خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۹۴۶۸

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس فردا ۲۶ آذر ۹۹ / رشد بازار از دی آغاز می‌شود؟

پیش‌بینی بورس فردا 26 آذر 99 / رشد بازار از دی آغاز می‌شود؟

در 3 روز معاملاتی گذشته شاخص کل بازار سهام حدود 97 هزار واحد ریزش داشت و بازار با افزایش عرضه مواجه شد. این در حالی است که کارشناسان به افزایش شاخص کل و عبور آن از مرز یک میلیون و 800 هزار واحدی امید داشتند. بسیاری معتقدند چهارشنبه‌ها روز سبز بازار است. آیا بازار فردا مثبت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل سنگین‌ترین ریزش خود در چند وقت اخیر را تجربه کرد و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ریزش بورس به دلیل نوسان‌گیری بازارگردان‌ها تشدید شده است.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند نزولی بورس گفت: تقریبا هر سال پس از گذر از یک سال تورمی، بازارها و از جمله بازار سرمایه مدتی دچار رکود می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت روند کنونی بازار نگران‌کننده نیست. چراکه رشد منطقی بازار سهام از دی ماه آغاز می‌شود.

همچنین به گفته فرهادی پیروزی بایدن در انتخابات قطعی شده و هنوز سیاست خارجه کشور ما در مقابل آمریکا و سیاست این کشور نسبت به ایران مجهول است و بازارها در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برند. به گفته این کارشناس احتمالا از دی ماه هم بازارها از رکود خارج می‌شود و هم سیاست خارجی ایران مشخص شده است.

فرهادی در رابطه با بورس فردا گفت: چون طی دو سه روز گذشته، عرضه در بازار زیاد بوده، احتمالا فشار عرضه بازار فردا را در ابتدای کار نزولی می‌کند. اما احتمالا در ادامه روند معاملات تقاضا بیشتر می‌شود و نوعی تعادل شکل می‌گیرد.

به گفته فرهادی احتمالا در محدوده یک میلیون و 350 تا یک میلیون و 400 هزار واحد از بازار حمایت می‌شود و شاخص کل بازار از محدوده یک میلیون و 200 هزار واحدی پایین‌تر نخواهد رفت.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم عادی اگاه باشین وقتی بورس یهو ریزش میکنه مثل کمان میمونه که کشیدنش عقب و هر چی عقبتر بره پرتاب و سرعت و مسافت تیر بیشتره بورس هم همینطوره

    • ناشناس

      زیبا بود

    • ناشناس

      البته اگر کمان دچار شکستگی نشه

  • ناشناس

    لطفا پول صندوق توسعه ملی بریزین تو بورس تا پول ملت توسعه بدیم

  • آرش

    بورس من قمارخونه این اسم برازنده تر می‌باشد همش دارید وعده نسیه می‌دید ولی بدونید اگر خشم ملت فوران کنه چی میشه

  • حسین اس

    سلام
    کی گفته بازار خوب میشه اصن مگه این بازار قابل خوب شدنه دولت جلوی سهام عدالتو بسته هروز قرمزه اگه بهمن ماه باز بشه همه چی زمین میخوره کسی واسه اینور سال دنبال سود نگرده دوستان الکی نگین نفروش ضرر کمتر بهتره پالایش یکم واستون تجربه نشد

  • ناشناس

    بازار‌اقتصاد شده بازار فساد ..دزدی وسفته بازی‌..نزدیک ب شش ماه گذشته وهنوز حاضرنیستند قیمت های سهام را ب چند ماه پیش برگردونن..یعنی کلاهی که سر ملت رفته رو ‌دارن بیشتر فشارش میدن‌..سهامداران باید از حق از دست رفته دفاع کنند‌.از رییس سازمان بورس گرفته تا ریاست شرکتهای بورسی‌..اگر چندتا ازاین کلاه بردارها ب سزای اعمالش میرسید بقیه حساب دستشان می آمد‌..این آقایون پول پس بده نیستند‌..همین

  • ناشناس

    اخراج قالیباف و تیم نظارت . تمام

  • مهدی _ بورس

    فقط باید آموزش ببینید صف خرید موقعی است که قسمت حقیقی باید تاآخرش میشود یعنی صدرصد بشود درصدش قسمت خرید حقوقی صفر صفر باشد درصدش
    و قسمت حقوقی فروشش زیادتر از قسمت حقیقی باشد
    اونوقت میتونین خرید بزنید
    و اما وقتی که میخوایم بفروشیم
    باید توجه کنید به قسمت فروش حقیقی اگر فروشش پر شد ولی قسمت حقوقی فروش مشاهده نشد
    آنوقت اقدام به فروش میکنند دوست عزیز
    امیدوارم پرسود میشود چونکه الان ۲۰ سال من تو این بازار سرمایه فعالیت دارم و آموزش دیدم
    به خودم رسیدم??????

  • ناشناس

    دی ماه

  • غلامرضا

    اگر عقل داشتم واگرراهنما داشتم هرگز واردبورس نمیشدم که طعمه شوم .

  • پیمان حدادی

    بورس تاپایان سال ۹۹ صعودی خواهد بود منتهی مراتب دولت نمیخاد دوباره تجربه رشد شارپی ابتدای سال اتفاق بیفته که بعد دوباره ریزشهایی رو بدنبال داشته باشه برای همین زمانیکه احساس میکنن که رشد بورس سرعت زیادی گرفته خودشون ترمزشو میکشن و چندروزی متوقفش میکنن تا اون رشد شارپی مجددآ تکرار نشه ولی قدرمسلم بازار سرمایه تا پایان سال بازار روبه رشدی خواهد بود و اگر نمادهای خوبی جهت خرید انتخاب و خرید بشه قطعآ تاپایان سال بهره خوبی نصیب سهامدارش خواهد شد .باتوجه به ارایه صورتهای مالی مثبت اکثریت شرکتهای بورسی بازار سرمایه تاپایان سال محکوم به رشد هست فقط گهگاهی خود دولت به عمد مانع از رشد خواهد شد اونهم بصورت موقتی و در نهایت باز حرکت به جلو .