کد مطلب: ۶۲۹۴۸۹

هشدار پلیس‌راه شرق استان تهران / فعلاً سفر نروید؛ تمامی جاده‌ها لغزنده است

هشدار پلیس‌راه شرق استان تهران / فعلاً سفر نروید؛ تمامی جاده‌ها لغزنده است

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت : در ارتفاعات محورهای شمالی کشور با بارش برف ،کولاک، تگرگ و احتمال سقوط بهمن روبه رو هستیم، لذا رانندگان ار سفر در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرهنگ ایرج کهریزی در پردیس، اظهار داشت: با اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از شب شنبه ۳۰ بهمن‌ماه در ارتفاعات بارش باران، برف، کولاک و تگرگ تا روز دوشنبه ۲ اسفندماه در محورهای منتهی به استان‌های شمالی کشور را دربرمی گیرد و شرایط متفاوتی را در این محورها ایجاد کرده است.

به نقل از تسنیم ، وی افزود: با توجه به بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد وجود داشته و محورهای هراز و فیروزکوه دارای مه گرفتگی با کاهش دید افقی برای رانندگی است و تردد در این محورها با حادثه و خطر روبرو است.

خطر لغزندگی و یخ‌زدگی در محورهای شرق تهران

چندی پیش رئیس پلیس‌راه شرق استان تهران یادآور شد: خطر لغزندگی و یخ‌زدگی در تمامی محورهای شرق استان تهران وجود دارد و رانندگان از تردد در این محورها خودداری کرده و سفرهای خود را به‌روزهای آتی موکول کنند.

از شنبه شب تا صبح دوشنبه (دوم اسفندماه) با نفوذ سامانه بارشی در مناطق جنوبی و مرکزی بارش باران در نواحی شمالی بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف، مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

برای روز دوشنبه شاهد آسمانی نیمه‌ابری به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید به‌خصوص در نواحی غرب و نیمه جنوبی استان خواهیم بود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه (سه و چهار اسفندماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری مورد انتظار است.

همچنین آسمان تهران فردا (اول اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و وزش باد و در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران با حداقل دمای هفت و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (دوم اسفندماه) نیمه ابری تا ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین آباد) و آبعلی با دمای منفی شش درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شد.

همچنین مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: از عصر شنبه تا دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، در مناطق جنوبی و مرکزی بارش باران، در نواحی شمالی بارش باران و برف در ارتفاعات بارش برف، مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.