کد مطلب: ۵۶۶۹۶۹

پیش‌بینی بورس امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص کل بورس با نزول ۸ هزار و ۴۰۱ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. کارشناسان عقیده دارند بازار امروز تحت تاثیر معاملات امروز با روند نزولی شاخص آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در جریان معاملات دیروز با نوسان شاخص همراه بود. در آغاز معاملات امروز ۵ مرداد شاخص روند صعودی داشت و بعد از گذشت چند ساعت روند نزولی شاخص شروع شد و در پایان معاملات شاخص کل حدود هشت هزار واحد افت کرد.

سقوط قیمت ۸۰ درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۸۷ نماد رشد قیمت داشتند که ۶۵ نماد بورسی و ۲۲ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۶۶ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۵۶ نماد بورسی و ۱۱۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

در معاملات دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۲۳ میلیارد تومان بود. پس از تاپیکو، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.(منبع: اقتصادنیوز)

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به شرایط نامنایب بازار دیروز اشاره کرد و گفت: بازار امروز در شرایطی بود که شرایط مناسب برای ورود سهامداران وجود نداشت.

او در ادامه گفت: می‌توان گفت دروز سه‌شنبه بازار در شرایط رسمی‌تری باز شد و نمادهای شاخص‌ساز در معاملات تاثیر داشتند. بازگشایی نمادهای بزرگی همچون شبندر، وتجارت و برخی دیگر از نمادهای شاخص‌ساز ورود موج جدیدی از نقدینگی به بازار را به همراه دارد. با توجه به برگزاری مجامع در چند وقت اخیر، می‌توان گفت روند بازار د حال تغییر است و اثرات برگزاری مجامع رفته رفته در بازار نمایان می‌شود.

دنیای اقتصاد نوشت:

در پایان می‌توان مهم‌ترین رویداد روز سه‌شنبه در بازار سهام را خبر ورود تمام و کمال سیمان تولیدشده کشور به بورس کالا دانست که البته پس از پایان وقت معاملات به بازار مخابره شد. بر این اساس در حالی که بنا بر تخمین‌های قبلی تنها ۱۰درصد سیمان کشور در بورس کالا به فروش می‌رسید، مقرر شد این رقم از دیروز به ۱۰۰ درصد سیمان تولیدشده برسد. طبیعتا این امر برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فعال در صنعت سیمان خبری بسیار مسرت‌بخش و امیدوار‌کننده خواهد بود؛ چرا‌که منجر به افزایش سودآوری این شرکت‌ها خواهد شد.

انتظار می‌رود با این کار اتکا به جریان عرضه و تقاضا سبب شود تا با کاهش نفوذ شبکه دلالی بر روی صنایعی نظیر سیمان سود تولید این محصول به جیب تولیدکننده واقعی برود. اما دیگر رویداد مهم بازار سرمایه شایعه افزایش قیمت سنگ‌آهن تولید داخل و خرید آن به قیمت بازارهای جهانی از سوی تولیدکنندگان فولادی است. این مساله از آن جهت پیگیری می‌شود که سنگ‌آهن تولیدی داخل نسبت به نیاز کشور تولید کمتری دارد و همین امر رفته‌رفته خریداران را مجاب خواهد کرد تا خرید آن را به قیمت واقعی مد نظر داشته باشند. دقیقا به دلیل خوش‌بینی به همین مساله بود که روز گذشته بیشترین ورود پول حقیقی به بازار سهام در گروه کانه‌های فلزی روی داد و به موجب آن دو نماد «کچاد» و «کگل» صف خرید بودند و اثر مثبتی بر شاخص بورس داشتند. در فرابورس نیز شرکت سنگ‌آهن گهر زمین (کگهر) بیشترین اثر را بر شاخص فرابورس داشت. به نظر می‌رسد تا زمان روشن نشدن صحت این خوش‌بینی سرمایه‌گذاران با دید مثبت به این نمادها نگاه کنند. ‌

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حرف مفت و تکراری

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه مسولین این بورسو..هر روز سرمایمون داره اب میره
    ..کدوم رشد…شاخص مثبته..پرتفوی هر روز منفی میخوره…این دروغه.ـفریبه…دهنوی .دژپسند استعفا ..و در دولت بعدی باید مصوبین محاکمه شوند