کد مطلب: ۶۷۰۴۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا/ در صورت توافق کدام صنایع سبزپوش می‌شوند؟

پیش‌بینی بورس فردا/ در صورت توافق کدام صنایع سبزپوش می‌شوند؟

معاملات بورس در اولین روز کاری تابستان روند نسبتا اصلاحی را پشت سر گذاشت. کارشناسان عقیده دارند که این روند ادامه‌دار نیست و فردا تابلوی معاملات سبز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در معاملات امروز افت ۱۳ هزار و ۵۹ واحدی را ثبت کرد و به سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید. برخلاف شاخص کل شاخص هم‌وزن رشد ۰٫۰۹ درصدی را ثبت کرد. از سوی دیگر ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به محدوده چهار هزار و ۴۵ میلیارد تومان رسید.

تحلیلگران عقیده دارند که این نزول، روند طبیعی بازار سرمایه است و طی روزهای آینده بورس صعودی می‌شود.

سیگنال‌هایی برای بازار سرمایه

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می‌شود. همچنین درباره مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

کارشناسان عقیده دارند که توافق در مذاکرات می‌تواند تاثیر مثبتی روی معاملات بازار سرمایه داشته باشد و بسیاری از سهام موجود را صعودی کند.

از سوی دیگر به واسطه این دیدار نرخ دلار بازار آزاد روند نزولی به خود گرفت. تحلیلگران عقیده دارند که این روند می‌تواند در روزها و هفته‌های آینده تاثیر منفی روی معاملات بگذارد.

بورس مثبت می‌شود؟

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: چشم‌انداز توافق و مذاکرات مثبت شده است و بر همین اساس انتظار می‌رود فردا معاملاتی متعادل رو به مثبت داشته باشیم.

وی ادامه داد: حضور بورل در تهران می‌تواند چشم‌اندازی مثبت برای توافق ایجاد کند. انجام توافقات می‌تواند روی صنایع خوردویی و بانک تاثیر مثبت بگذارد. یعنی این صنایع با انجام توافق به صورت مستقیم تاثیر می‌گیرند و سبزپوش می‌شوند.

عبدالهی اظهار می‌کند: برخی از صنایع دیگر به صورت غیر مستقیم از این موضوع تاثیر می‌گیرند و به طور کلی با انجام توافق، بورس سبزپوش می‌شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه در صفحه بورس تجارت‎‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هی میگید سبز میشه قرمز میشه یه کاری کنید زندگی مارو نابود کردین خیز نبینین الهی

  • یا الله

    شما باید امانتدار حق الناس باشید , نه خیانتکار در امانت

  • یا الله

    شما را به خدا وقرآن , کجای دنیا دیدید حکومت ودولت در بازار بورسشان عمدا وعامدا سهامداران را متضرر وپولشان را بسبب تورم بی ارزش کنند وبقیه دارایی های سوختشان را گروگان بگیرند ؟؟ این بود دعوت به بورس وسرمایه گذاری وجهش تولید وشکوفایی اقتصاد مملکت وهمیاری وهمکاری وسهیم بودن در منافع وسود اقتصادی کشور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • احمد رضا

    به قرآن تمام زندگیم نابود شد. طوری اعصاب وروانمو نو بهم ریختن. که حتی بچم هم نمیتونه یک دقیقه. بیاد کنارم بشینه. زندگیم نابود شد. تمام سرمایه وحق زنو بچمو تو بورس غارت کردند. تورا به قرآن. تو رابه خدا مسعول که این بلا را سر مردم وخانوادشون میاری. یکم به وجدانت رجوع کن. حق‌الناس طوقی هست که همیشه گردنت هست. ونمیشه با بهانه آوردن خودتو گول بزنی. وآله من آدم میشناسم خودش وزنو بچشد بخاطر نابود شدن زندگیش تو بورس کشت. ومیدونم این سرنوشت من وخیلی دیگه هست. وتاوان رفاه وقدرت یک قشر خاص را باید ما مردم تو بورس پس بدیم. تو رابه خوا نشر بدید این پیامو شاید یک در هزار یک مسعول این پیامو دید واز این کارش دست برداشت

  • ناشناس

    اینا همش بهونه است برا ریزش.تموم جنسا بالا رفته سهام اون جنس یا کارخانه پایین میاد.ما هفتاد درصد تو ضرر نیستیم نسبت به پولی که چند سال گذاشتیم هفتصد در صد ضرر کردیم هر چی خریده بودیم ده برابر شده بود تا الان بدون استرس.

  • ناشناس

    شاخص هموزن 0.09٪ رشد کرده، نه «۰٫۹ درصدی».

  • ناشناس

    باسلام، اونهایی که اطلاعات رانتی دارند می آیندودرپایان روز معاملاتی برای فردا معاملات خودشان، مردم رادرفضای مجازی گول می‌زنند ویک عده ساده وبدون تجربه رااغفال می‌کنند وفردایشان راروزهای قبلشان خونین ترمیکنند، خداوندابه احترام پیامبر وایمه علیه السلام، کسانی که ازاین راه‌های گول زدن افراد به ثروت می‌رسند، هدایت کن واگر قابل هدایت نیستن، نابودشان کن

  • یا الله

    وقتی پیام های عزیزان را میخوانم خیلی متأثر ومنقلب میشوم واقعا این متن ها بسیار درد آور است , در تعجبم چرا انساتیت وآدمیت بخاطر حرامخواری مرده است ومسؤولین ومتولیان أمر ساکت وبی خیالند وواکنش وحتی یک عکس العمل اخلاقی ووحدانی از خودنشان نمیدهند؟ آخر فکر نمیکنند مرگ در یک لحظه ممکن است درکمین شان باشد وبی دین ومروت از دنیا هم خواهند رفت ؟ بخدا چنین مسؤولینی خسر الدنیا والآخره هستند .

  • ناشناس

    مثلا اونی که صد سهم داره ، حدود ده هزار تومن سود میکنه ، که پول یه پاکت سیگار هم نیست ، اما اونی که میلیونی سهم داره ، میلیاردی سود میکنه و به فکر خرید خانه در اروپا میفته ، پس سهام سبز بشه یا قرمز ، در هرحال ما در وضع قرمز می مانیم

  • ناشناس

    به خدا خسته شدیم دو ساله هر روز هر روز بورس منفیه. همه بازارهای موازی سود چند صد درصدی کردن بعد ما تو بورس مالمون را باختیم هیچ، اعصاب و روانمان را هم نابود کردیم. اینه مزد صبر، اینه مزد اعتماد به دولت های مختلف، اینه مزد اینکه به جای دلالی در بورس سرمایه گذاری کردیم