کد مطلب: ۵۵۸۵۳۳

پیش‌بینی بورس امروز ۹ تیر

پیش‌بینی بورس امروز ۹ تیر

یک کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر نرخ‌های جهانی در بازار سرمایه گفت: قیمت‌های جهانی با یک تاخیر زمانی در بازار سرمایه به دلیل تحریم‌ها تاثیر خود را می‌گذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در هفته جاری با رشد عمده نمادهای کوچک و بزرگ بازار همراه شد. بیشتر صف‌های فروش نمادهای کوچک بازار سرمایه تعدیل شدند و به طور کلی اصلاح در سهم‌های شاخص‌ساز به عقیده کارشناسان بازار سرمایه به پایان رسیده است.

سلمان بابایی‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار به لحاظ ارزندگی در وضعیت خوبی قرار گرفته است. اما به دلیل نبود نقدینگی در بازار نتوانسته روند مثبت را تثبیت کند و با روندی نزولی همراه بوده است.

وی افزود: ارزش معاملات در روزهای گذشته در بازار بالا بوده است و خیلی از سهم‌ها در قیمت‌های خوبی معامله می‌شوند و بسیاری از نمادهای کامودیتی محور گزارش‌های فصلی خوبی را منتشر کرده‌اند.

دنیای اقتصاد نوشت:

بورس تهران در روز گذشته عملکردی نسبتا ضعیف را در شاخص اصلی این بازار به نمایش گذاشت و در حالی که قیمت دلار در بازار ارز رو به صعود بود، نتوانست رشد قدرتمند را در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به نمایش بگذارد. این طور که به نظر می‌آ‌ید روشن نبودن آینده تیم اقتصادی دولت بعدی در کنار کاهش قیمت جهانی کالاهای اساسی شرایطی را پدید آورده که در آن فعالان بازار سرمایه تا حدودی محتاط‌تر از گذشته عمل می‌کنند و با هر رشد قیمتی به شناسایی سود می‌پردازند. با این حال به نظر می‌رسد رشد نرخ ارز در معاملات روز جاری منعکس شود.

رشد لاک‌پشتی شاخص

پیشروی آهسته و پیوسته شاخص بورس تهران در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی این نماگر همچنان ادامه دارد. روز گذشته نیز این نماگر به پیشروی خود ادامه داد و در حالی که در بسیاری از نمادها عرضه از تقاضا پیشی گرفته بود توانست به لطف وجود خریدار کافی در نمادهایی نظیر «ومعادن» و «وامید» به پیشروی خود ادامه دهد. با این حال رشد یاد شده چندان قدرتمند نبود و تنها توانست به میزان ۳۸/ ۰ درصد بر عملکرد روز گذشته بازار سهام اثر مثبت بگذارد.

به هر روی روز گذشته حتی افت قیمت «شستا» و تاثیر منفی ۷۸۳ واحدی آن بر نماگر اصلی بورس می‌توانست جلوی پیشروی دماسنج اصلی بازار را بگیرد. در نهایت این سنجه مهم بورسی به سطح یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحدی رسید.

این‌طور که به نظر می‌آید در روزهای گذشته بازار سهام نتوانسته چندان از گرگ و میش احتیاط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خارج شود. در حالی که تا همین چندی قبل انتظار می‌رفت با نزدیک شدن فصل مجامع آن هم پس از یک ریزش سنگین ۱۰ ماهه که در همه سهام موجود در بازار کم و بیش رخ داده بود، شاهد صعود بهای سهام باشیم، حقیقت به شکل دیگری خود‌نمایی کرده و حالا نه تنها سرمایه‌گذاران در سایه رخوت بازارهای موازی تمایل چندانی به خرید سهام نشان نداده‌اند، بلکه به سبب عواملی نظیر افت قیمت‌های جهانی و کاهش احتمال حصول توافق تا حد زیادی دست به عصا شده‌اند. این‌طور که به نظر می‌آید در حال حاضر مشخص نبودن چشم‌انداز اقتصاد کشور در دوره زمامداری دولت سیزدهم، شرایطی را رقم زده تا به موجب آن در بسیاری از بخش‌های اقتصاد ایران تداوم فعالیت اقتصادی با احتیاط بیشتری همراه باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر دلار میخریدیم الان ارزش پول مون حفظ شده بود
    و نیازی نداشتیم بعد از اینکه کلی ضرر از همون ریال که هر روز ارزشش میاد پایین بر بورس هم تقسیم بشه
    و نتیجه یک عمر زحمت خودمون و کل خانواده
    بدست اختلاس گران قانونی این مملکت بی افته