کد مطلب: ۳۷۶۵۵۰

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

سایپا پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو را راه‌اندازی کرد

سایپا پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو را راه‌اندازی کرد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از راه‌اندازی پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو برای نخستين‌بار در صنعت خودرو كشور در گروه سايپا خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیو ز به نقل از سایپانیوز ، سیدجواد سلیمانی با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب درخصوص استفاده از توان و ظرفيت داخلی برای رفع نياز توليدی كشور، گفت: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان کشور با هدف توسعه داخلی‌سازی قطعات خودرو، ساخت محصولات جدید و همچنين کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود.

وي تحقق شعار رونق توليد را تضمين‌كننده اقتدار كشور دانست و افزود: با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق‌بخشی به توليد داخل، گروه سايپا براي نخستين بار در صنعت خودرو كشور و در يک اقدام مبتكرانه، از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی کشور دعوت کرده تا طرح‌ها و ایده‌های خود را به این مجموعه ارائه کنند.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: ضرورت استفاده از توان شركت‌ها و صنعت‌گران ايرانی در كنار وجود تحريم‌های بين‌المللی و محدوديت‌ها در زمينه واردات قطعات پيشرفته خودرويی و عدم همكاري شركای خارجي كه منجر به حذف برخي محصولات از خطوط خودروسازان و در نهايت، عدم امكان تحويل خودروهای توليد مشترك شده، باعث شد گروه سايپا تلاش كند شركت‌های دانش‌بنيان و صنعت‌گران، به توليد قطعات پيشرفته خودرويی سوق پيدا كنند.

سليمانی تأكيد كرد: سایپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمی و مطالعاتی و یا ایده ناب قابل اجرا در زمینه طراحی، کاربری و ساخت قطعات بامحور بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته خودرویی را مورد حمايت و بهره‌برداری قرار دهد.

گفتنی است پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعت‌گران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر با مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به آدرس www.airicsaipa.com تماس گرفته و یا از نمایشگاه دائمی قطعات بومی‌نشده مورد نیاز گروه سایپا در شرکت سازه‌گستر واقع در کیلومتر ۹ جاده مخصوص تهران کرج بازدید کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.