خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۶۶۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته سوم شهریور / بازار مثبت می‌ماند؟

پیش‌بینی بورس هفته سوم شهریور / بازار مثبت می‌ماند؟

بازار سهام در هفته گذشته روند متعادلی را داشت اما روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با عرضه گسترده نمادهای شاخص‌ساز و اصلاح شاخص کل مواجه شد. روند هفته آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در هفته گذشته روند متعادلی را داشت اما روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با عرضه گسترده نمادهای شاخص‌ساز و اصلاح شاخص کل مواجه شد. در دو هفته گذشته شاخص تا محدوده یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد هم رسید اما با افت آن در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید.

در آخرین روز معاملاتی بورس هفته گذشته بازار سهام با روندی صعودی به کار خود پایان داد و تا حدی ریزش شاخص جبران شد اما همچنان شاخص به مقاومت قبلی خود نزدیک نشده است. روند بازار سهام برای هفته آینده از نظر کارشناسان به چه صورت خواهد بود؟

مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سهام درباره روند بورس برای هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: روند بازار بستگی به انتشار اوراق با نرخ بهره بالایی دارد که قرار است توسط بانک مرکزی منتشر شود. اگر بانک مرکزی اقدام به این کار کند قطعا زیان بزرگی را به بازار سهام و سهامداران وارد می‌کند. وی در این باره می‌گوید: بهتر است تا بانک مرکزی قبل از انتشار این اوراق با فعالان بازار سهام مشورتی کند تا از خطر احتمالی که متوجه بازار سرمایه است جلوگیری کند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: با توجه به سیگنال‌هایی که بورس در چند روز گذشته دریافت کرده است، روند شاخص را در محدوده یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد می‌بینیم. همچنین گروه فلزات اساسی و زراعت به نظر می‌رسد هفته آینده پیش‌رو باشند.

همچنین محمد باقر خادمی، کارشناس بازار سهام هم درباره روند شاخص کل تا یک ماه آینده می‌گوید: تا یک ماه آینده پیش‌بینی می‌شود شاخص کل در محدوده یک میلیون ۵۰۰ باقی بماند و صنایع بانکی، خودرویی و تک‌سهم‌ها از گروه‌های پیش‌رو خواهند بود.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام هم درباره ریزش‌های اخیر بازار و در توصیه به سهامداران به تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد که ریزش این روزها بیشتر اصلاح موقت و فرصتی مغتنم برای اصلاح پرتفوی معامله‌گران برای خرید سهام پرپتانسیل و جامانده باشد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را می‌توانید هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار شنبه بازار دچار گاو بندی شده از من گفتن بود کار شناسان می گویند مشکوک است خودتون می دونید فاتحه برای پدرم بخوانید عباس

  • کارشناس

    سهام پترول یک روز مثبت سه روز منفی است و حقوقی نوسان می گیره.روز قبل مثبت بوده پس سه روز منفی پیش بینی می کنم.

  • ناشناس

    لعنت به جغد شوم وبدیومن

  • شناس

    به پیش بینی ها گوش ندید خودتون تحلیل کنید

  • مریم

    خوب با این نشر ۳ تا نظر کارشناس که هر سه نفرشان فرق میکنند .
    انسان نه می فهمد میانگین کم کند .نه می فهمد سهم را بفروشد و نه می فهمد سهم بخرد

    • ناشناس

      گاهی تو بورس کاری نکنی سود کردی حتما که رفتن تو صف فروش و خرید نیست

  • ناشناس

    دوستان کارشناس گفتندشاخص تادومیلیون واحدمیرسه بنده هم موافقم حتی سه میلیوواحدتاپایان سالپ

    • ناشناس

      خانم مهناز کارشناس را اگر میگی که پارسال گفته ۸ میلیون تا حالا ۸ م شده ۱۰ م

    • ناشناس

      نه ۵ میلیون واحد. چه خبرته.میدونی چقدر پول باید وارد بازار بشه تا به ۳ میلیون برسه.

    • ناشناس

      ورود پول پیش کش حداقل پول خارج نشه

  • ناشناس

    با توجه به اینکه سهامداران متضرر مرداد از شاخص ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ در پرتفوی خودشون جبران ضرری نشده بنابراین .فعلا فروشنده زیادی در بازار در این قیمتها نیست..سهمهای کوچک اختمالا رشد خوبی در این ماه بکنند..نفروشید تا عید ..شاخص ۲ را حتما خواهد زد

  • ناشناس

    بعد بازگشایی با منفی 28 یک حجم عالی که خورد یک عده سوار سهم شدن
    و اردر ترس میزارن و صف فروش فیک درست میکنن وهر روز به اندازه حجم مبنا خرید میکنن و پایانی رو میارن پایین سهامدار بعد یک سال وباضرر40 درصدخسته میکنن وبه فروش وادار میکنن وبعد بزودی میزنن زیرسهم و صف خرید میکنن
    بهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش نه فروش!

  • ناشناس

    بورس اینهفته بعد از چند نکته حرکت خواهد کد

  • ناشناس

    ارزش یک سهم تولیدی از دو روش زیر محاسبه میشود درصد سود سازی سهم را برمبنای 20درصد اینگونه محاسبه میشود طبق ترازنامه 12ماهه تلفیقی 99 درصد سود سازی فپنتا حدود 34درصد بوده است ???
    1_ سود ساخته شده ضربدر عدد 10
    2_سود انباشته ضربدر عدد ۵ بعلاوه درآمد عملیاتی هر سهم
    وقتیکه هرکدام از این دو روش محاسبه مقدار بیشتری نشان داد آن را ملاک عمل قرار دهید
    با قیمت کنونی سهم قیاس کنید چنانچه اختلاف قابل توجهی داشت و تابلوی سهم ( حجم مبنا حجم میانگین ماه ) هم مناسب بود فورا خرید بزنید وحداقل ۴۵ روز صبر کنید