خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۸۰۱۷

پکن از محدودیت‌های کانبرا برای شرکت‌های مخابراتی انتقاد کرد

پکن از محدودیت‌های کانبرا برای شرکت‌های مخابراتی انتقاد کرد

وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم دولت استرالیا برای توقف توزیع تجهیزات مخابراتی شرکت‌های چینی در آن کشور اعتراض کرد.

وزارت بازرگانی چین در این بیانیه آورده است تصمیم دولت استرالیا کاملا اشتباه است و در تناقض با همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور ارزیابی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،وزارت بازرگانی چین با اشاره به تصمیم دولت استرالیا افزوده است جلوگیری از توزیع تجهیزات از سوی برخی شرکت‌های بزرگ مخابراتی چین در استرالیا برای منافع شرکت‌های چینی و استرالیایی منفی خواهد بود.

دولت استرالیا در واقع از مرداد امسال تصمیم گرفت که فعالیت شرکت‌های مخابراتی بزرگ چین شامل هواووی و زد‌تی‌یی را در این کشور محدود کند.

این کشور تصریح کرده است که از لحاظ امنیتی نمی‌تواند به این دو شرکت بزرگ چینی اجازه دهد تجهیزات خود را برای توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت در این کشور عرضه کنند.

موسسه سیاست استرالیا در گزارشی چین را متهم کرده است که 300 نفر از دانشمندان علوم نظامی خود را به عنوان دانشجوی دوره دکترا و یا محقق به این کشور اعزام کرده است.

این موسسه افزوده است که از دیدگاه مسئولان ذی ربط استرالیا ، تجهیزاتی که این شرکت‌ها می‌خواهند برای نسل پنجم شبکه اینترنت ارایه کند می تواند کل این طرح را به مخاطره بیاندازد.

وزارت خارجه استرالیا نیز تاکید کرده است: این تصمیم فقط مختص شرکت‌های چینی نیست و هر شرکت خارجی دیگری که این طرح را به مخاطره بیندازد و باعث درز اطلاعات شود، از این طرح کنار گذاشته خواهد شد.

منبع:ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.