کد مطلب: ۵۷۲۱۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس بعد از تعطیلات / طالبان چه تاثیری بر بورس خواهد گذاشت؟

پیش‌بینی بورس بعد از تعطیلات / طالبان چه تاثیری بر بورس خواهد گذاشت؟

بازار سهام در هفته جاری تنها دو روز باز بود و امروز دوشنبه بر اساس تصمیم ستاد ملی مقبله با کرونا تعطیل شده است و این تعطیلی تا شنبه هفته آینده ادامه‌دار خواهد بود. اما پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار بعد از تعطیلات به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در هفته جاری تنها دو روز باز بود و امروز دوشنبه بر اساس تصمیم ستاد ملی مقبله با کرونا تعطیل شده است و این تعطیلی تا شنبه هفته آینده ادامه‌دار خواهد بود. اما پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار بعد از تعطیلات به چه صورت است؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار هفته آینده بعد از تعطیلات کرونایی گفت: هفته آینده روند شاخص کل هم‌وزن مثبت خواهد بود و شاخص کل بورس هم در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد در نوسان خواهد بود.

وی افزود: تغییراتی که بر روی نرخ ارز در نتیجه تحولات افغانستان به وجود آمده و روند رسیدگی رای اعتماد به وزرا دو اتفاق مهمی است که بر تحرکات بازار بعد از تعطیلات تاثیرگذار خواهد بود.

حدادی در بخش دیگری گفت: اگر افزایش نرخ ارز را داشته باشیم، کف حمایتی برای شرکت‌های صادرات محور که عمدتا از نمادهای شاخص‌ساز بازار هستند شکل می‌گیرد. همچنین رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت جدید به نظر می‌رسد بر تحولات و معاملات بازار سهام هفته آینده اثرگذار باشد.

وی افزود: گروه بانکی و خودرویی جزو گروه‌های پیشتاز هفته آینده هستند. همچنین افزایش حجم معاملات و رسیدن آن تا محدوده ۱۰ هزار میلیارد تومان را هم خواهیم داشت.

افزایش تقاضا در بازار

میثم مسلمان زاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بازار هفته آینده گفت: در هفته‌ها و روزهای آینده بازار به سمت مقایسه شرکت‌هایی می‌رود که در این مدت رشد کمتری را داشتند و دارای ظرفیت‌های نهفته‌ای هستند. وی تشریح کرد: در حال حاضر سهامداران متوجه این موضوع شدند که بدون نگاه تحلیلی به بازار نمی‌توان معامله‌ای را انجام داد و لازمه فعالیت در بازار داشتن نگاه تحلیلی است.

وی افزود: برای هفته بعد پیش‌بینی می‌شود نگاه کلی به سمت شرکت‌هایی باشد که در دو ماه اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفتند. نهایتا برای سایر سهم‌ها هم اصلاح آنچنانی نخواهیم داشت اگر هم اصلاحی باشد اصلاح زمانی است تا قیمتی.

همچنین درباره روند بازار روزهای آینده فردین آقا بزرگی به تجارت‌نیوز گفت: در بازار سهام از شدت عرضه‌ها کم شده است و با توجه به تعطیلی پیش‌رو تمایل به نگهداری از سهم‌ها بیشتر شده است. پس بنابراین انگیزه‌ها در بازار سهام تغییر کرده‌اند و حالا کسانی که حتی نیاز به نقدینگی دارند تمایلی به فروش سهام خود پیدا نمی‌کنند. همین موضوع باعث کاهش عرضه و بالا رفتن قیمت‌ها در همه بازارها شده است. بنابراین تا روی کار آمدن وزرای اقتصادی دولت جدید این روند ادامه‌دار خواهد بود.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جوادی

    خاک بر سرتان با این بورستان که طالبان بر آن تاثیر گذاره!!!

  • گل نظر

    دیروز با یه طالب صحبت کردم :
    گفتم رو بورس ایران تاثیر میزاری ؟
    گفت میزارم.

  • ناشناس

    تجارت نیوز عزیز الان پیشنهاد شما چیه؟ نظرت چیه بیایم از ترس طالبان همه از بورس خروج بزنیم!!!! خخخخ خدا پدر تمام ادمای بی سواد رو هم بیامورزه که دیگه مغز کوچیکشون به جایی نمیرسه هر چیز نامربوطی رو به هم ربط میدن.

  • ناشناس

    طالبان سوادش تا آبپاشه اونوقت تاثیر هم داره رو بورس؟

  • تسلیت

    ۱۵ ماهه طالبان نبوده ما سهامدارا تو ضرر بودیم?الانم بیاد این یکی دوماه هم روش بقیش چی؟?واقعا خنده داره پول مردم بیچاره بدین طالبان کار خودش میکنه حقوقی ها هم داعش شدن توی بورس سر بریدن سهم ها هر روز قرمزه بازار

  • ناشناس

    هیچ تاثیری ندارد میگی ن رفراندم بگذارید خودتان متوجه می شوید فقط اشرف غنی رفت استراحت کنه ذلیل نا غنی آمدهخخخخخخخخخخهههههاهاها

  • ناشناس

    تحولات افغانستان روی نرخ ارز، قیمت کالاها و … در این کشور تاثیری نداشت نه بررق، نه آب، نه اینترنت هیچ یک قطع نشد حالا چرا بر بازار ما تاثیر باید بذاره، آخه چرا بازار ما به همه چی واکنش نشون میده؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    اینطوری که از داستان پیداست باید خوب باشه پا قدم برادران طالبان

  • ناشناس

    بورس ما تحت تاثیر عوامل خارجی بالا وپایین میاد وبه داخل کاری نداره ظاهرا

  • ناشناس

    یکی میتونه توضیح بده که چرا تو شاخص۱۱۰۰ و ۱۵۰۰ پولامون ثابته با اینکه سهمامون مثبته.تو شاخص ۱۵۰۰ قبلی و۱۶۰۰واعظی پولمون دو برابر این بودش??