کد مطلب: ۳۸۵۷۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هزینه پیامک حساب بانکی در بانک‌های مختلف چقدر است؟

هزینه پیامک حساب بانکی در بانک‌های مختلف چقدر است؟

در حالی بانک پاسارگاد و ملت تعرفه هزینه سرویس پیامک تراکنش‌های حساب را تغییر داده‌اند که اکثر بانک‌ها هنوز در آن تغییری ایجاد نکرده‌اند و مطابق نرخ سال گذشته سالانه 10 هزار تومان را از مشتریان خود می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بالارفتن هزینه خدمات ارسال پیامک حساب مشتریان بانک پاسارگاد طی چند روز گذشته خبرساز شده است.

یکی از کارشناسان بانک مرکزی در واکنش به این موضوع گفت: آبونمان پیامک سال گذشته 10 هزار تومان بود، اما در سال جاری حدود 10 روز پیش اطلاع‌رسانی کردند و گفتند که این مبلغ به 12 هزار تومان افزایش یافته که اگر مشتریان تمایل ندارند این هزینه را بپردازند اعلام کنند. بر اساس مقررات چون بانک این هزینه را به مخابرات پرداخت می‌کند پس می‌تواند آن را از مشتریان خود بگیرد.

وی افزود: اگر بانکی نخواهد این هزینه را بگیرد می‌تواند به آن تخفیف دهد، ولی نه به این معنی که کل هزینه را نگیرد بلکه فقط می‌تواند تا 30 درصد از هزینه را تخفیف بدهد و اگر بانکی هیچ گونه هزینه‌ای نگیرد در واقع تخلف کرده است. هر بانکی در سررسید سالانه خود این پیامک اطلاع‌رسانی را ارسال می‌کند که بانک پاسارگاد اولین بانک است که این اطلاع‌رسانی را انجام داده است.

وی عنوان کرد البته برخی از بانک ها هستند که به خاطر مشتری‌مداری حتی اگر مشتریان بخواهند پیامک برداشت‌های بالای 50 هزار تومان را ارسال می‌کنند با این استدلال که مشتری از خطرات احتمالی ناشی از برداشت غیر و مفقودی خبر داشته باشد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر بانک‌ها هنوز تغییری در قیمت سرویس پیامکی خود در سال جاری نسبت به سال 97 ایجاد نکرده‌اند و با همان نرخ 10 هزار تومان سال گذشته این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

با این حال به نظر می‌رسد دو بانک پاسارگاد و ملت از این قاعده مستثنی هستند. بانک پاسارگاد این هزینه را با افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته، رقم 12 هزار تومان برای این هزینه به مشتریان خود ابلاغ کرده است.

بانک ملت اما دو سبک از پرداخت هزینه را در نظر گرفته، این بانک برای تراکنش‌های زیر 30 هزار و بالای 30 هزار تومان لحاظ کرده است. یعنی اگر مشتری این بانک بخواهد از ریز تراکنش‌های حساب خود خبردار شود باید سالانه 20 هزار تومان پرداخت کند. البته این سرویس اختیاری است و مشتری می‌تواند یکی یا هر دو سرویس را فعال کند.

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که برخی از بانک‌ها مانند گردشگری، قوامین و… این 10 هزار تومان را در دو وعده هر شش ماه از حساب مشتریان خود کسر می‌کنند. اما این هزینه در بانک ملی نسبت به دیگر بانک‌ها کمتر است، در حالی که نرخ معمول اکثر بانک‌ها 10 هزار تومان اسیت، بانک ملی از مشتریان خود برای ارائه این خدمت سالانه شش هزار تومان دریافت می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    بانک مسکن بابت حساب پس انداز هزینه پیامک نمیگیره و رایگان هست،خاستید برید مسکن حساب پس انداز باز کنید

    • ناشناس

      از من کم کردن

    • ناشناس

      حساب جاریم پنج ساله بلااستفادس
      دیروز پور ریختم توش پنج تا ده تومن ازم کسر کردن.
      به چه علت؟؟؟

  • ناشناس

    من اصلا کارت ندارم اما بانک رسالت از حساب من 15000 از بابت آبونمان پیام کوتاه شش ماهه دوم سال 99 برداشته و میگویند تمام بانک ها این کار را می کنند. شاید فکر می کنند مردم بچه اند. چطور میشه برای بازگرداندن پول اقدام کرد؟ چون اگر پیگیری نکنیم این رویه را به سه ماه کاهش می دهند.

