کد مطلب: ۶۶۷۲۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس/ چه عواملی روی بازار سرمایه تاثیر دارد؟

پیش‌بینی بورس/ چه عواملی روی بازار سرمایه تاثیر دارد؟

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته افت ۰٫۶ درصدی را ثبت کرد. به گفته کارشناسان این روند موقت است و تالار شیشه‌ای در بلند مدت روند صعودی به خود می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص بورس امروز چهارشنبه برخلاف روزهای اخیر با افت شاخص کل روبه‌رو شد. شاخص کل با افت حدود ده هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی رسید.

شاخص‌ هم‌وزن نیز با کاهش ۰٫۲ درصدی به محدوده ۴۲۸ هزار واحدی رسید. از سوی دیگر تمامی شاخص‌های تاثیرگذار روی بازار نیز منفی شد.

رکورد معاملات شش ماهه بورس طی روز دوشنبه شکست. تحلیلگران علت این رشد شاخص را جو روانی ناشی از افزایش قیمت دلار در بازار آزاد می‌دانند.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‎‌نیوز می‌گوید: در حال بازار سرمایه بیشترین تاثیر خود را از مذاکرات برجام می‌گیرد. اگر اتفاق خاصی سیاسی خاصی ندهد می‌توان انتظار معاملات متعادل در بازار را داشت.

وی توضیح می‌دهد: بررسی معاملات چند روز اخیر نشان می‌دهد که اخبار برجام و پس از قطعنامه آژانس بیشترین تاثیر را روی بازار سرمایه دارد. علی‌رغم اینکه این قطعنامه ضمانت اجرایی نداشت اما بورس نوسانی شد و حتی بیم آن می‌رفت که شاخص کل سرخ‌پوش شود اما بازار روند معکوس نشان داد و سبزپوش شد.

مثبت شدن بورس بدون دلیل

وی ادامه می‌دهد: روز دوشنبه بازار سرمایه بدون دلیل منطقی در حدود ۴۰ هزار واحد مثبت شد. این نشان می‌دهد که بورس در برابر اخبار مثبت یا منفی واکنش نشان می‌دهد.

محبی با اشاره به عوامل تاثیر‌گذار روی بورس می‌گوید: آن چیزی که می‌تواند روی بازار تاثیرگذار باشد بحث برجام است. ما از یک طرف می‌بینیم که قیمت بسیاری از نمادها در کف هستند. از سوی دیگر که خریدار و فروشنده‌ای در بازار نیست و چراکه افراد سهامدار می‌دانند سهامشان ارزنده است.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت بیان می‌کند: آن‌چیزی که می‌تواند سمت‌وسوی آینده بازار سرمایه را نشان دهد، ورود پول حقیقی به بازار برای خرید یا خسته شدن سهامداران برای فروش است. اگر سهامداران بتوانند با ورود پول جدید، بورس را به سمت مثبت شدن ببرند می‌توان به آینده بورس در بلندمدت امیدوار بود. اما اگر پول جدید وارد بازار نشود روند در بلند مدت معکوس می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودشون هم گیج شدند که چی بگن. هه هه
    میگن بدون دلیل ۴۰ هزار واحد مثبت شد. بعد بلافاصله میگه بازار در مقابل اخبار مثبت و منفی واکنش نشون میده.

  • ناشناس

    نباید در بورس دخالت کرد و باید راه خودش را بره ،چه لزومی داره که سهامی که چند وقت منفی بود و نسبت به مابقی سهام ها عقبتره در صورت منفی شدن سهام شاخص ساز اونم منفی بشه فک ‌کنم بازار بورس ایراد داره و باید قوانین ان اصلاح گردد و همچنین دولت در بورس دخالت میکند و اگر به این ترتیب پیش رود مطمینا سهامداران خسته میشوند و از بورس خارج میشوند و در صورت خروج از بورس مابقی بازارهای موازی تحت تاثیر قرار میگیرد لذا دولت و کارشناسان و اقتصاددانان باید مردم را به بورس دعوت کنند تا نقدینگی در پیشرفت شرکتها بکار رود

  • ناشناس

    بورس در بلند مدت رشد داره.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.منظور از بلند مدت حدود ۲۰ سال هست. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.

