کد مطلب: ۴۵۷۶۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا، دوشنبه چه می‌شود؟

بورس فردا، دوشنبه چه می‌شود؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به اتفاقاتی که در بازار امروز رخ داد، به نظر می‌رسد بازار مسیر خود را در جهت مثبت ادامه دهد. گروه‌های شیمیایی، بانک‌ها، فلزات اساسی، خودرو و سرمایه‌گذاری جزو گروه‌هایی هستند که می‌توانند به روند صعودی خود طی معاملات فردا نیز ادامه دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سرمایه در اولین روز از معاملات بازار تیر ماه رشد ۳۰ هزار واحدی را ثبت کرد و وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شد.

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند بازار سهام فردا به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی بازار با شرایط فعلی و اخبار منتشر شده بسیار سخت شده است.

وی با اشاره به قطعنامه آژانس اتمی و شرایط رکودی که به خاطر کرونا حاکم شده است گفت: این‌ها عوامل منفی‌ای هستند که می‌توانند موجب شوند تا روند بازار به سمت منفی شدن پیش‌ برود اما از سوی دیگر بازار با افزایش نرخ ارز مواجه است که علی رغم تحریم باعث رشد سودآوری شرکت‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین از سوی دیگر شاهد افزایش نقدینگی هستیم، ارزش معاملات امروز در مقایسه با روز گذشته افزایش داشته، اما نکته منفی در بازار امروز این بود که خالص خرید حقیقی‌ها به نصف کاهش پیدا کرد که می‌تواند هشداری برای سرمایه‌گذاران باشد.

وی عنوان کرد: در بازار امروز مقداری فشار فروش وجود داشت و افرادی که سود کردند در تلاش بودند تا مثل یک ماه قبل بازار، آن سود را از دست ندهند.

او بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در بازار امروز رخ داد، به نظر می‌رسد بازار همچنان مسیر خود را در جهت مثبت ادامه دهد. گروه‌های شیمیایی، بانک‌ها، فلزات اساسی، خودرو و سرمایه‌گذاری جزو گروه‌هایی هستند که می‌توانند به روند صعودی خود طی معاملات فردا نیز ادامه دهند، اگرچه به علت نزدیک شدن به صف مقاومتی اکثر سهم‌ها، فشار فروش می‌تواند بیشتر شود اما همچنان افزایش دلار عامل افزایشی در بازار است که از طرفی سبب این نگرانی می‌شود که در صورت شکست سقف مقاومتی تاریخی خود (۲۰ هزار تومان) می‌تواند به مرور بر معاملات بازار سرمایه تاثیر بگذارد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: اگر بانک مرکزی بتواند همانگونه که گفته قیمت را در بازار ارز کنترل کند، بازار سرمایه می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد، در غیر این صورت تاثیر خوبی حداقل در کوتاه مدت بر بازار نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آینده اقتصاد در دست بورس است سهام است که روز بروز افزایش میابد با حمایتی که از همه طرف و مردم وجود دارد و سرمایه ها از بازارهای دیگر روزانه به سمت بورس سرازیر میشود. و بالاخره حتی اقتصاددانهای ما هم فهمیده اند. بورس نجات دهنده اقتصاد و تولید است. تا حالا بخشهای اقتصاد غیرمولد و دلالی رشدهای چندصد درصدی میکرد و خیرش به عمو م مردم و اقتصاد نمیرسید حالا نوبت بورس است که تازه چند ماه است استارت خود را زده و پس از مدتها رشد و افزایش خود را به سرعت شروع کرده و ابتدای راه است، صندوق سرمایه گذاری هم  قابل خرید و فروش شد و در همین مدت یک ماهه آنها که خریدند ۸۶ درصد رشد قیمت  داشته.

  • ناشناس

    مردم اگر بورس بخرند از کاهش ارزش پول و قدرت خرید در اثر تورم در امان هستند حتی بورس بیشتر از تورم دلاری هم افزایش میابد علت آن رشد سوددهی و افزایش قیمت سهام شرکتها علاوه بر تاثیر پذیری داراییهای آنها و سهامداران از تورم است،همچنین با افزایش صادرات و بخصوص کاهش واردات شرکتهای بورسی موقعیت بهتری پیدا کرده اند، که امیدواریم با حمایت همه جانبه دستگاههای ذیربط و مردم از بورس و با تامین سرمایه های لازم هرچه بیشتر شاهد افزایش کیفیت کالای داخلی خواهیم بود

    • ناشناس

      موافقم ، بازدهی بورس از بقیه بازارها بیشتر بوده و خواهد بود و تازه رشد خود را شروع کرده و تا آخر سال حداقل شاخص دو میلیون را خواهد دید

  • ناشناس

    شعار ملت ما همتی استعفا استعفا.

