کد مطلب: ۵۶۶۰۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس امروز تعطیل است؟ / ۳ پیش‌بینی از بورس در روزهای پس از بازگشایی

بورس امروز تعطیل است؟ / ۳ پیش‌بینی از بورس در روزهای پس از بازگشایی

بازار سهام امروز نیز تعطیل است و از فردا یعنی دوشنبه چهارم مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد. برای فردا و هفته جاری چه روندی پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام امروز نیز تعطیل است و از فردا یعنی دوشنبه چهارم مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد. برای فردا و هفته جاری چه روندی پیش‌بینی می‌شود؟

طبق آخرین اعلام اولین روز کاری بازار سهام در هفته جاری روز دوشنبه چهارم مرداد ماه است.

هفته قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد تا تهران و البرز شش روز تعطیل شوند. این تعطیلی‌ها تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه‌دار خواهد بود و بدین ترتیب اولین روز فعالیت بورس پس از تعطیلات روز دوشنبه هفته آینده یعنی چهارم مرداد ماه خواهد بود.

اما آخرین کارنامه هفتگی بورس چطور بود؟

در پایان معاملات آخرین هفته تیر ۱۴۰۰ بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۰٫۴۴ درصدی و ورود به کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزارتایی به کار خود خاتمه داد. البته این هفته تحت تاثیر تعطیلی شش روزه تهران قرار گرفت و تنها سه روز معاملاتی داشت. با این حال در همین مدت شاخص کل هم‌وزن هم روندی صعودی داشت و ۰٫۳۶ درصد افزایش یافت.

در ادامه برای بازار سهام چه روندی پیش‌بینی می‌شود؟ بورس در تیر ماه بیش از ۱۲ درصد بازدهی داشته که بیشترین بازدهی در بین بازارها بوده است. آیا این روند ممکن است ادامه‌دار باشد؟

حمیدرضا دانش کاظمی، کارشناس و نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس درباره روند بازار در روزهای آینده گفته است: مجامع شرکت‌های بورسی به طور کلی اخبار مثبتی را به بازار سرمایه داده‌اند. گزارش‌های منتشر شده در مجامع نشان می‌دهد شرکت‌ها درآمدهای خوبی را کسب کرده‌اند.

مهدی دلبری، یک کارشناس بازار سرمایه نیز گفته است: یک ماه اخیر نشان می‌دهد برعکس روند کاهشی بیشتر بازارها در ماه‌های گذشته اما بورس و دیگر بازارها مثل دلار روند افزایشی خوبی را داشته‌اند. روند بازار سهام نشان می‌دهد اقبال افراد بیشتر به سمت شرکت‌های بزرگ بوده است. برگزاری مجامع این شرکت‌ها و انتشار گزارشات مالی مثبت دلایل مهمی هستند که تحرکات بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

فردین آقا بزرگی نیز اظهار کرده است: بازار در حال حاضر روند طبیعی خود را دارد. فراز و نشیب‌ها در بازار سرمایه محدود هستند و همان‌طور که مشهود است شاخص با وجود روند مثبت در هفته‌های گذشته رشد شارپی را ثبت نکرده است. با توجه به حجم معاملات، حجم عرضه‌ها و نزول مناسب سطح عمومی قیمت‌ها و شاخص کل شاهد یک روند صعودی سریع در بازار نیستیم. همچنین به واسطه انتظارات تورمی شکل گرفته در نتیجه کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری، بورس می‌تواند رشد خوبی را داشته باشد.

اما آیا بازار سهام طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس .دیگر با توجه به حجمهایی که خورده ..بخصوصدسهمهایوکوچک رو به رشد است..و در هفته بعد با نزیک شدن معرفی وزیران پیشنهادی بازار بورسدرشد قوی خود را در دوهفته خواهد کرد وشاخص ۱۶۰۰را به راحتی پر خواهد نمود..در سهمهای منفی خورده بخصوص کوچک باقی بمانید و ارزش سرمایه خودتان را بدانید…نه به فروش نا شاخص ۲۱۰۰ …صبور باشید..بورس در کف قوی خودش بیش از سه بار ایستاده ومنتظر انفجار است..

