کد مطلب: ۵۲۶۴۵۸

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران خبر داد:

ارایه پیشنهاد تعطیلی ۷ تا ۱۰ روزه استان تهران

ارایه پیشنهاد تعطیلی ۷ تا ۱۰ روزه استان تهران

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران از ارایه پیشنهاد تعطیلی یک هفته تا ۱۰ روزه استان تهران به معاون اول رییس جمهوری، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی در نشست اضطراری ستاد کرونای استان تهران افزود: پیشنهاد ما برای گذر از این بحران، تعطیلی یک هفته تا ۱۰ روزه استان تهران است و آن را به معاون اول رییس جمهوری، وزیر کشور و وزیر بهداشت اعلام کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر چهار هزار و ۴۰۰ مبتلا به کرونا در استان تهران بستری شده‌اند و ۲۵ درصد آنها در بخش های مراقبت ویژه هستند.

رییس ستاد کرونای استان تهران اظهار داشت: میزان بالای ابتلا و سرعت انتقال ویروس موجب شده تا سرایت‌پذیری کووید ۱۹ در موج جدید کرونا، بسیار بیشتر از دفعات قبل باشد.

زالی با بیان این که هفته آینده، هفته ای بسیار سخت برای پایتخت خواهد بود، خاطرنشان کرد: تجربه اخیر خوزستان که با گونه جهش یافته کرونا ویروس رخ داد، در تهران نیز در حال تکرار است و باید تمهیدات متفاوت از قبل برای مدیریت این بحران داشته باشیم.

وی گفت: با جدی نگرفتن توصیه‌های کارشناسان نظام سلامت، امروز شاهد وقوع یک سناریوی تلخ هستیم که نباید رخ می داد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: میزان بستری بیماران کرونایی به چهار هزار و ۴۰۰ تخت در استان تهران رسیده و یک هزار و ۱۲۰ نفر از این بیماران یعنی حدود ۲۵ درصد آنها در بخش‌های مراقبت ویژه هستند.

زالی به میزان بستری یک هزار و ۱۰۰ بیمار در روز دوشنبه اشاره و تصریح کرد: در ۱۴ ماه گذشته چنین رکوردی در استان تهران ثبت نشده بود که نشانه نگران کنندهای برای روزهای آینده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین گفت: اولین شاخص تغییر یافته میزان مراجعه سرپایی افراد علامت‌دار به بیمارستان‌ها است که به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده که البته با بازگشایی درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی بعد از تعطیلات نوروز احتمال تغییر دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش محدودیت های شهرهای قرمز را نیز مطالعه کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.