کد مطلب: ۲۷۳۰۲۹

پکن به جای آمریکا، نفت خود را از ایران تامین می کند

پکن به جای آمریکا، نفت خود را از ایران تامین می کند

یکی از مدیران پالایشگاه پتروشیمی دونگ مینگ اظهار کرد این پالایشگاه خرید نفت خام از آمریکا را متوقف کرده است و قصد دارد به جای آمریکا از ایران نفت وارد کند.

وی در مصاحبه با رسانه‌ها و بدون اشاره به نامش گفت دولت چین قصد دارد تعرفه‌هایی بر روی نفت وارداتی از آمریکا در نظر گیرد و در زمینه خرید نفت بعد از این بر آفریقای غربی و خاورمیانه از جمله ایران متمرکز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، او اظهار کرد با «استمرار تنش‌ها و نبرد تجاری میان چین و آمریکا» بحث جایگزین کردن نفت ایران بجای نفت آمریکا در خریدهای آینده پکن مطرح شده است.

به گفته وی دولت چین روی خرید نفت بیشتر از خاورمیانه متمرکز می‌شود و مساله افزایش تعرفه‌ها بر روی نفت وارداتی آمریکا نیز در حال بررسی است.

این روزنامه همچنین به نقل از جان دریسکول رییس شرکت مشاوره‌ای انرژی جی تی دی می‌گوید تامین نفت، برای چین یک مساله حیاتی است.

او گفت: چین سیاست «این در قبال آن» را اجرا می‌کند و هراسی از اعمال تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی ندارد.

وی افزود: این موضوع مطرح است که این کشور خرید نفت از آمریکا را متوقف کند و بجای این، نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری کند و به هیچوجه هم از تحریم‌ها و تهدیدهای واشنگتن مرعوب نمی‌شود.

ژاپن تودی می‌نویسد پالایشگاه‌های ژاپنی هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌اند و دولتمردان این کشور کماکان در حال گفت و گو با آمریکا برای گرفتن معافیت‌هایی هستند.

این گزارش می‌افزاید فعلا خریدها ادامه دارد و فعالیت‌ها عادی است و تا ماه اکتبر رایزنی‌ها با دولت آمریکا ادامه می‌یابد تا این کشور معافیت‌های لازم را بدست آورد.

همزمان گزارش این رسانه حاکی است که آمریکا هم با توجه به جنگ تجاری این کشور با چین و احتمال شروع تعرفه بر روی نفت صادراتی خود به دنبال بازار دیگری برای نفت است و حاضر شده است تخفیف‌هایی هم برای خریدار در نظر گیرد.

این گزارش تصریح می‌کند که اگرچه تعرفه روی نفت وارداتی آمریکا به چین اعمال نشده است اما نفت جزو اقلامی است که در فهرست انتظار تعرفه‌ها قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.