کد مطلب: ۶۵۱۹۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا/ شستا صعودی می‌شود؟

پیش‌بینی بورس فردا/ شستا صعودی می‌شود؟

بورس امروز رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان، بازار تا پایان هفته روند متعادل و روبه‌بالایی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز بورس رشد ۰٫۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی ایستاد.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: معاملات فردای بورس روند متعادل و روبه‌بالایی را تجربه خواهد کرد اما به طور کلی روند بازار متعادل است.

وی با اشاره به واگذاری کشتی سازی اروندان به شستا توضیح می‌دهد: باید دید این کشتیرانی با چه قیمتی واگذار می‌شود و آیا می‌تواند ارزش‌افزوده‌ای روی پرتفوی شستا ایجاد کند؟ اما به صورت کلی این واگذاری اثر چندانی روی روند سهم شستا ندارد.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌هد: واگذاری به شستا با قیمت روز انجام می‌شود. از طرفی چون شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ۶۰ درصد قیمت NAV خود معامله می‌شوند. بنابراین اثر چندانی روی معاملات شستا ندارد.

مشارکت بیشتر در عرضه‌های بورس

اشتیاقی درباره پرداخت سودهای رسوبی می‌گوید: پرداخت سودهای معوقه از دو منظر می‌تواند روی بورس اثرگذار باشد. اگر سودهای بورسی به صورت مرتب واریز شود میزان اعتماد سهامداران به بازار افزایش می‌یابد. این پرداخت به موقع سودها نیز میزان مشارکت در عرضه اولیه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: نکته دوم اینجاست که اغلب سودهای دریافت شده به بورس تزریق می‌شود و به نوعی نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: عرضه‌های اولیه می‌تواند متنوع و با شیوه‌های مختلف باشد، سهامداران نباید انتظار داشته باشند که از یک روش برای عرضه اولیه استفاده شود. یک زمانی هدف کشف قیمت و رقابت است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری رقابت می‌کنند. از سوی دیگر این نوع اختصاص عرضه اولیه یک نوع فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری غیر مستقیم به حساب می‌آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز فقط شاخص کل رشد داشت وگرنه بیشتر نمادها حتی تا منفی 6 سقوط کردند

  • ناشناس

    دقیقا
    همه چیز خوب پیش رفت جز حال و احوال سهام
    چطور میشه اسمان افتابی باشه ولی شما باران رو تجربه کنی
    کنتور شاخص خوب بالا میرفت اما خبری نبود
    خیلی مشکوکه

  • ناشناس

    قیمت تمامی سهم ها مربوط به سال ۹۸و ۹۹ هست و بنابر این ارزنده و در کف هستند. زمان مناسب هست برای خریدن.

  • ناشناس

    هر وقت قیمت اجناس با لا میره از ارزش سهامها کاسته میشه مثل اینکه بورس رابطه معکوس با تورم داره واقعا عجیبه! مثلا قند وشکر لبنیات ومواد خوراکی طی این چند روز گران شده ولی سهمها یی مثل غالبر وقچار در حال سقوط ازاد هستند

  • ناشناس

    با هر سهمش میشه نصف نون فانتزی گرفت

  • ناشناس

    هنوز ملت دارن میفروشن. واقعا چرا ملت ما تا این حد متوجه نیستن؟

  • ناشناس

    چرا میفروشین

  • ناشناس

    سبزوار بخرید

  • ناشناس

    چرا شستا سود مجمع را واریز نمیکند‌.چرا نهادهای نظارتی اقدام نمیکنند.