کد مطلب: ۵۶۷۱۳۸

در گفتگو با دو کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس هفته دوم مرداد / کدام نمادها پتانسیل رشد دارند؟

پیش‌بینی بورس هفته دوم مرداد / کدام نمادها پتانسیل رشد دارند؟

شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات این هفته به یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و روند معاملات مثبت بود اما بورس هفته دوم مرداد چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخبار مربوط به قیمت‌گذاری دستوری فولاد و سیمان باعث روند نزولی بازار سهام شد اما امروز سیمان در بورس کالا عرضه شد و خیال همه را راحت کرد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با سیگنال‌های مثبت برای بورس گفت: قیمت دلار بالای ۲۵ هزار تومان تثبیت شده و این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار سهام داشته باشد. از طرفی گزارش‌های سه ماه اول شرکت‌ها به شدت جذاب است و به می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد این شرکت‌ها عملکرد خوبی داشتند. همچنین گزارش تیر ماه هم کم کم منتشر می‌شود.

این کارشناس در رابطه با مهم‌ترین مشکل بورس در این روزها گفت: به نظر من یکی مهم‌ترین مشکلات نه تنها در بورس بلکه در کشور قیمت‌گذاری دستوری است. قیمت‌گذاری دستوری تنها پول را به جیب دلال روانه می‌کند.

این کارشناس در ادامه گفت: در حال حاضر خوبی بازار این است که ما مثبت شدن مصنوعی نداریم و اگرچه بازار روندی مثبت پیدا کرده اما هنوز بسیاری از نمادها روندی نزولی دارند. علاوه بر این حجم معاملات بین ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان تثبیت شده و به نظرم اعتماد به بازار کم کم برمی‌گردد.

این کارشناس در رابطه با بازار هفته بعد گفت: بازار هفته بعد روندی متعادل و صعودی دارد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سهام هم در رابطه با بازار هفته آینده گفت: اصلاح عمیقی برای بازار نمی‌بینم اما رشد شارپی هم محتمل نیست. بازار در هفته آینده روندی متعادل و مثبت خواهد داشت.

مهدی رضایتی عقیده دارد نمادهای گروه سیمانی و دارویی پتانسیل خوبی دارند و احتمالا در هفته آینده از نمادهای پیش‌رو خواهند بود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط حذف دامنه نوسان

  • ناشناس

    به گزارش بورس تابناک، هنوز یک سال نیست که برخی کارشناسان اقتصادی گرانی ها را تقصیر بازار سرمایه انداختند و نشان به نشان که بازار سرمایه سقوط کرد و گرانی ها افسار گسیخته ادامه پیدا کرد. این بار مخالفان گرانی سیمان را پیراهن عثمان کرده اند و گرانی این کالا را بر کردن بورس کالا انداخته اند.

  • ناشناس

    با توجه به اینکه در بعضی از نماده ورود پول هوشمند داشتیم مطمینا هفته بعد روز مثبتی برای بورس خواهد بود

    • ناشناس

      مطمئن یاد بگیر اول

  • ناشناس

    به اونها که میگن اگه دامنه پوسان حذف بشه یه روزه پول ما صفر میشه باید گفت چنین حرفی اشتباهه چون بورس هیچ جای دنیا یکروزه سهام و شاخصش صفر نشده چون سفارش گذاری قیمت هر بار در فاصله معینی از آخرین سفارش یا قیمت قبلی امکانپذیره و نیز سهام سقف و کف و قیمت ذاتی و هم اسمی داره الان قیمت اسمی هزار ریاله اگر دامنه نوسان رو بر دارند آنرا افزایش میدن قیمت ذاتی هم یه حداقله که میتونه بورس محاسبه کنه و قرار بده که از اون کمتر قیمت سهام نرسه الان هم تو عرضه اولیه یه قیمت پایه میدن و سهم بعد از بازگشایی و معاملات کشف قیمت میشه
    حالا فرضا که هیچکدام اینها نباشه اگه اینهمه سهامدار بیسواد داریم که اگر محدودیت دامنه نوسان را بردارند و خریدار بگه سهامت رو که مثلا دیروز ۱۰۰۰ تومن خریدی صفر ریال ازت میخرم اونم بفروشه چون نمیدونه سهامش چند می ارزه بهتر همون که سهامش رو مفته مفت بفروشه و صد در صد ضرر کنه و نوش جون خریدار باسواد که صفر ریال بخره ۲۰۰۰ تومن بفروشه

  • ناشناس

    به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، حجم زیادی از صنایع کشور هر روز با قطعی برق آنهم بدون برنامه ریزی روبه رو هستند که همین امر آسیب های زیادی را به صنایع مختلف وارد کرده است.به عنوان نمونه صنعت تولید تایر نیز متأثر از قطعی مکرر برق با زیان در تولید مواجه است که این موضوع اثرات منفی خود را بر کاهش تولید کارخانجات گذاشته است.

  • ناشناس

    فروپاشی اقتصاد و بورس

  • ناشناس

    اعتماد کجاست؟

  • ناشناس

    سهامهای مستعد رشد گروههای حمل نقلی ها و نیروگاهیها و برقی ها و پتروشیمی ها باید باشند

  • ناشناس

    داداش این احتمالا ول کن خوب دیگه بیشتر از دوحالت نیس متعادل یعنی منفی کم یا مثبت کم که هرکدوم بشه شما میکی متعادل بوده کجا مدرک کارشناسی گرفتی باید درشو گل بگیرن یا نظر نده یا میدی یکلمه مثبت یا منفی

  • ناشناس

    سیمان حدود 20000 تومن سیتا روز عرضه اولیه 1575 تومان الان که سیمان شده 100000 تومن قیمت هر سهم سیتا 1483 تومن. وضعیت بورس ایران خیلی هم نرماله و اصلا مشکلی نداره اینم سندش!!!!!!!! لامصبا روز عرضه اولیه طوری قیمت گذاری میکنن که تا ده سال تورم روش تاثیر نداره و قیمت سهم همون میمونه.!!!! اینا هم جرات دارن هم سواد مالی!!!!