کد مطلب: ۵۷۳۱۹۸

کارشناسان بازار سرمایه پاسخ می‌دهند:

پیش‌بینی کارشناسان از بورس / هفته آینده بازار ریزشی است؟

پیش‌بینی کارشناسان از بورس / هفته آینده بازار ریزشی است؟

با توجه به تعطیلی تهران و بورس به دلیل گسترش کرونا در کشور، معاملات بازار سهام چند روزی است که متوقف شده است. حالا پیش‌بینی بازار توسط کارشناسان بعد از تعطیلی یک هفته‌ای به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به تعطیلی تهران و بورس به دلیل گسترش کرونا در کشور، معاملات بازار سهام چند روزی است که متوقف شده است. حالا پیش‌بینی بازار توسط کارشناسان بعد از تعطیلی یک هفته‌ای به چه صورت است؟

هفته آینده به نظر می‌رسد روند بازار سهام مثل هفته‌های گذشته مثبت و صعودی باشد. تحولات افغانستان عامل مهمی در رشد نرخ ارز بوده و این موضوع تاثیر مثبت خود را بر روند بازار هفته آینده می‌گذارد.

همچنین برخی از گروه‌هایی که در روزهای گذشته از روند کلی بازار دور و جدا ماندند در هفته پیش رو به نظر می‌رسد روند خوبی را داشته باشند. کارشناسانی همچون حسین مرید سادات و پیمان حدادی بر این نظر هستند که هفته آینده، بازار با پیش‌رویی تک سهم‌ها حرکت می‌کند. اما کارشناسانی چون سلمان نصیرزاده و مریم محبی روند بازار را مثبت پیش‌بینی کردند و گروه بانک را جزو صنایع پیشتاز بازار معرفی کردند.

با توجه به نظر کارشناسان بازار سرمایه نمادهای گروه‌های شاخص‌ساز بازار با توجه به شرایط بنیادی مناسب و عوامل خارجی دیگر مانند نرخ ارز، روند کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و… می‌توانند تحرکات خوبی را در هفته پیش رو داشته باشند. درباره پیش‌بینی بازار سهام هفته آینده، پیام الیاس کردی هم معتقد است روند بازار مثبت و با پیش‌رویی گروه خودرویی‌ها خواهد بود.

درباره روند شاخص کل بورس هم جواد فلاحیان پیش‌بینی کرده است روند کلی بازار خنثی است و پیمان حدادی هم به تجارت‌نیوز گفته: به نظر می‌رسد روند شاخص در هفته آینده منفی باشد.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیا می دانیدقیمت برق صنایع بزرگ 4 برابر شده است
    مفت سهم نیروگاهیها را از دست ندهیدبراساس تبصره 15 قانون بودجه 1400 از تعرفه 80 تومانی برای هر کیلووات ساعت به 300 تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
    در نگاه اول به نظر می‌رسد، افزایش چشمگیر قیمت برق صنایع در سال 1400، تاثیر منفی بر عملکرد این شرکت‌ها داشته باشدو حاشیه سودشرکتها را کم کند اما نگاهی دقیق‌تر به سهم برق از قیمت تمام شده محصولات این صنایع می‌‌تواند تاثیر حقیقی افزایش نزدیک به 40 برابری را روشن سازد.
    در 9 ماهه ابتدایی سال صنایع 44 هزار میلیارد تومان یارانه برق دریافت کردند
    نظام تعرفه‌گذاری انرژی در کشور بر اساس یارانه پی‌ریزی شده است. در این شرایط مشترکان خرید برق تنها بخشی از قیمت تمام شده تولید برق را می‌پردازند و ما به التفاوت قیمت تمام شده و قیمت فروش برق در قالب یارانه انرژی و از محل منابع مالی متعلق به مردم تامین می‌شود.
    بر اساس شرکت مادرتخصصی برق حرارتی، قیمت تمام شده تولید برق بدون احتساب هزینه انرژی حدود 300 تومان برای هر کیلوات ساعت برآورد می‌شود، البته توزیع برق پس از تولید آن نیز به همین نسبت هزینه دارد.
    به عبارت دیگر صنعت برق بایستی 600 تومان هزینه کند تا هر کیلووات ساعت برق را تولید و در نهایت به مصرف کننده نهایی تحویل دهد. با آگاهی از قیمت تمام شده تولید و توزیع برق، باید در نظر گرفت که هم اکنون قیمت هر کیلووات ساعت انرژی برق صنعتی با نرخ 80 تومان به دست صنایع می‌رسد. این یعنی منابع مالی متعلق به همه مردم کشور برای هر کیلووات ساعت انرژی به صنایع کشور مبلغی معادل 520 تومان را پرداخت می‌کند.

  • ناشناس

    تیترتون منفی هست ولی نظر کارشناسان مثبت !!!! شما دیگه از کجا خط میگیرین ؟؟! بگذریم …..تمام کانالهای بورسی هفته بعد رو زدن هفته #خودرویی#بانکی

  • ناشناس

    منطقی باشید حواستون به دلار باشه تعصب الکی نداشته باشین

  • ناشناس

    برای چی بورس رو تعطیل میکنید

  • احمدرضا

    از شاخص یک و سیصد فقط اینا عشق میکنن هی بگن شاخص میریزه بورس منفجر میشه بیچاره میشید و ازین حرفها فعلا که راه به جایی نبردن یکیشون تاحالا نگفته اگر اصلاحی هم باشه موقتی و بعدش فنرش فشرده تر میشه و پرقدرت از قبل به راه خودش ادامه میده همش تو دل مردمو الکی میریزن پایین

  • احسان

    گروه خودرویی پیشتاز هفته خواهد بود.

  • محمد رضا

    چه ذوقی میکنن این کارشناسا که ریزشی باشه بابا اولا ریزش نه اصلاح اینقدر جو منفی ندید ثانیا کی به شما مدرک کارشناسی داده رو چه حسابی شما را کارشناس کردن

  • ناشناس

    این کارشناسها در اختیار نوسان گیران هستندِ

  • ناشناس

    به نظر من دیگه کارشناس نیارین با این قیمت دلار و تورم اخه چه اصلاحی مومن

  • محمد

    آلیاس کردی بازار داشت می ریخت شاخص روی یک میلیون هشتصد میگفت اصلاحه نگران نباشید وزیر اقتصاد و کلی دولتی می گفتند ما از بورس تامین مالی کردیم نتیجه اش شد این حالا آلیاس کردی میگفت مردم باعث ریزش بازار هستند حالا نظرات این آقا داخل تجارت نیوز ؟؟؟؟؟؟واقعا ما نیاز به حرف های این آقا داریم کلی ادم که پیرو این فرد بودن به خاک سیاه نشوند