  • ناشناس

    حجم معاملات و متغیرهای اقتصادی و اینها همش یکطرف همینکه قیمتها سهام به سطح پایینی رسیده و همه چیز از سال پیش دچار تورم شده بجز بورس و سهام برای صعود بورس کافیه حالا کارشناسان چیزی پیدا نکردن میگن به مقاومت قیمتی برخورده رشدش کم شده اینم که خوبه چون اگه رشد سریع داشت تعجب داشت و ممکن بود بقول بعضی دستوری باشه یا مقدمه ریزش شاخص

  • ناشناس

    سلام تاریخ ها را اصلاح کنید ،
    « بازار سهام امروز نیز تعطیل است و از فردا یعنی یکشنبه چهارم مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد. برای فردا و هفته جاری چه روندی پیش‌بینی می‌شود؟»

    • ناشناس

      تجارت نیوز دنبال یه بهانه منفی بافیه چکار ساعت و تاریخ بورس داره

    • ناشناس

      داداش امروز یکشنبه هست 3 مرداد فردا هم دوشنبه هست 4 مرداد

    • ناشناس

      چه میگی دادا کجای دنیایی

    • ناشناس

      جدی نگیرید….???
      پیام بازرگانی بود???

  • ناشناس

    اینها که تو کامنتها میگن بورس چرا بخاطر تورم بالا میره پس یعنی نره وقتی دارایی های غیرمولد مثل سکه و دلار و ماشین بالا میره پس یه سهامدار خرد و سرمایه گذار حق نداره مالش لااقل از تورم در امان باشه با شرکت تولیدی که محصول به بازار مصرف میده دارایی مولدش نباید به اندازه تورم افزایش داشته باشه یا بواسطه تولید و فروش توسعه رشد داشته باشه
    راحت بگم هرکی در مورد بورس اینطور فکر میکنه دشمن اقتصاد و اشتغال و سعادت مردمه

    • ناشناس

      اینها که منفی دادن همون جمله آخرت هستند

  • ناشناس

    تجارت نیوز دیگه بورس داره باز میشه بسه تعطیلی نظرات رو تایید کن بذار تو سایت چهارتا و نصفی مخاطب برات مونده اونم میپره ها

  • ناشناس

    تجارت نیوز این نظرات علمی و تحلیلی با زحمت و بیماری تایپ میکنیم هم بهت احترام گذاشتیم هم منت گذاشتیم افتخار دادیم لااقل تو هم به مخاطبت احترام متقابل بذار تایید کن
    همش که نباید حرف بی سرو ته و تکراری و منفی بافی تکراری مثل خوده خبرهات تو نظراتت هم باشه

  • ناشناس

    بورس بعد تعطیلات رشد می کنه مخصوصا سهم‌های سیمانی

  • ناشناس

    وای به حال ما که کارشناس اقتصادی ما افزایش قیمت دلار را با عنوان ” روند صعودی خوبی ” بیان میکند . واقعا تجارت نیوز این کارشناسان … از کجا پیدا میکند .

    • ناشناس

      توضیح اینکه دلار یا هر بازار دیگه ای باعث تورم نیست تورم یه پدیده پیچیده و عمومی است که در شرایط خاص اقتصادی تاحدی اجتناب ناپذیره گرچه میشه با برنامه ریزی درست کندش کرد یا عقبش انداخت و ر واقع تورمه که باعث تغییر قیمتها در بازارهای دیگه مثل دلارمیشه
      البته چون دلار شاخصه و نشانه مهمی از افزایش تورمه بله چیز خوبی نیست چون تورم چیز خوبی نیست بخصوص که مثل بورس یک سرمایه گذاری مولد نیست و سرمایه‌گذاری ارز خارجی کاذب و غیرمولد و حتی مضر برای اقتصاد محسوب میشه
      گرچه در شرایط تورمی حفظ ارزش دارایی‌های ریالی کار اشتباهی هم نیست و بهتره برای حفظ اقتصاد از طریق بورس انجام شود

  • ناشناس

    تازه واردهای بورس بدانید با توجه به قیمت سهم ها ونیز با توجه به رشد کم رنگ سایر بازارها، جدا از بحث درصد یقینا بهترین استراتژی حفظ سهام و خرید در حد توان برای کاهش میانگین ضرر است.

  • ناشناس

    توجه اخرین خبر سایتها حکایت از زلزله ساختمان شیشه ای را تکان داده ولی این تکان مثل همیشه مردم را هدف قرار داده