کد مطلب: ۶۱۴۳۲۲

انتشار هفتگی ۵ هزارمیلیارد تومان اوراق دولتی در بورس/ روند منفی در بازار سهام ادامه دارد؟

انتشار هفتگی ۵ هزارمیلیارد تومان اوراق دولتی در بورس/ روند منفی در بازار سهام ادامه دارد؟

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت با حجم و ارزش پایین معاملات مواجه بود. به رغم روند مثبت گزارشات یک ماهه اکثر شرکت‌ها، بورس هفته بی‌پول و کم‌فروغی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت با حجم و ارزش پایین معاملات مواجه بود. به رغم روند مثبت گزارشات یک ماهه اکثر شرکت‌ها، بورس هفته بی‌پول و کم‌فروغی داشت. اکثر کارشناسان روند بورس در هفته آینده را نیز خنثی و یا منفی پیش‌بینی می‌کنند.

علی صادقین، کارشناس بازار سهام گفت: در هفته گذشته بازار سهام با ترس و هراس سهامداران حقیقی و حقوقی مواجه بود. عدم اطلاع از وضعیت برجام و نرخ ارز نیز بر مشکلات بازار افزوده است.

این کارشناس ادامه داد: برآوردها نشان می‌دهد دولت همچنان به دلیل کسری بودجه هفته‌ای پنج همت اوراق در بورس منتشر می‌کند. بازار سهام بدون توجه به گزارشات خوب آذرماه و گزارشات احتمالا خوب سه ماهه پاییز فعلا مسیر کم‌رمق خود را ادامه می‌دهد.

صادقین بیان کرد: وضعیت بازار در هفته‌ای که گذشت بدون توجه به ارزندگی و قابلیت سودسازی شرکت‌ها منفی بود. حجم معاملات فوق‌العاده پایین و خروج پول مستمر از طرف حقیقی‌ها داریم. از طرفی سرانه خرید حقیقی‌ها نیز عمدتا نشان‌دهنده فشار فروش از طرف آن‌ها است.

این کارشناس تصریح کرد: همچنان فردا نیز ما بازاری کم رمق و احتمالا با حجم معاملات پایین خواهیم داشت. این در حالی است که بازار از منظر بنیادی قابل تحلیل نیست. متاسفانه کف حمایتی یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحدی هم از دست رفته و باید ببینیم که چه اتفاقاتی از منظر حمایت‌ها از بازار خواهد افتاد.

آخرین پیش‌بینی بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرید الحق

    دیدید اینها اصلا وابدا صداقت نه در عمل ونه در گفتار دارند؟ بازم به فروش اوراق دولتی اونهم بیش از پنج هزار میلیارد هفتگی ادامه میدهند بی اعتمادی وسوء ظن وبدبینی به اینها به اوج خود رسیده کسری بودجه تأمین شده یقینا این پولها برای مقاصد دیگری میخواهند که من وشما از آن بیخبریم آخه از ما مفلس تر وبدبخت تر وغارت شده تر گیر نیاوردید شرم وشرافت وحجب وحیا وجوانمردی ومردانگی تون کجا رفته ؟بفرموده قرآن کریم :ألیس منکم رجل رشید؟؟؟حتی یک مرد شریف ورشید در میان شما نیست؟؟؟به مقدساتی که مورد احترام واعتقاد شماست لطفا وخواهشا دست از سر سهامداران مظلوم وآواره ومتضرر ومفلس وخسارت وزیان دیده وخجلت زده بردارید ( یا امام زمان عج أدرکنا وأغپنا )

  • آگاه

    خروج نقدینگی از سهام بزرگ ادامه خواهد داشت و اگر سهام بزرگ دارید تا دیر نشده بفروشید تا زیان بیشتر نکنید ! . فقط سهام دارویی از شنبه به بعد مناسب خرید هستند بخصوص سهم کاسپین که در کف آماده صعود است .

  • صبور

    دیگه چه اعتمادی تو بورس باقی مونده!!!!!!!!!!!!
    هر روز با رانت از حقیقی ضرر دیده نوسان میگیرن !!!!!!!!!!!
    آیا حقوقیها و اهل رانت در بورس ضرر میکنند؟
    اصلا و ابدا
    سود هم میکنند از همین بازار

  • ناشناس

    گفتم فرق این دولت باان دولت هردولت دست شان به بورس درازاست ولی هیج حمایتی نکرده فقط درحدشعارامده بورس رابازدیدکردراهش راپیدا کرد

  • ناشناس

    این دولتم کاری برای بورس نمیکنه میخواست انجام بده الان انجام داده بود ۶ ماه گذشته از وعدهاش بهتر که نشده هیچی بدترم شده

  • ناشناس

    کارشناس محترم درست می گوید، الان ناشناسی کامنت گذاشته اینا هر چی گفتن شما برعکس کنید؟؟!!
    نکند هر چه کارشناسان می گفتند توجه نکردید تا در ضرر رفتید.
    باید به تحلیل کارشناسان گوش داد برخی تحلیل ها واقعا درست است و شرایط کلی بازار تا حدود زیادی بر اساس همین تحلیل ها رقم می خورد.
    کسانی که کامنت های کارشناس کارنشناس و کارشناس بی سواد می گذارند تا مادام که این کامنت ها را بگذارند در بازار بورس نفعی نخواهند برد و بازار برایشان ضرر اندر ضرر است.
    بورس بازار ریسک پذیری است و اگر بدون توجه به تحلیل اقتصاد دانان برجسته بورس و دیمی وار وارد بازار شوید سودی نخواهید برد.

  • مرید الحق

    یک کلام :بنده بدلیل عدم درج وچاپ مطالبم یا سانسور کردن آن از طرف سایت تجارت نیوز بعنوان اعتراض دیگر در این سایت مطلب نمینویسم وبرای همیشه آن را ترک میکنم ( تمااااااام )

  • علی رضا

    چه با برجام چه بی بر جام . این‌ها دیگه رحم نخواهند کرد

  • ناشناس

    در سال قبل که حجم معاملات بورس بالا بود دولت فقط ماهی ده هزار میلیارد مالیات به جیب میزد . اما حالا بلایی سر بورس آورده که برای همین مقدار درآمد باید اوراق فروشی کنه . یعنی تیم اقتصادی پر ادعای دولت نه تنها به سرمایه های مردم بلکه حتی به درآمد خودش هم رحم نکرده !

  • ناشناس

    دولت پول نداره ، پول مردم هم توی بورسه ، خوب براش برنامه میزاره که این پولو ببره توی خزانه اش دیگه . حالا هی بگید قیمت ها به کف خودش رسیده . برنامه ریزی از قبل انجام شده .