کد مطلب: ۲۸۰۶۵۴

پیامدهای جنگ تجاری به بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا رسید

پیامدهای جنگ تجاری به بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا رسید

مرکز آمار آلمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد شاخص اطمینان کسب و کار و انتظارات بازار در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است.

کارستن برژیسکی- کارشناس ارشد مسائل اقتصادی موسسه " ای ان گ " گفت: هر چند که آمارهای جدید نشان می دهند رشد اقتصادی هنوز مطلوب است اما نگرانی‌ها از پیامدهای جنگ تجاری بر روی اقتصاد آلمان افزایش یافته است. وی افزود: بعد از شش کاهش در طول هفت ماه اخیر، نگرانی‌های کسب و کارهای آلمانی از آینده به سطوح پایین جدیدی رسیده است.

به گزارش تجارت نیوز ، تنش‌های تجاری اکنون به یکی از اصلی‌ترین مسائل در روابط بین اتحادیه اروپا و آمریکا تبدیل شده است با این حال دیدار اخیر بین رئیس کمیسیون اروپا با ترامپ در واشنگتن باعث افزایش امیدواری‌ها نسبت به حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع شده است. ترامپ تهدید کرده در صورت کاهش پیدا نکردن تعرفه ۱۰۹ درصدی واردات خودروهای آمریکایی از اتحادیه اروپا، بر واردات خودرو از این اتحادیه تعرفه ۲۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

با توجه به جایگاه ویژه صنعت خودروسازی در اقتصاد آلمان، در صورت اعمال تعرفه بر واردات خودرو از جانب آمریکا که یکی از بزرگ ترین بازارهای خودروهای آلمانی به شمار می رود، صادرات این کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. آندرئاس ریس- کارشناس اقتصاد آلمان گفت: شرکت های آلمانی اکنون رویکرد انتظار را در پیش گرفته‌اند.

منبع: سی ان بی سی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.