خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۲۴۹۸

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس فردا ۵ اردیبهشت / بورس همچنان درجا می‌زند؟

پیش‌بینی بورس فردا ۵ اردیبهشت / بورس همچنان درجا می‌زند؟

روند نزولی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. کارشناسان بازار سرمایه درباره روند تکراری بورس معتقدند دلایل بنیادی وجود دارد که بازار را دچار تکرار و فرسایش کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه دچار روند تکراری شده است. حرکت نزولی شاخص ادامه‌دار شده و همچنان تعداد نمادهای منفی در بازار در حال گسترش است. حجم عرضه در نمادهای زیادی افزایش پیدا کرده. برخی از نمادهای کوچک در جریان معاملات با روند صعودی همراه هستند.

در جریان معاملات امروز (۴ اردیبهشت) بازار سرمایه، تعداد نمادهای منفی در بازار به بیش‌از ۳۰۰ نماد می‌رسید. تنها تعدادی از نمادهای کوچک و برخی از نمادهای شاخص‌ساز، عملکرد مثبتی داشتند. آیا این روند در معاملات بورس تمام می‌شود؟

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند تکراری در بازار اینگونه توضیح می‌دهد: بازار سهام درگیر مسائل بنیادی قوی و زیادی است. عوامل موثر زیادی در حال حاضر وجود دارد تا بازار تحت تاثیر آن‌ها قرار بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه به تاثیر عوامل مختلف بر بورس اشاره کرد و گفت: عدم اعتماد سهامداران به بورس، خروج روزانه سرمایه‌های کوچک و بزرگ از بازار، اقتصاد بیماری که جامعه درگیر آن است و کسری بودجه برخی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بازار سهام است.

او در ادامه گفت: نه تنها بازار سهام بلکه تمام بازارها از این عوامل تاثیر می‌پذیرند. بورس که یکی از بازارهای مهم و اصلی در کشور محسوب می‌شود، تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته و فعلا بر حسب نیاز و اصول اساسی خود فعالیت نمی‌کند.

محبی درباره اصول اساسی بازار سهام گفت: بازار سهام نیازمند آن است که بر پایه عرضه و تقاضا فعالیت کند.

با توجه به شرایطی که در بازار حاکم است و روندی که در بورس تکرار می‌شود، مریم محبی معتقد است بنابر فاکتورهایی که در بازار دیده می‌شود عواملی همچون انتخابات، تغییر یا خذف دامنه نامتقارن و برخی از عوامل این چنینی در بازار تاثیری نمی‌گذارد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: اگر بورس بر اساس عرضه و تقاضا فعالیت کند رفته رفته فعالیت آن به روند متعادل می‌رسد.

پیش‌بینی او درباره روند بازار فردا، تکرار روند نزولی امروز و روزهای گذشته است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‎‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تنها راهش تخریب سازمان بورسه‌..بورس ایران باید برداشته بشه

  • معلم بازنشسته

    با سلام .یه سری از بچه های مسئولین اول بازار را خالی کردن سهام با قیمت بالا انداختن به مردم بدبخت والان هم حقوقی های صندوق تا تونستن فیتیله بورس کشیدن پایین و خرد خرد در پایین ترین قیمت میخرن .تنها خواهش این است فروشنده نباشید خودش بر می گرده این پیام هر طوری می تونید نشر دهید به یاری خدا بورس صعودی خواهد شد .وسلام

  • ناشناس

    مردم عزیز دولت گشنه شده مردم عزیز به امید روزی همه باهم باشیم خدایی نیست اینا سر مارو با خدا پیر پیغمبر گرم کردن تا خودشون برن جلو اگر هست کجاست

  • ناشناس

    فقط بورس تعطیل بشه
    واقعا سخته هر روز ببینیم پولمون داره تموم میشه
    تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • مجمع تحلیلگران

    اینبار فقط سلام به حقوقی شاخص ساز . قربون برو تحویل بگیر اینم فروپاشی بورس خوب چشماتونو باز کنین و ببینین. و یه سخن خدمت سازمان بورس شمایی که توان ایستادن مقابل چند تا حقوقی رو ندارین بهتره در دکان بورستونو تخته کنین تا این همه خسارت به مردم بیچاره نزنین. دولتی که تو مرغ و روغن نوسان میگیره چه توقعی میشه ازش داشت. و یه کلوم با ملت گل و البته رنج کشیده. فقط از یه کلمه همیشه دوری کنین چون هدف ایجاد همین یه کلمه اس . و اون یه کلمه اینه . صف. صف. و صف. تو هیچ صفی نرین که صف جهت ضرر رسوندن بهتونه. خوب رو کلمه ای که گفتم دقت کنین تو هیچ صفی نرین. رمز موفقیتتون فقط مقابله با همین یه کلمه اس.

  • خیلی متضرر از بورس

    نه دوستان اینجوریام نیست که فکر میکنید.اینا ما ملت رو خوب شناختن و میدونن تا هر جا که دلشون بخواد سهم ها رو میکشن پایین،بعدش هر وقت که دلشون بخواد 2 یا 3 روز مثبتش میکنن ملت با کله دوباره تموم داراییهاشونم میبرن باز به امید جبران ضرر یا کسب سود،در بالاترین قیمت خریدیم و در پایین ترین قیمت تقدیم کردیم و دو باره در بالاترین قیمت بهمون میدهند.واین داستان ادامه دارد.

    • ناشناس

      آیا یه گمالی نیست بورس بی صاحبه تعطیل کندیاتا وقتی که انسان پاکی براش پیدا شود سرمایه ۳۵۰میلیویم۵۰تومان قفلش کند

  • ناشناس

    یاد پارسال افتادم یه دختر روستایی تو تلویزیون گفت ۳۰ میلیون گذاشتم الان شده ۹۰ میلیون
    ما هم که ساده

  • احمدی

    درک اینکه بانک ها و مدیران صندوق ها یا هر کسی که این بلا را سر بورس و سهامداران اوردند واقعا در سطح پایینی قرار داره ، منبعد می‌خواهند چکار کنن؟یعنی اینکه بانک ها سپرده جمع کردند و صندوق ها فربه شدند بعدش میخان با این پولا چکار کنن؟اونی که مثلا یه سهم رو مثلا هزار تومان فروخته مگه راضی میشه دو هزار تومان بخره؟نه آبی ک زمین ریخته دیگه جمع نمیشه

  • ناشناس

    بورس ما کوره پولسوز ماست

  • ناشناس

    ۸۰درصد ضرریعنی باختن در قمار.تو هیچ کشوری در دنیا اینجور دزدی رایج نیست.نه نظارتی.نه حمایتی.حق باخیلی از نخبگانه که فرار مغزهامیشن.اینجا کسی به کسی نیست.حفظ صندلی از جان ادما مهمتره.قوانینی که فقط برا بدبخت وبیچاره است.قانون جنگل خوب اجرا میشه.