کد مطلب: ۷۴۷۶۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس امروز / خریداران عقب نشینی می‌کنند؟

پیش بینی بورس امروز / خریداران عقب نشینی می‌کنند؟

بورس تهران در جریان معاملات روز گذشته شاهد برتری نسبی خریداران بود. پیش‌بینی بورس امروز از نگاه کارشناسان، بر شرایط معاملاتی متعادل با عقب‌نشینی احتمالی قدرت خریداران استوار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته شاخص کل بورس 21 هزار و 284 واحد بالا رفت تا در ارتفاع یک میلیون و 668 هزار و 190 واحدی قرار گیرد. به این ترتیب شاخص کل توانسته است در روندی پرشتاب، طی چهار روز کاری هفته جاری خود را برای ورود به کانال 1.7 میلیون واحدی آماده کند.

روز سه شنبه شاخص هم وزن بازار هم رشد هفت هزار و 236 واحدی را تجربه کرد و با صعود 1.46 واحدی توانست از مرز نیم میلیون واحد عبور کند و در ارتفاع 503 هزار و 637 واحدی بایستد.

در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم با رشد 235 واحدی وارد کانال جدید شد و در ارتفاع 21 هزار و 143 واحد ایستاد.

ارزش معاملات

ارزش کل معاملات بورس دیروز به 10 هزار و 598 میلیارد تومان رسید. در همین حال فرابورس هم شاهد معاملاتی به ارزش چهار هزار و 638 میلیارد تومان بود.

اما نکته بااهمیت معاملات روز گذشته ، ارزش معاملات خرد بود که بالای سطح 10 هزار میلیارد تومانی حفظ شد و به رقم 10 هزار و 666 میلیارد تومان رسید.

ورود و خروج پول حقیقی

روز گذشته بازار سهام باز هم شاهد ورود پول حقیقی بود به نحوی که بیش از 159 میلیارد تومان وارد بازار شد. در مقابل همچنین بیش از 429 میلیارد تومان نیز از صندوق‌های بادرآمد ثابت خارج شد که امیدواری برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار سهام را افزایش می‌دهد.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و پیش بینی بورس در روز جاری از نگاه کارشناسان عقب نشینی قدرت رخریداران و ظهور مجدد عرضه‌ها است.

یارانه دی ماه واریز شد

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۳ مربوط به دی ماه ۱۴۰۱ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۰ دی ماه قابل برداشت است.

واریز یارانه‌ها در سال‌های گذشته که ارزش پول ملی بیشتر بود بازار بورس را نیز با افزایش تقاضا مواجه می‌کرد اما در حال حاضر فقط از این جهت قابل بررسی‌ است که یارانه‌ها در شرایطی واریز می‌شود که به پایان سال و افزایش کسری بودجه دولت نزدیک می‌شویم.

در چنین شرایطی که دولت با کسری بودجه مواجه است و سررسید اکثر اوراق بدهی دولت هم نزدیک شده‌ است، دولت برای پرداختی‌‍‌های خود نظیر یارانه‌ها مجبور به افزایش پایه پولی خواهد بود که منجر به فشار بیشتر بر سرمایه‌گذاری می‌شود.

تسویه بزرگترین بدهی تاریخ نظام بانکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بزرگترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی انجام گرفت؛ یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی سازمان تامین اجتماعی بود حسب دستور رئیس جمهوری، ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تسویه شد.

رشد نقدینگی 33.4 درصدی

وزیر امور اقتصادی و دارایی: در پایان آذرماه میزان رشد نقدینگی کشور ۳۳.۴ بوده است.

رشد نقدینگی 33.4 درصدی آن‌ هم در پایان آذرماه به شدت برای اقتصاد کشور خطرزا تلقی می‌شود. اگر رشد نقدینگی به همین شکل ادامه یابد به رغم سرکوب‌های نرخ ارز از سوی بانک مرکزی در نهایت تاریخ تکرار خواهد شد و شاهد رهایی به یکباره فنر دلار خواهیم بود.

عرضه جدیدی از ایران‌خودرو در هفته آینده

بورس کالا در نامه‌ای شرایط خرید خودرو دنا پلاس دستی را که قرار است ۲۵ دی عرضه شود ابلاغ کرد. مهلت ثبت سفارش این خودرو ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۴ دی و میزان پیش دریافت خرید ۱۰۰ درصد اعلام شد.

افزایش و تنوع عرضه‌ خودرو افراد بیشتری را به سوی خرید از بورس کالا سوق می‌دهد. عرضه‌ها در بورس کالا از دو جهت قابل بررسی است. در مورد اول که کمتر هم به آن توجه شده است رونق معاملات بورس کالا است.

سهام بورس کالا که با نماد کالا در تابلو بورس تهران قابل معامله است با افزایش تقاضای خریداران مواجه خواهد بود. از سوی دیگر نیز منفعت تولیدکننده و سهامداران با قطع دست دلالان از چرخه خریدوفروش با نرخ شرکتی و نرخ آزاد خواهد بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه پیش بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.