  • ناشناس

    بانک ملت سالانه کم مبکنه یا ماهانه؟

  • ظاهر

    خدا وکیلی من امروز پیامک فعال کردم برای بانک ملت ازم بیست هزار تومن کم کرده بود متوجه نشدم تا یکساعت بعد که از بانک اومدم بیرون ده تراکنش آخر گرفتم دیدم دوتا ده هزارتومن بابت همین از حسابم برداشت شده

    • ناشناس

      ده هزار تومان اول برای تراکنش‌های بالای ۵۰ هزار تومن و ده هزار تومن دوم برای تراکنش های زیر ۵۰ هزار تومن میباشد

  • ناشناس

    سلام، بانک تجارت نیز برای فعال کردن پیامک مبلغ 200000 ریال دریافت میکند. برای بنده این سوال شده چرا وقتی درصدی به حقوق ها اضافه می شود ، بجای اینکه جلوگیری کنند که هیچ کالایی افزایش پیدا نکند خودشان اولین نفری هستند که مصمم به گران کردن جنس و یا هر چیزی دارند. برای کارگر و کارمند چه تفاوتی کرد که 39 درصد به حقوقشان اضافه شد؟ با تمام این مشکلات اقتصادی که گریبان گیر همه ملت شده دولت بجای اینکه ازافزایش کالا و خدمات جلوگیری کند، اعلام افزایش قیمت بر روی تمام کالا ها می نماید.اگر کسری بودجه دارید چرا از جیب مردم کسری بودجه کشور رو رفع میکنید؟ خود دولت اعلام میکند قیمت مرغ پایین اومده درست!! ولی چرا فقط دربازاز روزهای شهرداری؟ که مردم در صف های طولانی بایستند تا یک مرغ تحویل بگیرند؟ با این وضعیت بیماری کرونا واقعا مردم باید تو صف های طولانی بایستند! خب دولت محترم شما که قیمت مرغ رو پایین آوردی! همه جا اعلام کنید، تمام مغازه های مرغ فروشی کشور ملزم می باشند که قیمت مرغ را به قیمت 20400 تومان به مردم تحویل بدهند! مثل روال سال های گذشته، از خبرنگاران عزیز خواهش میکنم به جمع مردم حضور پیدا کنند و جویا شوند ازمردم شاید یه پیشنهادی به دولت بدهند کارسازشد. ممنون

  • زبدان محمدی

    سلام و خسته نباشید از حسال بانک شهر من هم امشب مبلغ ۳۰ هزار تومان کسر شدیه سوال دارم چرا رمز پویا رو کامل نمیفرستن برام میگه که باید دارنده کارت و سیمکارت به یه اسم باشن آخه چه ربطی داره ؟اس ام اس بانکی بیاد ولی خرید اینترنتی نتوانی کاری انجام بدی .

  • ناشناس

    سلام بانک شهرمبلغ سی هزارتومان از حسابم کسر کرده اگربخوام سرویس پیامکیم رو غیر فعال کنم هزینه کسر شده رو برمیگردونن؟

  • ناشناس

    سلام ازحسابم مبلغ سی هزارتومان کسر شده اگر به سرویس پیامک احتیاج نداشته باشم و بخوام غیرفعالش کنم ایا این مبلغ به کارتم برگشت میخوره؟

  • ساسان

    از من هم امروز بانک شهر بدون اطلاع قبلی30تومن کم کرد!

  • رضا

    سلام.قرار بود برای رمز پویا که فقط دردسری برای حسابداران بانکها هست و چیز بدرد بخوری هم نیست فعال کردن رمز پویا و ارسالش رایگان باشه!اخر چه خبره شاید شخصی تعداد تراکنشهای بانکیش درسال بسیار محدود باشه.10 20 30 هزار تومان این مبالغ رو که از مردم بی نوا کسر میکنن میلیاردها تومان میشه و میتونن یه سرور ارسالو دریافت پیامک کلی برای کلیه بانکها و بطور شخصی برای هر بانک راه اندازی کنند!هذینش اونهمه نمیشه. بنظر من این هم یک نوع و روشی هست برای خالی کردن جیب مردم چطور شما رمز پویارو اجباری کردید به زور باید فعال بشه ولی اس ام اس بانک که روش خوبیه برای متوجه شدن کمو کسری مبلغ حساب دلبخواهی هست .درضمن هیچوقت بانکها نمیان به همین سادگی به مخابرات پول پرداخت کنند میذارن دو سه سال یکبار پولی که از مردم بابت همین پیامکهای کم حجم دریافت میکنند انقدر نگه میدارن تا روش سود کنن تاکی بشه پرداخت کنن به مخابرات الان اکثر بیمارستانها کلینیکها عینکسازان فروشگاه ها و پزشکهایی که با بانکها برای بیمه و خرید کارمندان بانکها قرارداد میبندن همه شاکین و میگن بانک پولمون رو خیلی اذیت میکنه تا بپردازه 2 سال هم طول میکشه باید فکری بحال بانکها کرد اینجور خودسرانه هرطور دلشون میخاد رفتار میکنن بعد یه وام میخوان بدن باید 100 میلیون شش ماه تو حسابت داشته باشی تا 10 میلیون وام بگیری کلی هم ضامن میخوان