کد مطلب: ۵۸۵۴۶۶

۳ اتفاق مهم برای بورس در هفته آینده / بازار صعودی می‌ماند؟

۳ اتفاق مهم برای بورس در هفته آینده / بازار صعودی می‌ماند؟

رئیس‌کل جدید بانک مرکزی در حالی امروز انتخاب شد که کارشناسان بازار سرمایه نسبت به انتخاب یک رئیس بورسی برای بانک مرکزی ابراز خوش‌بینی می‌کنند. اما آیا این اتفاق می‌تواند بر شدت رشد بازار سرمایه تاثیرگذار باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس‌کل جدید بانک مرکزی در حالی امروز انتخاب شد که کارشناسان بازار سرمایه نسبت به انتخاب یک رئیس بورسی برای بانک مرکزی ابراز خوش‌بینی می‌کنند. اما این تنها اتفاقی نیست که بازار سرمایه هفته آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در این هفته همچنین نرخ جدید خوراک پالایشی‌ها هم اعلام شد که این موضوع تاثیر خود را روی دیگر نمادهای بورسی گذاشت و علاوه بر سبزپوشی یکدست گروه پالایشی، اکثر گروه‌های شاخص‌ساز هم روندی مثبت را به ثبت رساندند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در پیش‌بینی بازار سهام گفته بود: بازار در حالی دومین هفته مهر ماه را سپری کرد که امیدها با خبرهای مهم برای پالایشی‌ها زنده‌تر شده است. از یک سو بخشنامه محاسبه قیمت‌ها که تفاوت اساسی با گذشته دارد بر اساس قیمت صادراتی محاسبه می‌شود و از سوی دیگر افزایش جهانی قیمت نقت محرک خوبی برای تقویت حرکت صعودی این گروه شده است. گزارش این شرکت‌ها نیز ظرف چند روز آینده به بازار مخابره خواهد شد و انتظار گزارش‌های مثبت از این صنعت می‌رود.

یکی دیگر از اخباری که احتمالا بازار هفته آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد، انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌هاست. به نظر می‌رسد از این هفته شرکت‌ها گزارش‌ها خود را در وبسایت کدال منتشر کنند. عملکرد احتمالا مثبت شرکت‌ها، موجب خواهد شد تا روند شاخص همچنان مثبت باقی بماند.

تاثیر انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی بر بورس

اما شاید مهم‌ترین خبری که بازار سهام هفته آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد، انتصاب علی صالح‌آبادی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی است.

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام در این رابطه گفت: « این انتصاب در مجموع سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه دارد. به نظرم با توجه به سابقه مدیریتی ایشان در سازمان بورس از این به بعد در تصمیمات بانک مرکزی بورس هم مد نظر قرار می‌گیرد. مثلا سال گذشته آقی همتی در زمان ریزش بازار نرخ بهره بین بانکی را افزایش داد و همین موضوع باعث ریزش بیشتر بازار شد و این یعنی آقای همتی درک درتسی از بازار سرمایه نداشت.»

مهدی رضایتی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه هم در خصوص انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی توضیح داد: « در یک دهه گذشته سیاست‌های پولی به بازار سرمایه توجهی نداشتند و این انتصاب از این بابت می‌تواند مثبت باشد که توجه به بازار سرمایه قبل از اعمال سیاست‌های پولی بیشتر می‌شود. نرخ بهره و نرخ ارز بر روند بازار سهام تاثیر زیادی دارند که اگر این دو مورد مد نظر قرار گیرد کمک زیادی به بازار سرمایه می‌شوئد. فعالان این انتظار را دارند که سیاست‌های پچولی به نفع بازار سرمایه باشد و این می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار باشد. اما باید محدودیت‌های بودجه را مد نظر قرار دارد و به نظرم با توجه به شرایط اقتصادی دست صالح‌آبادی زیاد باز نیست. البته این انتصاب از نظر روانی برای بازار خوب است و اعتماد به سرمایه‌گذاری را بیشتر می‌کند.»

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا م

    دوساله دارید با همین چیزها ما را سرگرم میکنید وقتی خود بورس داره رمز ارز استخراج میکنه چطور توقع دارید مردم ولشون را وارد بورس بکنند و سمت رمز ارزها نروند

    • ناشناس

      یکی میگفت اونکه از جنس بورسه همیشه برای بورس کارمیکنه دیدیم اونها که همین حالاش تو بورسند حقوقهای نجومی ز بورس میگرفتند چطور از جنس بورس بودند تو زیر زمین رمزارز استخراج میکردند

    • بیچاره شده بورس

      دقیقا کاش حرف پسرم که دانشجو رو گوش میکردم واردبازارارزدیجیتال میشدم،اگه با ۱۰۰میلیون اونموقع واردمیشدم الان میلیاردرمیشدم کلی توبورس ۱۵ماه که خون ودل میخوریم ازدست بورسی هاودرراس شون دولت،بالای ۷۰ درصد یزد بورس داشتیم
      خدالعنت کنه باعث وبانی بیچاره شدن ملت بدبخت وبیچاره ایی که اومدن توبورس?

