خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۵۱۱۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

بورس فردا چه می‌شود؟ / بازار سهام گروگان نمادهای خودرویی

بورس فردا چه می‌شود؟ / بازار سهام گروگان نمادهای خودرویی

در حالی که سیگنال‌های مثبتی از جمله افزایش نرخ ارز، لغو تحریم‌های تسلیحاتی و شروع معاملات صندوق پالایشی یکم نوید روند صعودی بازار سهام را می‌داد اما امروز بازار سهام روندی نزولی داشت و شاخص کل سه درصد افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه سنگین در اکثر نمادهای شاخص‌ساز سه درصد افت کرد و به یک میلیون و 514 هزار واحد رسید.

علی خوانپایه، کارشناس بازار سهام در رابطه با دلایل افت شاخص کل گفت: سهم‌های بازار سهام به ارزندگی رسیده‌اند اما بازار سهام سراسر جو روانی است و این جو روانی به دلیل در پیش بودن انتخابات آمریکا و پیش‌بینی پیروزی بایدن در انتخابات است، زیرا در صورت پیروزی بایدن ریزش قیمت ارز بسیار محتمل‌تر است و به نوعی بازار سهام نیز بر روی پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا حساب باز کرده است.

او افزود: در صورت پیروزی بایدن و لغو تحریم‌ها کسی مخالف لغو تحریم نیست اما سال‌هاست که جنس رشد کشور ما تورم بوده زیرا به نوعی رونق نیاز به مراوده دارد اما در کشور ما این چنین چیزی وجود ندارد و نباید زیاد روی پیروزی بایدن حساب کرد.

او در رابطه با نماد ایران خودرو گفت: بازار سهام به نوعی گروگان گروه خودرویی شده است و تا افزایش قیمت نگیرد بازار منفی می‌ماند. در دو هفته اخیر هر زمانی که نمادهای خودرویی روندی مثبت داشتند بازار سهام نیز مثبت بوده و اگر نیز کلیت بازار منفی بود به دلیل مثبت بودن نمادهای خودرویی شاخص کل افت چندانی نداشته است.

او در رابطه حمایت از بازار سهام گفت: اعتماد از بازار رخت بر بسته است و به نظر می‌رسد تا حمایت مستمر از بازار سهام صورت نگیرد خروج سرمایه از بازار سهام به قوت خود باقی‌ خواهد ماند و از طرفی بازار سهام می‌تواند بزرگ‌ترین رقیب برای بانک‌ها باشد و باید نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند و در صورت افزایش نرخ سود بانکی پایه پولی ضعیف می‌شود و تورم بیشتر خواهد شد و این اتفاق نه تنها به بازار سهام بلکه به اقتصاد کشور ضربه خواهد زد. بزرگ‌ترین حمایت از بازار سهام این است که تزریق منابع صندوق توسعه و بازیگردانی حرفه‌ای در بازار سهام انجام شود.

او در پایان توصیه کرد: سهامداران عمده باید اخلاق حرفه‌ای داشته باشند تا سهامدارن خرد زیاد ضرر نکنند زیرا پایه بازار سهام بر اعتماد سهامداران خرد استوار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهامداران تنها راه مقابله با دشمنی دولت با سرمایه های خودمان فقط تحریم خرید وفروش است .سرمایه خود را عرضه نکنید تا هم منفی نخورد وهم دولت دست از سر مابرد دارد ما که تاکنون باختیم که فریب خوردیم اختیار سرمایه خود را دست اینان دادیم .پس سهامها را عرضه نکنید وجلوی سوء استفاده دولت را بگیرید واز افت سرمایه خود جلوگیری کنید .بازار گردانی حقوقی ها نقشه ای جهت نابود سازی سرمایه ملت بنفع دولت است با عرضه سهام خود دولت را در رسیدن به مقاصد خود یاری نکنید بگذارید دولت وحقوقی ها ی اجیر شده هر چقدر می خواهند سهامهای خود را بازار گردانی کنند .

  • ناشناس

    بازار بورس متعلق به سهامداران است و این سهامداران هستند که باید از حقوق خود و ارزش سهامشان صیانت کنند به راحتی قابل مشاهده است که هر روز عده ای از عناصر معلوم الحال صف فروش ساختگی ایجاد می کنند و پس از افت شاخص بهره برداری می کنند خب چرا شما سهامداران واقعی به آنها پاتک نمی زنید و سهام انها را مفت از چنگشان در نمی آورید خیلی واضح است شما را جو زده می کنند تا به صف فروش بروید و سپس قیمت سهام شما را توسط خودتان پایین می اورند و بعد در بزنگاه سهامتان را مفت از چنگتان در می آورند ای کاش سهامتان را نمی فروختید و حتی به این نیرنگ بازان درس عبرت می دادید و شما پیش دستی می کردید و دانه هایی که برای شما پاشیده بودند را بر می چیدید و دامشان را خالی تحویلشان می دادید این است راه حل عاقلانه

  • علی

    مقصر اصلی حال روز امروز بورس فقط حقیقیهایی هستند که بدون داشتن هیچ سواد اقتصادی فقط احساسی خریدو فروش میکنند. دولت و وحقوقی ها هم نقش دارند ولی بسیار کمرنگ تر،و تا زمانی که حجم افراد حقیقی بی سواد در بورس ایران کاهش چشمگیر نداشته باشه هیچ کس حتی حقوقیو دولت از بورس سودی نخواهند برد. احتمالا این روند سقوط تا خروج اکثر مردم عادی ادامه خواهد داشت و بعد ازون بورس متناسب با قیمت سکه دلار و ملک و حتی بیشتر روند صعودی خواهد گرفت.

  • ناشناس

    سهامدارهای عزیز تورا بخدا برید ببینم تو این آشفته بازار چه چیزهایی با این نرخ می فروشند ، حتی کود حیوانی نفروشید نفروشید نفروشید تا قیمت بربالا تا حقوقی خودش گیر کنه تو صف فروش و خزانه دولت رو پر نکنه تنها راه همینه همینه همینه

  • Z

    من ک دیگه نظری ندارم…

  • ناشناس

    فردا منفی کاهش دلار حداقل ۵۰هزار

  • ناشناس

    ریزش شدید بورس تا ۷۵۰ میاد

  • ناشناس

    بدبخت شدیم بفروشیم اعصابمان راحت بشه

  • ناشناس

    باریزش دلار ریزش بورس شدید میشه صددرصد

  • محمد

    بدبخت های بیچاره دولت داره با نوسان گیری وبالا وپایین آوردن بورس جیب خودش رو با پولای بی زبون شما پر میکنه و عین خیالش هم نیس که شما ضرر کنید از بورس می ره سمت دلار و طلا و بالعکس که فقط جیب ما را خالی کنه از بورس بیایید بیرون بیشتر از این سرمایه مالی و عمرتان تلف نکنید بیشتر از همه این بازارها بورس بازیچه دولت شده بی خیالش بشید و خودتون راحت کنید