  • ناشناس

    بیشتر نمادها قیمتشون از زمان سقوط تاریخی بورس داره پایینتر میاد و جای تعجبه که اون موقع شاخص کل1/100 هزار واحد بود ولی الان شاخص کل1/500هزار واحده ولی نمادها از اون موقع از لحاظ قیمتی پایینتر هستند

  • ناشناس

    سهامهایی مثل بنو و بانک تجارت وبانک سرمایه وشنفت وبانک پارسیان و غگلپا نمونه هایی از سهمهای باارزش بودند که قیمتهاشونو وقتی با چند سال پیش مقایسه میکنیم میبینیم به پایین ترین حد ممکن وزیر کف قیمت رسیدند وکسی هم اعتراضی نسبت به افت شدید قیمت این نوع سهمها نمیکنه انگار همه سهامدارها از این نوع سهمها سود میکنند ولی ما بی خبر هستیم!

  • طاهری سرمور

    بادرود.خانم محبی وکارنشناسان دیگردرازمدت رالطفامشخص کنید،چون عمرماکه کفاف نمی دهد،دوم متعادل رامشخص فرماید،چون مامتعادل راسرخ خونین می بینیم،بعدچگونه است که این همه بی دلیل بازاربورس ریزش می کندمشکلی نیست،یک روزآن هم حقوقی می خواست تشدیدقواکندونقدینگیش راقدرتمندترکندوسهام رادرقیمت بالابه مردم بفروشدتاطی چندروزآینده که به قول شمابادلیل می شودسهم رامفت کندوبخردوچنددرصدی دوباره رشددهدوسودبگیردهیچ اشکالی نیست،تراخداحداقل کمی به یاد بیاریدومی فرمایدبدون دلیل ۴۰هزاررشدکرده ودنبالش می گوییدکه بورس درمقابا خبرهاعکس العمل نشان می دهد.آیابه قول شماکه درمقابل دلاربورس عکس العمل نشان می دهدکه کشک می گوییددلاراز۲۶تا۲۷هزارتومان برسدبه۳۳هزارتومان این بالارفتن قیمت دلارنیست یاکلاشمااعدادرافقط به اندازه انگشتان دست می شناسیدهمانندآن آقایی که گفتندبین ۱۱۰۰تا۱۲۰۰عددی بگوگفتن ۱۵۰۰وبلاخره موفق نشدبگویدیافردی دیگرازهمین دانشمندان حاکم فرمودندماتورم رانیم درصدوسپس به یک رقمی می رسانیم.تنهاخواهش ماملت این است که بگذاریدکارهاواموربدون دخالت ونظارت شماانجام شودکه بهترپیش می رودیعنی اگرکشورمسئول نداشت بهتراداره وپیشرفت می کرد.

  • ناشناس

    انشالله هفته بعد با سیگنال دولت بازار صعودی خواهد شد اکثر سهامها ور کف قرار دادن و اصلاع منبعد صلاح نیست

  • ناشناس

    فک کنم با توجه به مجمع اکثر سهامها در تیرماه بعید بدونم فروشنده زیاد داشته باشیم فک کنم روند مثبت داریم

  • امیر

    یکباردرسال۹۹مروم ببورس دعوت شدند کافیه

  • ناشناس

    من بی سواد بورسم و بر حسب تجربه میگم‌ ،از هیج ایتم خارجی فعلا تاثیر نمی گیرد و فقط نیاز هست دولت دست از بورس بردارد همه میدونیم بورس نسبت به بازار موازی خیلی عقبتره حتی بعضی از سهامها به یک چهارم قیمت رسیدن مثل فسا ،کافیه چند سهام شاخص ساز اگر دولت اجازه دهدمثل فولاد و خودرو مثبت شوند روند بازار صعودی خواهد شد در غیر اینصورت خروج پول و تبدیل به خرید ارزهای جدید که دولت تازه وارد بازار کرده میشود.