  • ناشناس

    از رئیس جدید بانک مرکزی خواهشمندیم ارز نیمایی را که باعث فساد است حذف کند

    • ناشناس

      آره وقتی تو بورس بود هرکاری برای بورس کرد حالا که تو بانکه حتما کارهای بهتری هم میکنه برای بورس!!!

    • ناشناس

      شوخی کردم علامت !!! را نمی‌بینید؟ خوش خیالان لایک کردند خخخخ

  • ناشناس

    لعنت به سهام وگردش این سهمو با دیدبلند مدت یک ساله دارم امروز بعد از دوهفته بلوکه شدن باقیمت 11600 ریال بازگشایی شد ونزدیک 30 درصد دیگه در عرض این مدت به زیان‌های قبلی ام افزوده شد چراکسی جوابگو نیست این سهم در پایین‌ترین حد ممکن رسیده بیشتر سهامها روزی 2 یا 3 درصد زیان ده هستند ولی این سهم از پارسال تا به امروز در حال سقوطه وقمتش داره به مبلغ اسمی 1000 ریال میرسه لطفا مسولین مربوطه پیگیری کنند که چرا امروز این سهم رو به حراج گذاشتند تا ارزشش بیشتر پایین بیاد

    • ناشناس

      دید بلند مدت از ۵ سال به بالا شروع میشه
      شما سهمی را به قصد یکساله خریدی،،اونوقت بهش میگی بلند مدت برادر گرامی

  • کاظم عبدالخالقی

    دوستان سهامدار بورس انشاله از روز شنبه۱۷مهر روندصعودی بورس کم کم و بتدریج آغاز میشه. رد خور نداره. یکی از درخواستهای رییس جمهور در معارفه رییس بانک مرکزی در وزارت اقتصادودارایی رسیدگی و بکار بردن برنامه هایی جهت بهبود وضعیت و روند بورس بوده در این درخواست از ایشان خواسته شده باهمکاری وزیراقتصادو رییس سازمان بورس روند بورس بادرنظرگرفتن همه ی جوانب از وضعیت زیانده کنونی خارج شده و مانع تضییع حقوق سهامداران شوندو نسبت به سالم سازی بورس اقدام شود. با این تفاصیل بنظر میرسد اوضاع بورس بتدریج رو به وضعیت خوبی قدم بردارد. انشاله. ما که سعی کردیم تاالان باضرر سهمی رو نفروشیم و در مواردی میانگین بعضی سهمهامو رو کم کردم. پایان شب سیه سپیداست. شروع به احتمال قوی از پالایشی/بانکی و خودرویی خواهدبود.

    • حسین

      بهمین خیال باش

  • ناشناس

    ما سهام داران از سازمان بورس تقاضا داریم شرکت هایی که پس از مصوبه سازمان مبنی بر واریز سود مجمع از طریق سجام ، از واریز این پول در سجام خودداری کرده اند ، اصل سود و جریمه دیرکرد آن را به حساب سهام داران واریز نمایند . خیلی از سهام داران هنوز سود سال های گذشته خود را هم نگرفته اند و بدون احتساب جریمه دیرکرد ، این کار ظلم بزرگی به سهام داران است . لذا ما سهام داران به جد خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم .

  • علیه

    بعضی ازحقوقی ها منفی می خرند ومثبت می فروشندسهام رشدانچاتی نمی کند ولی حقوقی سودکلانی می کند درنتیجه سهام دارخرد متضرر میشودو خبری ازنظارت سازمان بورس هم نیست که با این حقوقی ها برخوردجدی بکند تجارت نیوز هم چنان تیترگذاشته انگارشاخص سه میلیون است..

  • ناشناس

    باسلام فقط برسی قیمتهای واقعی شرکت کارشناسان محترم برسن مثال سهمی را اول هفته میخریم آخرهفته
    یک سومش به باد میره یعنی ضرر من تازه واردم ولی
    سال گذشته یا اول سال ۱۴۰۰ دوم ماه سوم ماه
    هرچهقدر ..روی سهم مان مخریم باز هم

  • حسین

    حتما .فاتحه سهامهای خرد خوانده شد رفت پی کارش مگر از همه سهامها سهمی هم

  • ناشناس

    آقای صالح آبادی کسی با بالا رفتن دلار موافق نیست ولی کاری نکنید که پایین آمدن دلار باعث بهانه ای شود برای ریزش و سقوط بورس ای کاش تعادل برقرار شود

  • ناشناس

    لطف کنید پخش کنید
    هفته پیش رو تا اعتماد به بازار نباشد بازتر خنثی معامله می‌گردد تک سهم از هرگروه مثبت و روند سهامهای زیر 1000تومان هم انشاالله مثبت هستند