  • ناشناس

    مردم اگر بورس بخرند از کاهش ارزش پول و قدرت خرید در اثر تورم در امان هستند حتی بورس بیشتر از تورم دلاری هم افزایش میابد علت آن رشد سوددهی و افزایش قیمت سهام شرکتها علاوه بر تاثیر پذیری داراییهای آنها و سهامداران از تورم است،همچنین  با افزایش صادرات و بخصوص کاهش واردات شرکتهای بورسی موقعیت بهتری پیدا کرده اند، که با حمایت همه جانبه دستگاههای ذیربط و مردم از بورس و با تامین سرمایه های لازم شرکتهای بورسی از طریقه سرمایه گذاری عموم مردم ،هرچه بیشتر  شاهد افزایش کیفیت کالای داخلی خواهیم بود

    • ناشناس

      مردم بورس نمی خرند. سهام میخرند!!!

    • خخ

      داشی پول داشته باشیم .بورسم با فک و فامیلش میخریم

    • سیدحسین

      ???

    • ناشناس

      در بورس فقط سهام خرید و فروش نمیشود بعضی بزرگواران که فوق دارند در بورس شناسی باید بدانند صکوک ، اوراق اختیار معامله،واحدهای صندوقهای etf هم معامله میشود لذا بورس خریدکردن معنی عامتری دارد تا خرید سهام

  • بهرام

    در مورد ارزشگذاری سهم شرکتها و حباب قیمت بازار بورس شاید بعضی عزیزان ندانند که عرض میکنم .
    ارزش هرچیزی به عرضه و تقاضا است مگر طلا چه مصرفی بیشتر از آهن دارد که اینقدر قیمتی است. یا یک پیراهن مارک چه فرقی با یک پیراهن معمولی دارد. ضمنا ارزش یک شرکت تولیدی فعال را مثل ارزش یک پیراهن یا حتی طلا هم نمیتوان سنجید، در این مورد شرکت و صنعت ” ارزش جایگزینی” مطرح است اگر همین ارزش واقعی املاک و ماشین آلات و منابع و نیروی کار انسانی و غیره را هم که حساب کنی باز سالها طول میکشد تا یک شرکت به همینجا که هست برسد شاید برای کشوری که تحریم است بسادگی امکانپذیر هم نباشد مثلا شخصی که میرود در نوبت قرعه کشی خودرو میخرد به این فکر میکند که کارخانه اش ضرر انباشته دارد یا ندارد! بالاخره در این شرایط کمبود ارزی دارد محصولی را ارائه مینماید که نیاز مردم است، پس ارزشگذاری سهام شرکت هم به این سادگی و با حساب چند عدد رقم ساده نیست.

  • Arad

    فریب دلال های طلا و ارز نخورید هر چی اینا گرونتر بشه خود مردم بیشتر ضرر میکنن ولی اگه بورس رشد کنه مردم بیشتر سود میبرن

  • ناشناس

    سلام چرابانگ ملی ۱۴روزاست ۳۰ورثد سهام عدالت من و۸نفر دیگر راکاریز نمیکنو؟؟؟؟

  • مارال

    دست بانک سپه درد نکنه سهامم 532 تومنی بود 3060000تومان برام واریز کردن طی دوهفته دمتون گرم ??

  • حبزب

    چرا بانک ملی فقط 600هزار واریز کرده خیلی بدکاری کرده من وضع مالی خوبی ندارم بیکارم

    • ناشناس

      تو چند مرحله واریز میشه

  • مهدی. م

    سلام اگر نوسان گیران و رانت پشت پرده بگذارد یقینا لیدرهای بنیادی خصوصا فلزات. پتروشیمیها. معدنیها و حتی خودروییهای زیانده برای فتح قله 2.200 اماده میشود حقیقیها راه را اشتباه انتخاب نکنند سهام بنیادی کم ریسک و بدون دغدغه رای میان مدت