانه کاهش یافته است بنابراین آزادسازی پول های بلوکه شده برای ما دارای اهمیت است.

شریعتی با بیان اینکه تاکنون گمانه زنی ها در رابطه با آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی چین و ایران درست نبوده است، بیان داشت: لذا بهتر است در صورت هر گونه تصمیمی مبنی بر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف از جمله عراق در ابتدا مقامات ارشد مسئول این اخبار را تایید کنند و سپس در مورد نحوه استفاده از این پول ها صحبت شود.

وی با بیان اینکه خبر موافقت دولت عراق مبنی بر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران تاکنون به صورت رسمی تایید و یا اعلام نشده است، گفت: تا زمانی که مقامات رسمی دولت به شکل شفاف مشخص نکنند که پول‌های بلوکه شده در عراق به چه شکل به کشور باز خواهد گذشت نمی‌توان در مورد اثرات مثبت آزادسازی این پول ها اظهار نظر کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کاهش منابع ارزی ایران بعد از تحریم‌ها بیان داشت: در چنین شرایطی و با وجود فشارهای مالی، ممکن است دولت به پشتوانه این ارزها اقدام به چاپ پول کرده باشد و از منابع بانک مرکزی استفاده کرده باشد؛ لذا حتی اگر این پول‌های بلوکه شده آزاد شود ممکن است دولت نتواند از آن استفاده کند و در اصل این پول ها به عنوان طلب بانک مرکزی از یک کشور به شمار آید.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.