کد مطلب: ۱۹۰۷۴۱

پیشنهادی برای حمایت از قطعه‌سازان

پیشنهادی برای حمایت از قطعه‌سازان

دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه تولیدات صنعت قطعه‌سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است، گفت: باید برای حمایت از قطعه‌ساز داخلی تعرفه واردات قطعات افزایش پیدا کند.

محمدرضا نجفی منش با انتقاد از آمار بالای واردات قطعات منفصله خودرو به ایران گفت: برای محدود کردن آن باید تعرفه قطعات وارداتی را افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همانطور که مقام معظم رهبری و مسئولین بارها تاکید کرده‌اند صنعت گرفتار آفت مونتاژکاری شده و باید از رویه مونتاژکاری در صنعت خودرو و قطعه‌سازی جلوگیری کرد.

این امر زمانی محقق خواهد شد که آمار واردات قطعات خودرو محدود شود.

وی با بیان اینکه صنعت قطعه‌سازی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد ارزش افزوده بالا در هر کشوری بسیار نقش آفرین است، تصریح کرد: در سالی که گذشت افزایش تولید 20 درصدی و روند رو به رشدی در این صنعت شاهد بودیم.

تولیدات صنعت قطعه‌سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است، بنابراین باید طی یک برنامه مدون آمار واردات قطعات خودرو را محدود کرد.

نجفی منش ادامه داد: طی برآوردی که صورت گرفته بین 50 تا 55 درصد از حجم بازار قطعات در اختیار قطعه‌ساز داخلی بوده که باید حجم بیشتری از بازار در اختیار قطعه‌ساز داخلی قرار گیرد.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.