کد مطلب: ۴۳۳۴۱۸

خودرو ارزان می‌شود

خودرو ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران گفت: بعید است سودی از خودرو در بازار شب عید نصیب دلالان شود و در روزهای آینده بازار خودرو آرامتر از الان خواهد بود، چون فروشندگان مجبورند برای فروش خودرو در بازار اسفند قیمت را کاهش دهند، در بازار خبری از افزایش قیمت نیست، اما در سایت‌ها قیمت بالا می‌رود

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو از کاهش بیشتر قیمت خودرو در روزهای آینده خبر داد و دلیل آن را اینگونه توضیح داد که بسیاری دلالان و صاحبان خودرو، از فروش آن ممانعت کردند تا دم عید با قیمت بالاتر بفروشند، اما به خاطرکاهش تقاضا، خودرو در بازار زیاد شده است و باید منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها باشیم.

هرچند به‌ گفته سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران، اختلاف قیمت کارخانه و بازار پراید به 23 میلیون تومان رسیده اما به نظر می‌رسد، تقاضا برای خودرو به قصد سودجویی به کف رسیده است و تقاضای کاذب در بازار کاهشی است.

البته رئیس اتحادیه نمایشگاهداران، افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته را نتیجه اعلام قیمت‌ها در اپلیکیشن‌ها دانست و گفت: «در بازار قیمت‌ها به آن اندازه افزایش نداشت، خودروها در نمایشگاه‌ها مانده‌اند و تقاضایی برای خرید نیست اما قیمت‌ها در اپلیکیشن‌ها افزایشی شد.»

موتمنی قیمت روز گذشته پراید111 را 63 میلیون، پراید 131، 59.5، سمند ال ایکس 103، پژو پارس 120، دنا 148 و پژو 206 تیپ 2 ساده را 103 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: «قیمت این خودروها با آنچه اپلیکیشن‌ها در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند در مواردی بیش از 10 میلیون ارزانتر است. البته چند روزی است اپلیکیشن‌ها قیمت‌گذاری را متوقف کرده‌اند که این موضوع نیز در کاهش قیمت بی‌تأثیر نبوده است.»

قیمت‌گذاری‌های مختلف به‌نظر فعالان بازار خودرو، عاملی تعیین‌کننده در افزایش قیمت است. رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران نیزبا تأیید این موضوع گفت: «اگر در بازار هر کسی تعیین‌کننده قیمت باشد، بار روانی آن باعث افزایش قیمت می‌شود.چطور قیمت پراید را 70 میلیون اعلام می‌کنند، در حالی که ماشین‌ها پشت ویترین نمایشگاه‌ها مانده‌اند.»

به‌ گفته موتمنی، عده‌ای تلاش می‌کنند خودرو را شب عید با قیمت بالا بفروشند، اما خریداران باید آگاه باشند. هر کالایی قیمت منطقی دارد و نمی‌شود آن را به هر قیمتی فروخت.در بازار خودرو عده‌ای همیشه در حال بالا بردن قیمت‌ها هستند.»

اسفند راکد

تقاضا برای خودرو معمولاً در آستانه نوروز بالا می‌رود اما آن‌طوری که رئیس اتحادیه نمایشگاهداران توضیح داد: «چند سال است که افزایش تقاضا برای خودرو از اسفند به فروردین منتقل شده است. حتی در شهریور که اوج مسافرت‌ها بود و اختلاف قیمت کارخانه و بازار کم‌ترین بود، تقاضا برای خرید خودرو افزایشی نشد. اکنون نیز برخی بیشتر از نیاز خودرو خریده‌اند تا در بازار شب عید بفروشند، اما چون تقاضا نیست، مجبورند خودروها را با قیمت پایین بفروشند. در واقع باید بگویم، در بازار خودرو قیمت‌سازی صورت گرفت، اما به‌دلیل نبود تقاضا قیمت‌ها کاهشی شد. بعید است سودی از خودرو در بازار شب عید نصیب دلالان شود. مثلاً پراید را 65 میلیون خریدند، به امید افزایش قیمت در اسفند ولی باید آن را کمتر از این قیمت به فروش برسانند.»

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران گفت: «در روزهای آینده بازار خودرو آرامتر از الان خواهد بود، چون فروشندگان مجبورند برای فروش خودرو در بازار اسفند قیمت را کاهش دهند. در بازار خبری از افزایش قیمت نیست، اما در سایت‌ها قیمت بالا می‌رود. در حال حاضر قیمت پژو 2008 که 490 میلیون اعلام شده در بازار 460 میلیون است. قیمت سراتو نیز 450 میلیون اعلام شده اما در بازار 420 میلیون است. در واقع تمام خودروهای تولیدی و مونتاژی در بازار کاهش قیمت دارد.»

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تواین فشاروتحریم فقط کمرمافقیرشکسته میشه پول دارپولدارتروفقیرفقیتربایدکلاخودروسازی متوقف بشه که کلافشاربه هم بیایدهیچ ایطورنمینونه ماشین بخر

  • ناشناس

    خودرو گران میشود

  • ناشناس

    چرا ماشین گرون میشه میخوان مردم رو بدبخت کنند پراید شد100میلیون الان بچه هام ازمن دلخورن میگن خونه اجاره ای ماشین نداریم پس ما دیگه بد بخت میشیم

  • ناشناس

    اگه واقعا قصد وزیر صمت اینه که خودرو ارزان شود یه راه حل خیلی کاربردی و ساده وجود دارد با این پیگیریو بازرسیها فک نمیکنم قیمت خودرو پایین بیاد راه حلی که هست خودرو هارو هنگام جابجایی سند قلنامه ها رو چک کنن که قیمت فروخته شده چقدر هست اگه بیشتر از از قیمت تعیین شده بود با شخص برخورد شود و جابجایی صورت نپذیرد اگه واقعی باشه قصد وزارت اگرم ن که مطمئنم یه خبرایی هست

  • آینده بهتر

    یک کلام ختم کلام ماشین نخرید وسلام

  • آینده بهتر

    من فروختم وهنوز ماشین نخریدم وغصه هم نمی خورم چون می دونم اینطوری نمی مونه خیالم راحته شما هم مثل من فکر کنید

    • ناشناس

      چرا

  • آینده بهتر

    ماشین فعلان نخرید

  • آینده بهتر

    یک هفته دیگه معلوم میشه

  • ناشناس

    ماشین نخرید جون مادرتون

    • n.i.r.v.a.n.a

      ماشین نخرین!!

  • ناشناس

    اقای وزیر هروقتیکه شما یا شخص مربوطه در مورد ارزون شدن صحبت کردین بازار برعکس کار کرده وگرونتر میشه شمارا به هرکسیکه میپرستین به داد مردم برسید منکه میدونم این حرفا که ما میزنیم کشکه ولی خدارا در نظر بگیرید اوناییکه دارن ماشین خارجی بیست تا میخرن یکدفعه هر ماشین ۲۰۰میلیون گرون میشه ۴میلیارد سود میکنه ولی ادم بدبخت با هزار بدبختی ۵۰تومان جور میکنن تا بیان پراید بخرن میشه ۹۰میلیون حداقل نفرمایین ماشین ارزون میشه تا شاید ارزون شد واقعا جناب وزیر چکار میکنین مردم دیگه نمیدونن چکار بکنن